Annons:
Etikettövrigt
Läst 2160 ggr
shigne
2/20/13, 6:29 AM

Morgonbubbel 20 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Usch för att stiga upp så här tidigt…. Hela jag är genomtrött!

-5,2 ute just nu, kolsvart, men enligt uppgift ska det bli ett jättefint väder med strålande sol!

Sitter med kaffemuggen i högsta hugg och kämpar med att vakna. Ska åka in till stan, har en tid hos hudläkararen som ska titta på min PPP (psoriasis i handflator och under fotvalven).

Var på badhuset igår…..simmade 1000m igen 🏆…fattar inte att det är sant! Å den här gången var det varken många eller långa pauser under gången. Ställde mig på vågen imorse…..😮….inte ett j..la gram har lossnat! Suck, suck! Det är bara att kämpa på!

Morgonpromenader och lite pappersarbete, står för övrigt på mitt schema idag!

Ha en underbar dag alla…..är rädd om Er och om dagen!

kram

Annons:
LottaO
2/20/13, 6:52 AM
#1

God morgon shigne. Jag gillar inte heller tidiga morgnar. Fast idag vaknade jag innan klockan. När der gäller psoriasis, vad äter du? Själv har jag varit strikt sen jul men slarvat sista veckan och märker skilnnad. Om än lite så mjöl, potatis och socker är mina bovar. Nu är det skärpning igen! (Reuma) Vi har 3-4 minus. Solen ser ut att dyka upp imorgon enligt smhi. Hoppas! Det var längesen. Som maken sa igår; det blir ljusare och ljusare men det var längesen man såg lampan. Dags att kliva upp!

Dansa kan man alltid göra!

Toyan
2/20/13, 7:24 AM
#2

Go'morron shigne, Lotta och alla som tittar in🙂

Du är superduktig shigne👍 Vad gäller vikten.. kan det va så att du omvandlat en del fett till muskler?? Hoppas solen gör er sällskap på promenaderna.

👋 Lotta..ha en fin dag.

Här är det 3,5 minus och blåser en del, ska jobba och sen på läkarbesök.

Ha en fin onsdag.Kram🙂

inisklo
2/20/13, 8:11 AM
#3

God morgon shigne,LottaO o Toyan…🙂

Jag försöker igen o skriva,hoppas,att det går bätre nu,att det int bli nåt jux som nån tid sen igen,att alla text bara försvann när jag skulle "posta"sen kommer den där texten😕 plaa plaa kan int visas…man kan bli 🤪för mindre.

Tog en paus här mellan o läste lite ett o annat o ville läsa… positivt tänkande av a75b,men jag kan int engelska…de oxå som blev för mycke,att  🥵till detta positivt tänkande nu…ja ja jag försöker.Jag vet hur man gör😃

Jag har försökt som sakt få nån morgon hälsning till er o första gången som jag skulle "posta"den var det över en tim sen.O hur länge jag satt o skrev….suck…suck..

shigne jag har oxå psorias,men lite fläckar på olika ställen i kroppen(var annars🤔,men jag viste int det som LottaO skrev,att mjöl,mjölk,socker påvärkar.Jag har int riktigt fattat varför det bli ibland så svårt o kliar o kliar,men det går över kanska fort.Jag får testa mig fram.

Jag älskar,att simma o jag är som val i vattnet eller nån valross😂Du simmade mycke🌺 o jag tro oxå det som Toyan skrev till dig,ang.vikt o muskel.Jag måste göra nåt mer än bara gå ut med🐶För då är det mest,att vi bara gå o tittar o nusar heh-hee o jag dra…kom nu o hon dra,att kom nu o vi dra var sitt håll ibland o det blir int riktigt såna trenings motion.

Toyan ha en bra arbetdag!

Jag önskar till er alla en jätte bra dag o positiv tänkande😉🙂

Kramelikram o till alla önskar jag ☀️-dag

Tuva-Lena
2/20/13, 9:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Go'morrn shigne och alla ni andra som så piggt redan har tittat in!

Jaa du shigne, det där med vikten.. verkar som dom som vill gå ner har det jobbigast, för jag har gått ner över tre kilo sen i höstas utan ansträngning. Syndar varje dag med både potatis, mjöl och socker…och choklad. Beror det på förbränningen kanske..? En extra promenad blir det ju förstås när jag bor i stan på vintern, kvällspromenaden som hundarna tar själva ute på landet - dom ligger ju ute på gården hela kvällarna, men den här viktnedgången började innan jag flyttade in till stan.. Jag väger mig aldrig och fokuserar inte så mycket på vikten med andra ord, så jag blev så paff när jag såg att jag hade 3 kilo mindre på kroppen numera.🤔Jag tror nog som Lotta och Toyan, att du har omvandlat lite fett till muskler, sedan har du ju slutat röka för inte så länge sen, det sätter sig på midjan det också och kroppen tillgodogör sig ju födan bättre utan röka. Så småningom kommer den att återställa balansen på egen hand.⏰

"Skitkallt" här idag, -15 när jag steg upp men nu har solen tittat fram så det blir nog behagligare fram på dagen.

Irriterande inisklo, när man har suttit och skrivit ner långa inlägg och sedan försvinner dom bara ut i rymden. Råkade jag OFTA ut för när jag hade det mobila bredbandet på landet - nu funkar det jättebra med adsl istället!

Shigne, Lotta, Toyan och insiklo, ha en underbar dag idag! Hoppas att det går bra hos huddoktor shigne❤️!

 Tänk, för mig är det första vintern på 4 år som jag slipper eksem och såriga händer! Äter bockhornsklöver och ligger med bomullsvantar varje natt, och om jag skulle känna av lite stickningar eller klåda i händerna så smörjer jag även in med cortisonsalva över natten, annars är det en fet handsalva som får goa in sig i händerna om natten. Den heter Locobase Repair och är fanstastiskt bra! Innehåller hudens egna ingredienser och finns på Apoteket.🙂

Som sagt, ha en fin dag allihopa och vink vink till er som tittar in senare!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2/20/13, 9:46 AM
#5

Godmorgon på Er!

Tror precis som de andra här Shigne att du får muskler av det där simmandet! Och då ser man inte det på vågen i början. Men i förlängningen så behöver muskler mer energi o förbränner mer, så det kommer att synas på vågen 😉 Eller som jag brukar säga …egentligen struntar jag i vad jag väger, bara det sitter snyggt!

inisklo har du testat att trycka på tillbaka pilen uppe vid sid adressen. Jag gör så när inlägg försvinner med meddelandet att denna sida kan ej hittas…bla bla bla

Då kommer det jag skrivit upp igen o jag kan försöka posta det igen.

Mycket irriterande när det inte fungerar 😡

Hahahahaha LottaO…"det var längesedan man såg lampan" Ja visst känns det så ibland!

Vinkeli vink till tuvan och Toyan också….och de som kikar in senare!

~~

Här lyser solen från en klarblå himmel och vi har väll ca minus 2. Igår var det rejält kallt, när nordanvindarna blåste in från havet…brrrrr

Idag skall jag iväg o köpa lite garn för jag har lärt mig att rund kroka via internet 😉Så det skall bli en mössa tänkte jag! Vi får väll se det kanske blir en grytlapp istället 😂

Ha det gott o kramar till Er alla!

abbis
2/20/13, 10:20 AM
#6

Morn

Enda ggn jag gått ner i vikt var när jag slängde ut karln..Utav bara farten så gick jag ner 8 kg på ett år.

Bästa sättet att gå ner är ..ät som en mygga skit som en elefant..👍

sen kan man träna för sitt höga nöjes skull…

Igår fick jag beställning från konstmuseet i stan..Dom tyckte mina Kristinehamnssiluetter skulle platsa där..Folk som kommer på besök vill inte köpa ett minne som inte är tillverkat på plats..

Sen ska det bli nått keramiksymposium i Leksand där man vill ha mig som föreläsare/demonstratör.. Ja vi får väl se hur det går.

På tal om eksem så hade jag en elev som blev botad av min lerslamma..Hennes doktor avrådde henne att gå kurs för han gav henne feta salvor o cortison..men så fel han hade..

Har kurskväll ikväll och sitter och lurar…

Ha de gott allihopa ..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
gummimamma
2/20/13, 11:29 AM
#7

God förmiddag!

Här är det lite ljusare idag än igår, någon plusgrad. Trots att det flera dagar i sträck har varit på plus-sidan så har snömängden ökat p g a allt snöande. Men det är inte så fruktansvärt mycket snö. Jobbigt för dem som ska skotta när det hela tiden kommer nytt blötsnö…

Otroligt nog har min dotter fått städfnatt inne på sitt rum! Händer inte allt för ofta… Visserligen påpekade jag i måndags att det börjar se stökigt ut hos henne, men vid sådana påpekningar brukar hon bara plocka bort det värsta. Nu verkar det vara storstädning som gäller… Jag skulle också behöva få lite städdille och få lite ordning på saker och ting. Visserligen håller jag på med att sortera bland mina tyger och andra hobbytillbehör, men den där städdillen saknar jag. Att jag sorterar över huvudtaget beror på att gubben fick nog av att mina hobbytillbehör låg i "drivor" lite här och där, utan någon ordentlig plats att förvara dem på, och fixade jättebra hyllor utmed nästan hela väggen i det rummet som vi kallar data/gäst/hobbyrum. Sen så köpte vi plastbackar att förvara allt i istället för plastpåsar, pappkartonger och papperspåsar. Nu börjar det vara riktigt bra ordning på mina hobbymaterial! Bara tygskåpet kvar att sortera… Det blir en hel del hobbymaterial som jag funderar på att göra av med. Främst tyger, men även en del annat, som t ex gipsformar och restgarner. Kanske kyrkans barntimmar vill ha? Får ta kontakt med dem och fråga.

Ha det så gott!

Elpida
2/20/13, 9:49 PM
#8

Hej svejs!

Har varit på hundutbildning, 1:a gången utan hund, kommande gånger med hund. Det var faktiskt en jättebra föreläsning om hunden och dess språk, hela familjen hade behövt vara där och lyssnat…. 

Nu ska jag snart sussa, tiden går väldiigt fort på kvällarna tycker jag..

Pyss och kram på er

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

inisklo
2/21/13, 5:48 AM
#9

#4…Tuva-Lena😕

Jaa så är det med,att bo bagom Skapadens rygg😛eller på landet.Jag/vi har mobila brevband o det är just int det roligast,att bara vips är all text borta hur man än gillar skriva.Vad är adsl?

#5…Ians😃

Jag är int så bra med datoren.Jag gör allt så svårt o nästan manuelt he-he-hee.Jag gick kursen några tim.men int har jag fortsättat den,men jag har tid,att lära mig,allt som jag behöver o blaa blaa blaa om jag bara kommer så långt.Det har bara blivit så här,lat som är att forska fram olika bra saker som man kan göra med datoren.

men tack för omtanken!

Upp till toppen
Annons: