Morgonbubbel 19 februari

Go'morron shigne!
Härligt med hästlukten antar jag, du som är "van" att bo i stallet precis som jag..?
Nu har en av hästarna lärt sig att haka av handtaget vid insläppet också- självklart islänningen förtås, som är den som "tänker" och kollar in hur vi andra "gör saker". Sedan testar han själv och lyckas oftast. Igår kväll stod han färdig att gå in vid stalldörren när vi kom dit och skulle ta in dom, den andra lite barnsligare hästen, varmblodet, hade en pratstund med gotlandsrussen som går i hagen bredvid..😉Tur i alla fall att dom inte är typerna som smiter iväg!😮
Grått grått grått idag och tio minus men det blir väl varmare framåt dagen, precis som igår och i förrgår får en anta.. En av hundarna har kutat ut o in inatt så lite dôrsk är man allt, nästan så jag gruvar numera för att lägga mig för man vet inte hur natten blir; spring eller vila..? Sedan ville den andra hunden ABSOLUT ut kl 6,50 så det var bara att kliva upp då, ingen idé att lägga sig mer.. 🤢gääääsp…
Fånga dagen den som kan! Ni andra får ta den som den kommer..🙂
Ha det så gott och kram till er som fångar den också!🙂
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God morgon Shigne o alla andra som kommer hit o läser🙂
Då har du Shigne haft riktigt lyckas kväll i travbanan,utan att du sprang själv😉Det är alltid så givande på alla möjliga trevliga sätt när man ha kul sällskap var man sen än är.Jag är glad för din skull,att det va så bra.
I dag har jag fåt börja dagen som vanligt utan sånt "flugande"fart som igår fast det gick bra det med…lite fart ibland skadar int jänget som vistas detta hus😃fast det är int så trevligt om man får brännskador under fotsulor😮😉man ska int ha för brottom om nånting..hmyyy
Jag har redan hunnit ut med hunden,fika,läsa ,elda,kolla lite olika sker genom datan,skrapa triss som jag /vi glömde igår.Prinsen har sin kvar…än så länge🎧
Nej jag skulle int kuna skrapa hans…nej int jag…Ja det var kul jag van allafall 2X30 kr Undrar va kan det gömma i hans triss😕
Jag gorde lite små postkort igår o vi var o handla o hämta paket.Ooo lite nya kläder,vanliga hem kläder typ mjukisar…o jag drömmer om jordgubbsröd spets klänning o lite annat fint🤔tänker,att kul om man gå lite ut i "värden"o ha lite kul o tralaa ha haa det svänger här nu när det kommer bra musik…radion är på ☀️är framme o allt är som fågel sång titituuu uu uu ja ja nu hur jag än vill stanna kvar hos er måste jag göra nåt annat nu,men int omöjligt,att jag kommer tillbaks.Dagen är lång.
Jag önskar till er alla det bästa till denna dag o varma tankar o🌺
😴…jahaa o du han mellan oss!😉

morn
Tog en stor sovis he he . Det bästa med kurskvällar är att sambon ger mig sovmorgon både samma dag och dagen efter ..och jag säger inte nej..
Igår kväll pratade jag med mina elever om ansvaret för krosset..Det va 100 % som tyckte det va butiksägarens ansvar och inte mitt..Man kan tycka det är konstigt att det j går att försäkra..Så nu har jag lite på fötterna va folk tycker både gemene man och branchfolk..Mina elever tyckte det va konstigt att hon inte direkt vid händelsen kontaktade mig dessutom (december).
Vilken intelligent häst du har Tuvan
Sådg denna på fejja och bara log..
kram på er
http://www.facebook.com/photo.php?v=362335670503070&set=vb.100001799212884&type=2&theater
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Godmorgon på Er!
Ja du Tuvan Hästar är smarta djur…speciellt vissa. Hade en foderhäst som snabbt som blixten kom på att det tillfälligt inte var någon el i staketet…Så släppte han genom att lyfta på tråden artigt ut damerna som snällt begav sig ut på bygden…..medans han själv stannade kvar i hagen o njöt av lugnet…när ledar stoet som gärna nafsade till han i rompan emellanåt….glatt klapprade iväg….
Snabba som vinden var de medans den som ägde hagen, fort försökte få på sig skorna o springa ut och hindra dem…😂
Vinkar till både inisklo och Shigne också denna morgon o önska Er o alla andra som kikar in en Bra dag. Med allt vad ni skall företa Er under denna Tisdag!
Själv skall jag iväg senare o köra skiten ur mina arbetskamrater med lite yoga 😉Det skall bli skönt att koncentrera sig på något annat en stund , än att bara fundera över livets förgänglighet.
🤢…kan ni tänka er…här sitter jag o skriver lite information om mig o det blev mer o mer o mer o roligt var det oxå o jobbit mellan åt o allt lite si o så men joo joo välkommen till mig o tack ska du ha o plaa plaa alltså där i vem är inisklo o håh-hååå sen trodde JAG,att när allt är i sin plats,att det är BARA posta o se glad ut.🙂Då försvinner allt…alltså allt,det blev int äns . kvar😮Hur länge har jag väntat,att skriva o när jag än gör det..lyckas jag int publicera detta🤦♂️Fyi fabian o hans kompisar va jag är iriterat nu o kanska så😡.Har lusten,att äta upp hela "lådan"🤪förresten jag har int äns hunnit äta lunch…det som jag skrev var int så mättande…😛ys va trågit såt kan va🥵 o jag som såg fam mot det o kanse en o annan nu besökare som lämnat sin hälsning.Jag nästan😭
Naj jag ska int ge upp så lätt…jag tar o skriver lite då o då dit….kanse,vem vet,int jag🎧vem vet int du 🎧
Nu ska jag äta…snälla sig int,att det var mening,att det bara försvan🤐

God kväll.
Måste titta in och se hur ni har det. Har varit mycket runt om några dagar, segt på morron så det har blivit lite brådis iväg.
Här har vi några kallgrader och blåst, och så har det snöat igen.
Ha det fint resten av kvällen och sov så sött❤️