Annons:
Etikettövrigt
Läst 567 ggr
shigne
2013-02-17 08:44

Morgonbubbel 17 februari

Gomorron!

-0,4 och snöfall här!

Tog en liten sovmorgon och den var välbehövlig. Nu blir det kaffe och en smörgås, sitta vid datorn till hunden behagar stiga upp.

Igår var en märklig dag; Åkte till grannkommunen och gick på en sån där kvinnofrukost tillsammans med min syster. Det var en präst som berättade om sitt liv, hon blev präst sent i livet och vägen dit var rätt krokig. Hon pratade om möten med en annan, om samtalet och kärleken.

Gripande och för mig mycket givande. 

Tanken slog mig; va skönt att sätta sig ner vid dukat bord och få näring både fysiskt och psykiskt! Jag var så full av känslor på ett mycket positivt sätt när jag lämnade frukost-gänget!

Ha en underbar söndag och är rädda om Er!

kram

Annons:
Toyan
2013-02-17 09:36
#1

God morgon på dig shigne och alla som kommer🙂

Här är det -0,2 och blåser, solen lyser med sin frånvaro, strunt samma, våren är på G.

Så härligt att du fick en sån dag shigne, så många människoöden det finns. Leker med tanken..🤔 om vi alla här på sajten skulle skriva ner vårt livs historia och göra till en bok, det skulle bli en bestseller att både skratta och gråta till.

Ingen huvudvärk idag, tack och lov, äldstsonen och familj kommer på em så jag får sällskap till middagen🙂

Sänder massor av kramar och önskar er en fin dag😘

Tuva-Lena
2013-02-17 09:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne! Och en morrn morrn till er alla andra som tittar in senare!

Väldigt inspirerande låter det som, den där "frukosten". Har kikat lite på såna annonser jag också när man annonserat om dom, liksom nåt för mig, men jag har ingen att gå med så jag har aldrig kommit iväg.. och "lugna" starter på dagen verkar inte slå an på de få jag känner heller.

Det enda jag reagerar mot, är vaför man trilskas med att kalla dom "kvinnofrukost".. äter inte män frukost då? och varför ska vi skilja dom åt? Männen har säkert upplevt ett lika innehållsrikt och krokigt liv som vilken annan kvinna som helst, antar jag. (Bara det att dom oftast håller tyst om sina liv..) Dom är ju MÄN dom och vad dom än må ha upplevt så är det inget att tala om, tycker dom, eller har dom blivit uppfostrade att leva efter. Ändå är det nog fler män som går omkring och behöver förändring, än vi kvinnor, som är mer benägna att förändra sånt vi inte accepterar eller trivs med.. I jämlikhetens århundrade hoppas jag att männen börjar ta för sig mer på det andliga planet också, precis som vi kvinnor har blivit peppade, sedan 70-talet, att ta för oss av det fysiska. Ååååå kvinnor, ååååå kvinnor, vi måste höja våra röster för att höööras! Minns ni?😡Själv tyckte jag nog att dessa kvinnor var ganska "fel ute", eftersom var och en har ett ansvar att se till sitt. Istlället fick man intrycket att dom gick med ständig pms..😡

Idag har vi ett underbart väder, men ganska kallt igen, -10. Härom dagen var det kring nollan och solsken hela dagen. Tänk va man lever upp såna dagar!😍 Idag blir det bilfärd ut på landet, nu SKA jag komma ihåg att ta med mig skidorna tillbaka dessutom!😛

Kära goa vänner, hoppas att ni får en UNDERBAR dag med familj, vänner eller vovvar o kissar!🙂

Kram kram!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2013-02-17 09:56
#3

Go'morrsingen på dig Toyan!🙂

Jaa du, det har jag tänkt på också, för tänk så lite som kommer fram här ändå, även om vi har lärt känna varandra ganska bra under åren. Fast, man skriver ju INTE om ALLT på nätet, eller hur?🤐 För mig, som är en person med VÄLDIGT stark integritet så håller jag oftast tand för tunga, men visst finns det många "fickor" att fylla. Att prata om neutrala saker, är jag däremot en mästare på - d v s att prata om ingenting, när jag väl kommer igång.😃 

Tänkte jag skulle sammanställa en "liten skrivelse" till veterinärerna när jag nu har fått journalerna från båda mottagningarna- just nu är skrivelsen uppe i fyra A4-sidor…! sedan jag har monterat ner varenda stavelse i dom.🤓

Ha en fin dag med familjen Toyan!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2013-02-17 11:26
#4

Godmorgon på er 👋

Underbart det låter med en sådan start på dagen Shigne, att sitta ner o mumsa o få en livshistoria serverad till!

Önskar dig en bra dag Toyan …utan huvudvärk!

Skriv på Tuvan o skäll ut de rackana rejält!

Här sitter jag med en stor kisse katt i knät o försöker skriva och dricka kaffe. Han kurrar o myser så det skånglar i benen på mig.

andra morgonen i rad som han sitter så….Herr Katts är annars en mycket privat katt som inte gillar att få pälsen nedsmutsad med människolukt….men ibland så är även en Väldigt egensinnig katt mycket gose sugen 😉

Sedan igår har jag ont i ryggen, fick ta starka tabletten igår o tar en till kaffet även idag. Tror att alla bekymmer som ramlat in det sista har satt sig i svanken.

Dessutom sov jag nästan hela dagen igår, fick inte ett smack gjort! Det blir väll så när man är utmattad fysiskt och psykiskt. Det har ju inte blivit något vidare med sömnen det sista, så Bara att acceptera o ta nya tag när en orkar….bestämde mig för att INTE ha dåligt samvete utan bara följa med i kroppens o sinnets behov.

Ibland orkar man bara inte prestera! Dock skall jag jobba en enkelnatt inatt…får bli med smärtstillande i kroppen om inte dagens yoga pass kan leda upp mig 😉  Sedan är jag ledig nattetid fram till på Fredag om jag inte får semestern som jag har sökt. Har bara yogakursen på jobbet och ett möte dagtid…och så skall vi gå ut o äta på torsdag med jobbet!

Det är min plan inför nästa vecka , får se hur det blir 😐

Ha en bra söndag alla goingar! Var rädda om er själv o varandra en vet inte hur länge det varar!

abbis
2013-02-17 12:42
#5

Precis så Ians..Ibland orkar man inte prestera..😕..

Jag tog ut mig igår med bullbak och annat..Plåtarna diskades för en stund sen..

Det är rätt Tuvan..ge dom bara 😓.

Kvinnofrukost…hmmm ja det är säkert bra ..🙂

Här snöar det och blåser så jag vet inte om jag vill gå ut överhuvudtaget.. kanske bakar jag lite kakor senare

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: