Annons:
Etikettövrigt
Läst 1274 ggr
shigne
2/18/13, 7:17 AM

Morgonbubbel 18 februair

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-1,6 och mulet, all snö från taket har rasat inatt och det ligger som en smäck utanför dörren.

Ska se om jag hinner skotta innan jag ska iväg - hellre jag än min hjärtsjuke sambo!

Strax iväg till jobbet för de få timmar jag gör varje vecka. Sen ikväll är vi bjudna på travet irl + mat på travrestaurangen = Lyx i kollosalformat i mitt tycke!

Ha en underbar start på veckan och är rädd om Er!

kram

Annons:
inisklo
2/18/13, 8:07 AM
#1

God morgon shigne o alla andra som kommer efter eller har hunnit här mellan🙂

Vilken passande bild shigne,så känner jag oxå mig …Grrr.😉Det var lite då tidigare.Vi ska normalt vakna kl.4.30😴men prinsen min glömde ställa klockan till ringning o jag vaknade typ så där före 4 o tänkte,att skönt lite mer får vi sova osv.Mitti i allt tyckte jag i min sömn,att va lång typ halv tim.är o när jag kollade klockan var det nån minut före 5.Han åker till jobbet normalt 10-15 över 5.Lite mer fart fick man ha under fotsulor😛men allt gick bra o vi han dricka kaffe så där? lungt o rå🥵 

Härligt att alla dagar int börjar precis på samma sätt o att det är lite fart mellan åt.😂

Nu har jag tagit jätte lungt här o är glad,att det är int kallt -2.8 snö har vi kvar,men mycke ljusare har det blivit o det börjar kännas i kroppen o knoppen,att det gör bara bra i hela mig,att förkylningen o annat trötthet ge plats till trevligare kännandet.👍

Har varit så inni bomben orkeslös o int tyckt just nåt är roligt osv.(Fast jag har alltid nåt på gång.Väljer lättare saker,att göra,pyssla som ny är jag inne o göra postkort.)Fast jag väntar int mig heller,att allt är alltidit bara roligt.Jag är allafall kanska så glad,att jag kan känna alla möjlika kännslor o att jag trots allt är omtimist osv

Ja ja nu önskar jag till er alla en bra dag med att jag 🤗…

abbis
2/18/13, 9:38 AM
#2

Morn

Varje måndag så undrar jag alltid vart helgen tog vägen..Hinner aldrig varva ner fören det ska varvas upp igen..

Har äntligen löst publicerings problemet med film som ska ut på Youtube .Mitt nya redigeringsprogram hade en bugg så vi krånglade och krånglade men till slut så..

Så nu ligger det en ny film där…http://www.youtube.com/watch?v=YJDtrOyPt8A

Har bakat både bullar och kakor i helgen ..Bullarna med hallon o choklad  och kakorna snodde jag ihop ett recept fån 2 andra recept och la till lite extra..kallar dom havrelakritscookies..gött

Kurs ikväll så jag är hemma och ska ta lite kontorsarbete nu ..

snälla gå in och rösta på mitt inlägg "gå in och tyck till"

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2/18/13, 10:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'morrn shigne…och inisklo…och abbis! Och alla ni andra!

Skulle gääärna följa med till travet ikväll shigne! Wow! Finns inget som ryser mer utefter ryggraden än när man hör det där stegrande dånet innan hästarna kommer in på upploppet! Manarna kastar i vinden, hovarna slår mot marken, näsborrarna är vidöppna, musklerna spelar så där vackert och publiken tjuuuter..! 🥳 Ha't så härligt ikväll!

Välkommen in inisklo! Kul att få höra din version av vardagsmorgnarna och att du och sambon, trots stressen hinner ta en kopp kaffe ihop! Ja du, det är upp o ner här i livet och ofta kan det upplevas som en enda lång prövoperiod för många.. huvud saken är ändå att man får de där korta avbrotten för att hämta ny energi, eller hur?😍

Men abbis, du undrar vart helgen tog vägen?
 - du har ju aldrig haft nån!😮Stå o baka hela helgen kallar inte jag för att "ta helg". Åhh vad jag önskar att du fick 100%:ig utdelning för allt ditt slit! Jodå, jag har varit inne o röstat, fast jag vet inte om du gillar min åsikt förstås..🤫Ta hand om dig och ha e fin dag!🌺

Vinter idag igen.. fast bara -10, men nu har man ju blivit bortskämd med "ljumma vindar" några dagar.. det är som det är med vädret och huvvesaken är att det inte går ner mot -20 så är jag nöjd.. jag menar, vad har man att sätta emot?🤔egentligen?

Ha en fin dag allihopa! Själv så kallar krämtillverkmning på mig idag! Kram  kram till er alla!

