Annons:
Etikettövrigt
Läst 1211 ggr
shigne
2013-02-21 07:11

Morgonbubbel 21 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Efter en kall natt visar sig tempen något mildare nu på morgonen = -8,5…

Igår var det en kanonhärlig dag, solen sken som bara den. 

Idag är det jobb, så det gör inte så mycket att det är lite kallare och mulet….

Syskonbarn och syskonbarnbarn väntar här hemma hos oss när jag kommer från jobbet idag. Då blir det lite bus och mysfika tillsammans - gott det känns i hjärtat att tänka på det!

Jag hoppas och önskar er alla en fin dag och att ni är rädda om Er!

kram

Annons:
inisklo
2013-02-21 07:37
#1

God morgon shigne!

😕Jaa a syskon osv…jag har treffat min syster sist 2007 o min bro 2005 deras barn?o barnbarn???.Kul för dig o hoppas ni får trevligt.

Jaa ni har så varmt hmyyy =)  Vi här ha runt -20 o jag som trodde halv fem tiden,att termometaren är sönder.Trodde int i mina ögon runt -20 YS Nå samtidig tänker jag,att det är vinter forfarande o roligt är om solen kommer fram som igår.Det var så vackert o man blir så glad innombords o känns så som man vill flyga o vara fri som fågel😃nästan…så😉

Hos oss är det ingen som vill vara eller gå ut.Kattor sover o hunden med prinsen är på jobbet o jag sitter o skriver.Hunden som annars gillar när det är snö o kallt tycker,att runt -20 är lite för mycke även till hennes kamla ben o resten av kroppen😛Hon har stor revir i tomten om vi int gå promenad osv.Vi har många här i närheten som har hundar.Det är roligt,att träffa dom o växla nån ord, om hundar till låter.Vissa hundar ge aldrig nån möjlighet till dom som rastar,att prata😕Vissa försöker,men det blir inget o det tycker jag är jobbit för det är int hunden som bästemmer.ja ja vet,att deras liv är som våran…kemin passar int..då blir det bara voff voff voooooo

I dag ska jag göra mat…mat…mat…ja jaa som vanligt,men lite mer o baka LCHF bröd.Baka har jag tänkt länge nu,men alltid blir det nåt annat.Jag är inne nu sån period,att jag vill bara pyssla med alla saker på en o samma gång o det liksom går int så bra..ingenting bli fädigt.🤔

Nu önskar jag till er alla den bästa av torsdagen som den kan bjuda!

Kram

Tuva-Lena
2013-02-21 09:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne och insklo! Morrn morrn till er alla andra som hejar senare!🙂

Ja minsann, vintern slog till som en blixt igen. Igår kväll när vi gick till stallet, vi gör alltid det på kvällsprommisen - två flugor på smällen liksom, så var det 19 minus, säkert kallare inatt men imorse hade det mulnat på så det var sköna -10 bara.. skönt för jag vill inte ha tillbaka vintern, den får gärna dra nåt gammalt över sig nu.🥶

Ändå har vi haft den vackraste vintern på länge! Snön har legat som duntäcken i träden hela tiden och ändå har det fyllts på med jämna mellanrum, en riktig sagovinter med andra ord.

Dagen kommer att gå som en dans shigne, nu när du vet vad som väntar där hemma! Kul att få småprata med små människor som ALLTID har dom rätta svaren!😃Tänk om vi vuxna kunde vara lika framåt och orädda..man undres va som händer på vägen..?🤔

Vet du va inisklo, vissa människor ska inte ha hundar. Man "skäller" på hunden, som det vore den det var nåt fel på men nästan ALLTID är det ägaren som inte har rätt handlag med hunden.. jag tittar alltid på Cesar Milan på sjuan och har lärt mig MASSOR de sista åren om hur man, genom att uppföra sig fel som hundägare, för över det på hunden - som då får ta smällarna för att ägaren uppträder fel. Ägaren är LEDAREN och det ledaren signalerar till hunden, det visar den genom dåligt uppträdande.. (som då egentligen kommer från ägaren själv.) Ha en bra dag vid spisen inisklo, men jag hoppas att du hinner ut några svängar med hunden också!😍Våra goaste vänner! Ihop med katterna förstås..❤️

Jag skall föröska installera min skrivare till nya datorn. Hoppas att jag kan tanka upp installationen från nätet för jag har "tappat" CD:n.. SEdan är det dags att smälta om tvålarna jag gjorde i januari också, har gått fyra veckor nu och det är ALLTID så spännande att se resultatet.

Ich möchte auch meine homepage übersetzen.. in deutsch. Vi får se hur det går..🤔

Ha en underbar dag alla fina!🌺 Och extra kram till Ians!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2013-02-21 10:22
#3

morn

försovit mig eller rättare sagt blev inte väckt i tid av sambon..Han tyckte jag skulle få sova om jag va trött..

Kurskväll igår kväll..Somnade väldigt sent..

Idag ska det drejas  och putsas..

Fått en ny förfrågan om tallrikar från grossisten i sthlm men nu vill jag ha  riktigt betalt för jobbet och då lät det lite tveksamt från grossisten ..Tänk att det aldrig ska gå att få det som det ska kosta .. Får väl se om Michelinrestaurangerna som är köparna har råd…🙂

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-02-21 10:28
#4

Godmorgon på Er Shigne, inisklo och Tuvan

Och alla andra som kikar in senare!

Vad mysigt Shigne, med mysfika 🤗

inisklo håller med Tuvan om att det är hundägarna som ställer till problemen inte vovvarna. Min ena son påstår att deras hundar hatar andra hundar….mmm….Speciellt när jag ser den stolta minen han har när han säger det, och förstår att han är riktigt stolt över sina hundars beteende. HAN gillar inte andra hundar! 🤐

Tuvan hoppas allt går bra med ditt data jobb under dagen!

Igår var en tung dag, har inte sovit så jätte bra under natten heller. Men allt måste gå, sånt är livet som …Anita Lindblom sjöng på sin tid!

Yoga klassen i tisdags gick jätte bra iaf. Och det glädjer mig att det kommer några tappra själar till min alldeles först klass 😉 Svettas gör de och stönar rejält när de får hålla positionerna en stund. Om inte annat så känner jag mig själv inte så "röten" då och gläds åt att de tycker att det är trevligt.

Vi rullar på o finslipar konceptet 🙂 Dessutom kommer fler o fler o säger att de måste försöka hinna vara med någon gång, vilket tyder på att de som varit med inte är missnöjda iaf..det är ju ett after work koncept så man kommer när man kan o är i huset + två från nattisarna som kommer innan jobbet.

Idag blir det middag med show på jobbets bekostnad…lite trevligt mitt i allt tunga.

Tack Tuvan för den gulliga draken!

Och Elpida som Ringde härom dagen!

Ni är helt underbara ❤️

Ha en bra dag alla goingar så ses vi i trådarna under dagen 😍

Toyan
2013-02-21 10:37
#5

God förmiddag!

Ska inte klaga för här är det bara 4,5 minus, nästa vecka ska det visst bli lite mildare i hela landet enligt SMHI, rentav vårkänningar, hoppas det stämmer🙂

Härligt att komma hem till barnen shigne.

Fy så kallt inisklo, skönt att vara inne i stugvärmen då.

Du har som vanligt att göra Tuvan, hoppas du och hundarna får njuta av vårluft snart. Lycka till med översättningen.

Abbis..skönt att du fick sova ut.

Ians..stor varm styrkekram❤️

Hemma från jobbet idag, huvudvärk och snorig.

En fin dag önskar jag er alla goingar😘

inisklo
2013-02-22 08:00
#6

Hmyyy…Tuva-Lena…det blev mycke mat igår…kött med cili sås,kött med soja sås,kött utan sås osv gott😃det var kul,att göra mat.Det tycker jag om.Tyvär han jag aldrig börja baka,eller rättare sakt orkade int.Där mellan var jag tvungen,att elda,men jag han läsa tidningar o kolla lite datan o vist var jag ute brrr stopade ut näsan min🥶o hunden😂Nej men jätte fin soligt dag var det o ju längre dagen gick desto varmare blev det.

Jaa Toyan kalt var det brrr lite varmare nu bara-10😉

Jaa joo just Tuva-Lena o Ians ang.om hundar.Det stämmer, det är vi som är syndabockar för hur våran hundar bli.Jag menar nu om dom är skälliga utan,att vara jakt hundar😃Jag säger som jag brygar säga:Hunden kan hälsa voff voff om nån kommer till oss,men int överdriva sin voffandet😛Det är bra om dom vaktar,men man borde gå ut utan,att hela värden hör när man treffar andra.

En dag mötte jag mannen med sina 2 hundar o direkt dom började sit voffandet o vi går bara vidare jag o hunden min.Jag berömmer henne,att hon int"sa"nåt o då fick hon godis,men vi blev överaskat…bakom min rygg,när jag vänder mig flyger mannen till diket så,att snön bara flyger han på nåt vis hamnade samma sidan av vägen som vi var hundar visar sina tänder o jag bara stå där o tittar på o försöker lungna mannen som skriker till hundar o ruskar dom osv YS jag blev så rädd,men hål masken o pratade snällt o fint till han o önskade,att nästa gång det gå bätre.Ys jag fryser…dom hundar var biffiga"kamphundar"o bara nån liten bit från oss.Jag kan int tänka mig va har kunat hända om han int hamnat i diket o kunde int komma upp å lätt😛

Jag kommer ihåg en gång när jag var ut med mina hundar då hadde jag 2 o vi mötte en kvinna o hon utan till lyfte upp sin hund när vi kom mot henne.Hennes hund var typ som min andra hund(tax)Hennes hund mobbsade upp sig o i hennes famne kunde hunden skälla o jag blev så syr,att jag fräste till kvinnan:Tro du,att mina hundar har spitalis.Så gör man väll int…lyfter upp hunden..dom får väll sköta saker o ting själva utan våran inblanning…o hon bara va… va😛säkert hörde hon int mig när jag bara plaa plaa fräste så tyst…kanse🤔

Ja ja det finns mycke olika sak som man kan brätta,men kanse passar bätre i nån annan Fokus😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: