Annons:
Etikettövrigt
Läst 3291 ggr
shigne
2013-02-14 07:04

Morgonbubbel Alla Hjärtans Dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla Hjärtan!

-6 här just nu.

Sitter med kaffemuggen i högsta hugg och försöker övertala kroppen att den måste vakna!

Strax dags att åka jobba - tänk, jag njuter fortfarande av den meningen!

Jag hoppas Ni alla får en fin dag och att Ni är rädd om Er!

Kramar i stora lass!

Annons:
LottaO
2013-02-14 07:29
#1

God morgon shigne! Härligt att njuta av jobbet även om det är segt att gå upp! Sjukstugan fortsätter hemma men maken får ta hand om det. Jag har ett möte inbokat idag och det är hans vab-vecka. Lite trist att lilleman är sjuk. Han skulle åkt till farmor i eftermiddag. Och dottern till kusinerna. Så tanken var att jag och maken skulle ha ett par kvällar för oss själva. Nu lutar det åt att lillebror får vara hemma. Men det är ju så det är. Han får åka iväg vid något annat tillfälle. I övrigt. -5 grader snö på marken illgrått på himlen. Förstår mig inte på folk som gnäller på snön. Det hade varit så mörkt och trist utan. Så, snart på jobbet! Ha en bra torsdag!

Dansa kan man alltid göra!

Toyan
2013-02-14 07:29
#2

God morgon shigne och alla som tittar in!

Glad att du har jobb shigne

Här har det snöat igen, endast - 0,2 grader. Dags att jag gör mig klar för jobbet.

Kramar får ni från mig med och en extra stor till Ians

Ha en fin alla  dag

Toyan
2013-02-14 07:34
#3

Morr'n Lotta!

Ha det gott hela familjen och krya-på-kram till lillkillen

Ians
2013-02-14 07:49
#4

Godmorgon alla goingar! Påväg hem efter en natt till på tanthotellet. Natten som gick var mycket behaglig. Den nya boende som kräktes galla verbalt över oss natten innan var som ett lamm i natt! Vi ber stilla om att det fortsätter så ;) Kramar i massor till er och önskar er alla en riktigt trevlig alla hjärtans dag!

Tuva-Lena
2013-02-14 09:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go'morron shigne och alla andra på er dag!

Vet inte om jag ingår i den där dagen själv, det är länge sen jag upplevde att; finns det hjärterum så finns det stjärterum.. Nåja, hos vovvarna och kissen finns det alltid plats i hjärtat!Hos mig också för den delen men jag har ingen att dela mitt utrymme med.. Å andra sidan så är det ett påhitt av affärsidkare det här, så om dagen går sin gilla gång lär det inte förändra världen ändå. ("Guuud så negativ hon är då.!.")

Tror att jag har fått en kattgäst till gården. Brukar lägga ut matrester och hundrester på natten till räven, men inatt var det en katt som hade varit där - eller möjligtvis en liten räv då, men nog var det kattspår alltid. Hoppas bara att det inte går någon hemlös stackare här runt husen..

Grått här också Lotta, men jag tar hellre det är sträng kyla om nu solen råkar titta fram, nej huuuga, kylan är jag trött på!

Idag har jag en del ärenden att uträtta, måste bl a få tag i etikettpapper så att jag kan pryda mina kräm-och lotionburkar på ett proffsigt sätt, sedan ta kort på dem i en behaglig miljö helst. Har ju fixat en FB sida och en blogg som heter Skogsnäva, men jag är bara i början än då jag inte har några piffiga bilder på produkterna att lägga in. Kul är det i alla fall!

Krya-hälsning till familjen Lotta!

Och tänk att även gamla damer går det att lära att sitta fint Ians! Kanske var hon uprörd över att behöva flytta från sitt gamla boende och därför betedde sig illa första natten. Man vet ju inte, gamla människor flyttar man ju runt som möbler utan deras godkännande många gånger..

Skickar ett stort hjärta tillbaka till dig shigne och ett lika stort till er andra som tittade in!

Ha en fin dag allihopa!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2013-02-14 09:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

en symbolisk lerkram till er alla idag

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Indiania
2013-02-14 10:45
#7

Ha en fin alla hjärtans dag!

" Var nära naturen - var när dig själv "

gummimamma
2013-02-14 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

God kväll på er allihopa!

Idag blev jag bjuden av gubben på mat på ett ställe som kallas Ölhallen! Gammalt ställe som nog från början har varit en riktig ölhall, ett ställe för suputter, men nu är mer ett trevligt matställe med underbar husmanskost. Idag serverades det biff ala lindström alternativt ärtsoppa med pannkakor. Gott var det!

Tänk vad härligt att ha ett jobb man trivs med! Synd bara att inte mitt jobb är sådant… Framför allt är inte mina arbets-"kompisar" precis de bästa man kan tänka sig. Jag vet ju sedan tidigare att den som inte är på jobbet, den snackas det skit om. Så jag blev ju inte överraskad när jag idag fick höra ryktet om att det kacklas rätt duktigt om mig på jobbet nu när jag är sjukskriven. Undrar vad jag gjort för galet enligt ryktet? Det fick jag inte reda på… Men kul är det inte! Skulle vilja byta jobb, men till vad? Finns ju inget att byta till! Med alla uppsägningar överallt finns det inte jobb i överflöd att välja bland.

Vattnade mina blommor idag. Jösses vad de tycker det börjar vara vår nu! Det kommer nya blad och en del knoppar hela tiden. Amazonliljorna, pelargonerna och bougainvillean är riktigt fulla av vårkänslor. Härligt att se den skira grönskan och växtkraften!

Tuva-Lena
2013-02-15 09:27
#9

😃Ha ha mamma! Den va BRA!😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: