Morgonbubbel 13 februari
Gomorron!
Lite sovmorgon idag… -6,3 och fortfarande mulet.
Nu ska jag få i mig lite kaffe och vakna till, kl 9 kommer en granne och hennes hund. Vi ska ta en gemensam långpromenad i skogen, släppa hundarna och njuta av deras livsglädje.
Slutade äta magnesium för ett tag sedan och jag tycker det känns i kroppen i dag. Vet inte om jag ska starta om, eller prova nått som heter Nypozin. Nån som vet och kan etc.?????
Är rädda om Er och glöm inte bort att stanna upp och njuta av de små glädjeämnen som finns omkring hela tiden!
kram

Godmorgon på er! Kikar in innan jag somnar! Och önskar er alla en riktigt bra dag! Gott med en promenad Shigne! Hoppas du gör något trevligt du också idag Toyan! Nu somnar jag strax zzzzzzz

Godmorgon på er!
#0 Tack jag tog ett leende Shigne!
Jag har aldrig provat Nypozin, jag använer Ben Plus som innehåller Kalcium, magnesium och kalium.
Skulle vara intressant att höra om någon använder Nypozin.
#2 Hoppas du sover gott Ians!
Ha en härlig dag alla!
" Var nära naturen - var när dig själv "

morn..
Har lugn morgon här då det är kurskväll ..
drejade 80 tandpets stommar igår em som ska modelleras till djur idag..Fått göra om en special beställning som sket sig i bränningen (blev för liten)
Här ramlar det ner nån flinga då o då..väldigt lätt snö..
Vad är magnesium bra för..har en burk i badrummet men jag kommer inte ihåg varför jag köpte den..Är så himla dålig på att komma ihåg att ta tabletter..
Har gjort nya speceri pelare gör dom som har dåligt med bänkar i köket..
kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God förmiddag! Här är det några minus och det siglar ner lite snö på de 30-40 cm som redan ligger på marken. Tur att det är snö för der är väldigt grått. Har inte sett solen påväldigt länge. I morse var jag klar att gå till jobbet. Maken, hyggligt frisk, förberedde sig på att ta stortjejen till tandläkaren och sedan båda barnen till dagmamman (storasyster hälsar gärna på där på lov när tillfälle ges). Jag gick in till lilleman och gav honom en hejdåkram. Han var skållhet! Närmare 40 grader. Bara att vara kvar hemma. Mysigt med gemensam skogspromenad Shigne! Hej Toyan! Sov gott Ians! Hej Indiania! Åh vilka fina skålar/burkar Abbis! Magnesium använder jag i första hand för att det är muskelavslappnande. Tas på kvällen! Tycker att jag sover bättre! Nypozin vet jag inte vad det är. Ha en go dag! Själv ligger jag mest på soffan!
Dansa kan man alltid göra!

Go'dagens allihopa där ute!
Fit for fight igen och magen sitter där den ska. Tänk jag kände mig jättedålig i magen igår morse, illamående och ömmade i hela buken, men tog en mugg, ja två då, te med honung och en liten vilostund på sängen på eftermiddan - sedan var det bra!?
Låter härligt med promenaden shigne, jag har också varit ute och plöjt med benen i snön. Gör liksom en "ränna" så att det inte ska bli så jobbigt för hunden fast det struntar ju han i, han går där han tycker det luktar godast ändå..Och tänk, på vägen hem kommer solen fram några sekunder och samtidigt hör jag årets första talgoxe sjunga!
Vilken lycka! Vi har den värsta tiden bakom oss nu och snart har ljuset helt besegrat mörkret.. för den här gången. ha ha.. ;)Det ska ju råda balans även där.
Nypozin har inte jag hellerhört talas om, har det med nypon att göra? Bra för leder och muskler med andra ord..?
Jättefina pelare du gör abbis, så rustikt på nåt sätt och lite 70-tal över det hela.. har du tänkt på att göra fyrkantiga också, som de gamla porslinsbyttorna du vet, där man förvarade socker, mjöl, salt o s v.. skulle bli väldigt fint i mitt shabby-chic-kök ute på landet t ex.. ;)
Hoppas att din lilleman kryar på sig Lotta, stackars liten! 40 graders feber är inte att leka med.
Sov så sött Ians och va roligt att du tittar in Indiania!Ha en fortsatt fin dag du med Toyan och varma tankar till er alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God eftermiddag!
Här är det precis runt nollan, grått och ca 3 cm med snö på backen.
Känner mig grinig och irriterad idag. Eller, det började redan igår… Bakade mumsmums och hade precis brett ut smeten på plåten när dottern kom hem från skolan och ville baka muffins. Det var ok för mig, så hon tog fram allt hon behövde. Köksmaskinen, OBH Nordicas Hercules, var redan framme, då jag använt den innan. Dottern tog äggen och sockret i bunken och skulle sätta igång maskinen. Men maskinen var död! Inte ett knäpp hördes från den. Köpte den i höstas och har redan fått skicka den in på lagning två gånger!!! Första gången jag använde den, gick den knappt 10 minuter innan den dog. Jag skicka den på lagning och fick hem den igen efter flera veckor, med nytt kretskort. Satte direkt igång att baka bröd. Efter 10 minuter fick maskinen tuppjuck, motorn rusade och hela maskinen var på väg att vandra ut ur köket alldeles själv! Det var bara att skicka in maskinen på lagning igen! Efter några veckor kom en helt ny maskin, tillsammans med lite extra tillbehör som "plåster på såret". Jag testade maskinen direkt och blev glad när den klarade av att knåda en deg i 10 minuter utan att dö eller få tuppjuck. Efter det har jag använt maskinen knappt 10 gånger, och nu är den död igen! En köksmaskin ska väl klara av att knåda en deg eller att vispa socker och äggvita? Det är ju det den är till för! Mammas köksmaskin är över 30 år gammal, mycket använd och fungerar fortfarande. Skillnad på hållbarhet då och nu? Men en maskin för flera 1000 kr ska väl hålla mer än vad OBH´s skräp gör!
Jag har även blivit grinig på 3. Alltså de som säljer telefon- och bredbadsabonemang. Vi bytte till deras bredbandsaboneman i julas, och sedan dess har jag varit i kontakt med dem massor med gånger. Uppkopplingen är så seg, så ibland kommer jag inte ens ut på nätet. och ibland kan man inte byta sida till en annan. Har gjort bredbandstestet flera gånger för att mäta hastigheten. Som sämst låg den på 0.07 Mbit/s på att ta emot och 0,17 Mbit/s på att skicka. Stor sillnad till de 64 Mbit/s som de lovat! Till sist skulle en av de som jobbar på 3 skicka ett meddelande till någon servicegrupp, eller vad det kallades. De i sin tur skulle kontakta mig innom 3 dagar. Ingen hörde av sig, så jag ringde till 3. Där skrattade killen rakt i örat på mig och tyckte jag skulle ha tålamod för jag var inte den ende som behövde hjälp! De ringer när det är min tur. Det har gått snart 3 veckor nu och ingen har ringt! Idag försökte jag ringa 3 igen, men hamnade som vanligt i telefonkö. Efter en stund orkade jag inte köa längre, så jag skickade ett mail i stället. Får se hur länge det dröjer innan de svarar… Om de svarar…

Gummimamman: Man blir ox-tokig på dessa företag som lovar guld o grönaskogar när man köper eller sajnar. Sen beter de sig som man var en besvärlig kusin från landet, som knött in sig i lönndom!
Den där hushållsmaskinen hade jag bett att få ALLA pengarna tillbaka o köpt mig en annan, på studs! Innan garantin går ut
Och 3 hade jag hoppat på med en "slö skridsko"
Abbis vilka fina byttor!
Till Er andra : Jo Ians har sovit som en stock! Och vaknade av sig själv 4 min innan alarmet skulle gå på!
Det blev en låååång dag igår, med förberedelserna för Yogakursen och själva kursen. sen hade jag tänkt att vila 2 timmar….innan nattjobbet.
Men då var jag så "pling" vaken o energisk så det sket sig!
Yogakursen gick bra, behöver bara finslipas lite….De som dök upp verkade nöjda! Och ganska slaka efter övningarna!
Nattens jobb var inte att leka med, vi har fått en ny boende…som tror att Hen tagit in på Sheraton 45 ringningar senare, bara från den lägenheten, plus alla de vanliga larmen, ragglade vi hem trötta som 3 Gnuer! Och det hade varit mindre jobbigt om Hen hade varit trevlig iaf….men vi blev åthutade som oönskade tjänstehjorn o hånade varje gång vi var inne!
Tack o lov att den proffsiga delen av en gör att man klarar att bli mild som en burk honung i solsken, när någon bär sig åt så. För att gå i klinch med en person som beter sig så, är bara idioti!
Men ett litet ögonblick hade jag lust o kasta ett glas vatten över Hen istället för att stå där med det i handen artigt När Hen vräker ur sig…och inte kan du något heller…förutom att stå där med ett glas vatten som ett fån!
Det är då man inser att man även är en fena på självbehärskningens svåra konst!

#8 Det är kanske en riktig utskällning Hen behöver? Jag jobbade för över 20 år sedan på ett stort äldreboende, där det fanns en sådan där besvärlig tant. Tanten var riktigt oförskämd och elak mot allt och alla, skällde och kallade oss personal för allt möjligt. Hon larmade efter oss stup i kvarten, men sällan med någon vettig orsak. Det hände flera gånger att personalen gick från henne gråtandes, för tanten var så elak och jobbig. En dag, när tanten var extra elak mot mig, rann min bägare över. Jag skällde ut henne och sa till henne att om hon inte kan uppföra sig ordentligt, så kan hon fixa allt själv och glömma att hon ska få hjälp. Det finns ingen som vill hjälpa en så elak människa som hon! Sedan gick jag därifrån. Jag meddelade till den personen som hade hand om larmet vad som hänt och sedan även till arbetsledaren. Bägge tyckte att någon annan kunde gå och hjälpa tanten. Jag sa till dem att nej, jag går tillbaka till tanten, men inte föränn om en halvtimma eller så, när jag skött om de andra som jag skulle till. Det tog inte lång stund föränn tanten larmade och ville ha hjälp, men hon som hade hand om larmet sa att tanten fick vänta en stund, då det inte fanns någon som kunde komma direkt. När jag kom till tanten ca 40 minuter senare, var hon vänlig och snäll. Vi pratade igenom det som hänt och jag berättade för henne att personalen mår mycket dåligt av hennes sätt mot dem. Skulle inte hon kunna vara lite vänligare mot personalen, så kanske även hon kunde tjäna på det? Efter det var hon mycket trevligare, främst mot mig, även om hennes grinighet kunde riktias mot mig också ibland. Men jag sa till henne om hon var för jobbig eller om hon hade varit för jobbig mot mina arbetskompisar. Ett par år senare skulle hon flytta till ett annat boende. Då grät hon när jag sa hejdå till henne. Hon sa att hon skulle sakna mig. Jag var den ende som hade sagt ifrån när hon varit jobbig, och därför gillade hon mig mest!Jag tänker ofta på tanten, trots att det gått över 20 år sedan dess.

God afton!
Oj, en väldigt sjuk lilleman Lotta. Det är inte kul när de har så hög feber, även om barn är tåligare än oss vuxna!
Ja du Ians, det kanske ligger något i det gummimamman säger… Patience is a virtue heter det ju men…. det finns ju gränser även för den mildaste kon! Hahaha, alltså, jag menade inte att du var en ko, jag menade bara att du var stabil . Äsch, du vet vad jag menar!
Det låter väldigt förtröstansfullt med talgoxen Tuvis, våren får mer än gärna göra entré om en månad så där…
Har en kota som hoppat i ryggen så jag får nog ringa och boka tid snart, det börjar gnava mig lite…
Tänker på er - ofta! Tiden har bara en förmåga att ta slut efter jobbet, det är alltid så himla många måsten… Pyss å kram!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

gummimamma..OBH Nordica är ingen kvalitet alls..som jag brukar säga "man får det man betalar för" Kolla alltid watt när du köper nått som ska hålla år ut o år in..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/