Morgonbubbel 19 februari
Go'morron shigne!
HÀrligt med hÀstlukten antar jag, du som Àr "van" att bo i stallet precis som jag..?
Nu har en av hĂ€starna lĂ€rt sig att haka av handtaget vid inslĂ€ppet ocksĂ„- sjĂ€lvklart islĂ€nningen förtĂ„s, som Ă€r den som "tĂ€nker" och kollar in hur vi andra "gör saker". Sedan testar han sjĂ€lv och lyckas oftast. IgĂ„r kvĂ€ll stod han fĂ€rdig att gĂ„ in vid stalldörren nĂ€r vi kom dit och skulle ta in dom, den andra lite barnsligare hĂ€sten, varmblodet, hade en pratstund med gotlandsrussen som gĂ„r i hagen bredvid..đTur i alla fall att dom inte Ă€r typerna som smiter ivĂ€g!đź
GrĂ„tt grĂ„tt grĂ„tt idag och tio minus men det blir vĂ€l varmare framĂ„t dagen, precis som igĂ„r och i förrgĂ„r fĂ„r en anta.. En av hundarna har kutat ut o in inatt sĂ„ lite dĂŽrsk Ă€r man allt, nĂ€stan sĂ„ jag gruvar numera för att lĂ€gga mig för man vet inte hur natten blir; spring eller vila..? Sedan ville den andra hunden ABSOLUT ut kl 6,50 sĂ„ det var bara att kliva upp dĂ„, ingen idĂ© att lĂ€gga sig mer.. đ€ągÀÀÀÀspâŠ
FĂ„nga dagen den som kan! Ni andra fĂ„r ta den som den kommer..đ
Ha det sĂ„ gott och kram till er som fĂ„ngar den ocksĂ„!đ
"Att mÄnga tycker samma, betyder inte att dom har rÀtt.."
God morgon Shigne o alla andra som kommer hit o lĂ€serđ
DĂ„ har du Shigne haft riktigt lyckas kvĂ€ll i travbanan,utan att du sprang sjĂ€lvđDet Ă€r alltid sĂ„ givande pĂ„ alla möjliga trevliga sĂ€tt nĂ€r man ha kul sĂ€llskap var man sen Ă€n Ă€r.Jag Ă€r glad för din skull,att det va sĂ„ bra.
I dag har jag fĂ„t börja dagen som vanligt utan sĂ„nt "flugande"fart som igĂ„r fast det gick bra det medâŠlite fart ibland skadar int jĂ€nget som vistas detta husđfast det Ă€r int sĂ„ trevligt om man fĂ„r brĂ€nnskador under fotsulorđźđman ska int ha för brottom om nĂ„nting..hmyyy
Jag har redan hunnit ut med hunden,fika,lĂ€sa ,elda,kolla lite olika sker genom datan,skrapa triss som jag /vi glömde igĂ„r.Prinsen har sin kvarâŠĂ€n sĂ„ lĂ€ngeđ§
Nej jag skulle int kuna skrapa hansâŠnej int jagâŠJa det var kul jag van allafall 2X30 kr Undrar va kan det gömma i hans trissđ
Jag gorde lite smĂ„ postkort igĂ„r o vi var o handla o hĂ€mta paket.Ooo lite nya klĂ€der,vanliga hem klĂ€der typ mjukisarâŠo jag drömmer om jordgubbsröd spets klĂ€nning o lite annat fintđ€tĂ€nker,att kul om man gĂ„ lite ut i "vĂ€rden"o ha lite kul o tralaa ha haa det svĂ€nger hĂ€r nu nĂ€r det kommer bra musikâŠradion Ă€r pĂ„ âïžĂ€r framme o allt Ă€r som fĂ„gel sĂ„ng titituuu uu uu ja ja nu hur jag Ă€n vill stanna kvar hos er mĂ„ste jag göra nĂ„t annat nu,men int omöjligt,att jag kommer tillbaks.Dagen Ă€r lĂ„ng.
Jag önskar till er alla det bĂ€sta till denna dag o varma tankar ođș
đŽâŠjahaa o du han mellan oss!đ
morn
Tog en stor sovis he he . Det bÀsta med kurskvÀllar Àr att sambon ger mig sovmorgon bÄde samma dag och dagen efter ..och jag sÀger inte nej..
IgÄr kvÀll pratade jag med mina elever om ansvaret för krosset..Det va 100 % som tyckte det va butiksÀgarens ansvar och inte mitt..Man kan tycka det Àr konstigt att det j gÄr att försÀkra..SÄ nu har jag lite pÄ fötterna va folk tycker bÄde gemene man och branchfolk..Mina elever tyckte det va konstigt att hon inte direkt vid hÀndelsen kontaktade mig dessutom (december).
Vilken intelligent hÀst du har Tuvan
SÄdg denna pÄ fejja och bara log..
kram pÄ er
http://www.facebook.com/photo.php?v=362335670503070&set=vb.100001799212884&type=2&theater
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Godmorgon pÄ Er!
Ja du Tuvan HĂ€star Ă€r smarta djurâŠspeciellt vissa. Hade en foderhĂ€st som snabbt som blixten kom pĂ„ att det tillfĂ€lligt inte var nĂ„gon el i staketetâŠSĂ„ slĂ€ppte han genom att lyfta pĂ„ trĂ„den artigt ut damerna som snĂ€llt begav sig ut pĂ„ bygdenâŠ..medans han sjĂ€lv stannade kvar i hagen o njöt av lugnetâŠnĂ€r ledar stoet som gĂ€rna nafsade till han i rompan emellanĂ„tâŠ.glatt klapprade ivĂ€gâŠ.
Snabba som vinden var de medans den som Ă€gde hagen, fort försökte fĂ„ pĂ„ sig skorna o springa ut och hindra demâŠđ
Vinkar till bÄde inisklo och Shigne ocksÄ denna morgon o önska Er o alla andra som kikar in en Bra dag. Med allt vad ni skall företa Er under denna Tisdag!
SjĂ€lv skall jag ivĂ€g senare o köra skiten ur mina arbetskamrater med lite yoga đDet skall bli skönt att koncentrera sig pĂ„ nĂ„got annat en stund , Ă€n att bara fundera över livets förgĂ€nglighet.
đ€ąâŠkan ni tĂ€nka erâŠhĂ€r sitter jag o skriver lite information om mig o det blev mer o mer o mer o roligt var det oxĂ„ o jobbit mellan Ă„t o allt lite si o sĂ„ men joo joo vĂ€lkommen till mig o tack ska du ha o plaa plaa alltsĂ„ dĂ€r i vem Ă€r inisklo o hĂ„h-hÄÄÄ sen trodde JAG,att nĂ€r allt Ă€r i sin plats,att det Ă€r BARA posta o se glad ut.đDĂ„ försvinner alltâŠalltsĂ„ allt,det blev int Ă€ns . kvarđźHur lĂ€nge har jag vĂ€ntat,att skriva o nĂ€r jag Ă€n gör det..lyckas jag int publicera dettađ€ŠââïžFyi fabian o hans kompisar va jag Ă€r iriterat nu o kanska sĂ„đĄ.Har lusten,att Ă€ta upp hela "lĂ„dan"đ€Șförresten jag har int Ă€ns hunnit Ă€ta lunchâŠdet som jag skrev var int sĂ„ mĂ€ttandeâŠđys va trĂ„git sĂ„t kan vađ„” o jag som sĂ„g fam mot det o kanse en o annan nu besökare som lĂ€mnat sin hĂ€lsning.Jag nĂ€stanđ
Naj jag ska int ge upp sĂ„ lĂ€ttâŠjag tar o skriver lite dĂ„ o dĂ„ ditâŠ.kanse,vem vet,int jagđ§vem vet int du đ§
Nu ska jag Ă€taâŠsnĂ€lla sig int,att det var mening,att det bara försvanđ€

God kvÀll.
MÄste titta in och se hur ni har det. Har varit mycket runt om nÄgra dagar, segt pÄ morron sÄ det har blivit lite brÄdis ivÀg.
HÀr har vi nÄgra kallgrader och blÄst, och sÄ har det snöat igen.
Ha det fint resten av kvĂ€llen och sov sĂ„ söttâ€ïž