Fånga dagen!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

inisklo
2/18/13, 11:19 AM
#4

#3 Tuva-Lena…jag säger till dig som jag säger till så många andra…🤔Joo så här är det.Jag har lång semester upp i Dalarna.Själv har jag min ställe nera😃i Sörmland.

Jag är sjukpansoner o har mycke tid,att vara nån annanstans än hemma hos mig.Då är jag här hos prinsen min.🙂Jag trivs här jätte bra,men vill vara ibland i Sörmland o träffa vänner mina.Här har jag int hunnit bli så mycke mer än hej hej vän till många.👋Nå ABF där har jag tjej kompisar o vi treffar på onsdagar o pysslar lite av varje o sen går vi till Stads hotellet o äta.

Ja ja Det känns bra,att"ha"2 ställen,att välja på var man vill va😉O jag som trodde 5 års tid,att jag vill rutna en o samma ställen ensam eller typ hjälp av vänner😂men nu hur än dagarna är skulle jag int byta det här till nåt.

Jag har kämpat o kämpar än med hälsan med mig själv mentalt osv o tycker,att jag är värt,att ha det bra liv,men det är lite svårt ta mot.🥵Jag är van,att kämpa o kämpar lite för mycke mellan åt o kan int liksom bara hänga med i kärlekens karusel fast jag vill.Allt"konstig"o dåligt sitter liksom kvar o jag vet int hut jag kan lämna min ryggsäcken helt o hållet bort o bara som sakt hänga med.

Jag förstå massor med saker som vuxen kvinna o vet hur livet är typ upp o ner osv rakt fram, men känslomässigt kan jag int alltid allt.🤪…🤫säg int till dom andra om dom int märker själv😎Kändes så bra,att skriva fast ärligt sakt är det oxå lite svårt,att veta hur mycke man kan skriva o brätta om saker o ting,men så länge som jag int skriver dumheter osv kan jag oxå skriva om mig o mitt liv" lite"😉

Nu är det dax till mig o fixa lite mat.nam nam

gummimamma
2/18/13, 12:02 PM
#5

Hejsan allihopa!

Här är det 3-4 plusgrader, grått och dystert väder. Det har visst snöat i natt, men med den här "värmeböljan" försvinner snön med en väldig fart.

Idag ska jag o familjen åka till polisstationen för att skaffa nya pass. Vi tänkte åka till Turkiet i sommar 😎För tre år sedan lovade jag tösen att vi skulle åka till Paris när hon slutar nian (som hon gör nu i vår), om hon sköter skolgången duktigt. Hon har alltid velat åka dit av någon annledning. Hon började t o m läsa franska i sjuan. Men hon har väldigt mycket problem med inlärningen, så franskan fick väljas bort, till förmån för att få tid att läsa på mer i de andra och viktigare ämnena. Hon har verkligen kämpat med sin skolgång, men inlärningssvårigheterna är besvärliga. Med tiden har även Paris-resan diskuterats och funderats på. En tur till Paris innebär ju en massa gående på museer och annat sevärt. Det där att gå och gå och gå är inte precis tösens dröm om semester… När jag föreslog en solsemester med en massa sol och bad, god mat och slappa dagar, blev tösen eld och lågor. Det var mer hennes stil av drömsemester! Jag är glad över att jag gett tösen denna "morot" som resan är. Utan den tror jag hon hade laggt ner all ansträgning i skolan och börjat skolka. Så jobbigt har det varit för henne att alltid ligga efter, ofta få "icke godkänt" på proven och ändå gör hon så gott hon kan.

Fy, vad mycket måsar det har varit här hos oss senaste tiden! Bara på vår tomt, uppe på taket och alla möjliga sittplatser fanns det igår minst 20 st. Och minst lika många hos grannarna på hela gatan! När vi körde iväg, märkte vi att "våra" måsar var bara en lite klick jämfört med vad som fanns i andra änden av byn! Har ni sett Hitchcocks "Fåglarna", så var det någonting åt det hållet!!! Säkert tusentals måsar i luften och på alla taken, ja överallt! Har Sveriges måsar årsmöte här i lilla Mörrum?

Ha en go dag!

Ians
2/18/13, 4:44 PM
#6

Springer in o vinkar till er alla…får läsa ordentligt senare 😕 skriver mer sedan när jag gjort det.

Ha en fortsatt bra dag alla Goingar! kram till Er alla!

Annons:
Elpida
2/18/13, 9:21 PM
#7

Springer oxå in lite snabbt och vinkar! Har en sjuk tösabit med 39 graders feber, hosta från helvetet och dessutom kräks hon av hostmedicinen. Hon kraxar som värsta kråkan.

Snön vräker ner och två rejäla skottningar syns knappt, men lite ska väl maken ha att sysselsätta sig med imorgon…🤪

Ha det bäst!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: