Annons:
Etikettövrigt
Läst 1181 ggr
shigne
2/15/13, 8:14 AM

Morgonbubbel 15 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-2,5 mulet och det hänger nederbörd i luften. 

Kanonbra "gå-på-långpromenad-väder" .

Simning igår och sen satt vi i bubbelbad - då var det skönt, men idag är det definitivt mindre skönt vill jag lova.

Städning, åka till biblioteket och sen handla lite står på mitt schema idag. Däremellan har jag turen att kunna njuta av promenader med doggarna.

Önskar Er alla en bra dag och att ni är rädda om Er!

kram

Annons:
Tuva-Lena
2/15/13, 9:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morrn shignevännen! och hej hej till er alla andra!

Du det låter som en ganska "normal fredag" det där, städa, handla och ev ha nåt att roa sig med under helgen - en god bok t ex.. Fast förberedelserna är aldrig roliga, tänk om allt kunde fixa sig själv nån gång? man har ju gjort det så många gånger att grejerna själva borde känna när det är dags att handla, städa o s v..🤔"Grejerna" i det här fallet är alltså sambon…😉

Huuuga ja, jag måste också åka o handla, dammsuga - när gör man inte det förresten, med två hundar o en katt, utöver en "dammig" sambo..? Åker nog ner en sväng till kära mor också, hon är det i alla fall lite liv i.🥳 ha ha..

Annars ser min dag ut som din shigne, prommisar med hunden och härligt vinterväder osm lockar. Ska fråga mor tror jag, om jag får låna hennes skidor.. har ju slingan alldeles inpå mig så jag skulle kunna ta en sväng då o då medan jag bor här i stan..

Nej dags för action! Ha en fin dag allihopa - och Ians, kram o tack för hjärtat!❤️

Ha en fortsatt underbar alla hjärtans-dag, året ut!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2/15/13, 10:27 AM
#2

God morgon shigne, Tuvan och alla som tittar in.

Ha de' gott shigne.

Gråmulet och nollgradigt här, en ekorre svingar sig i full fart mellan träden så snön yr från grenarna, fin att titta på🙂

Idag ska jag inte göra så mycket, först bli av med skallebanket jag vaknade med.

Ha det så trevligt hos mor Tuvan.

En fin dag önskar jag er alla och skickar ett gäng kramar🤗

gummimamma
2/15/13, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God eftermiddag!

Här är tempen på plussidan idag, grått och dystert väder.

Idag har jag sytt färdigt en klänning, som jag köpte mönstret till på en loppis för 5:- i sommras. Mönstret är från -68, så den har några år på nacken! Tyget, turkos/blå-randigt krinklad bomull, köpte jag på en annan loppis för 25:-. Hade tänkt köpa tyg till klänningen i tygaffär, men det blev aldrig av och så kom jag på att jag har ju tyg liggandes. När jag sedan började kolla mönstret, så märkte jag att om jag gör efter den, så blir klänningen alldeles för stor för mig. Men jag förminskade mönstret så den blev mer i min storlek. Ett par småändringar på modellen gjorde jag också. Klänningen blev jättebra, tycker jag!

Till ikväll ska jag grilla en majskyckling. Egentligen blir det alldeles för mycket mat, för det blir bara jag och tösen som är hemma ikväll, men resterna kan vi ju äta en annan gång. Grillad kyckling är så himla gott!

Hoppas ni alla får en härlig fredag-kväll!

Ians
2/15/13, 6:27 PM
#4

#3 Vad fin den blev klänningen!

Själv har jag bara latat mig idag, efter 3 jobbnätter. Det bästa med sista natten är att man Vet att man skall vara ledig några dagar sen!

Här har vi annalkande sjukdoms hot..stora dotera gick iväg till Jourcentralen Nu. Hennes kompis har halsfluss, och själv började hon skrutta till sig…ont i halsen o feber!

Det får bli en stor mugg vitlök o buljong för min del idag! Har varken tid eller lust att få halsfluss 😡

Annars mår jag finemang rent kroppsligt, sedan jag började vara flitigare med yogan!

abbis
2/15/13, 6:46 PM
#5

gummimamma..Det va ett klassikt mönster 🙂blev ju jättefin

Jag sitter och försöker lugna ner mig har puls på 300 eller är det adrenalinet jag känner av..(läs låsta)

Har drejat stooort idag ska bli skulpturer  imorgon..fixar bild..

Ha en gooo fredag

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

abbis
2/15/13, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

en av dom små…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Upp till toppen
Annons: