Annons:
Etikettövrigt
Läst 981 ggr
shigne
2/25/13, 6:27 AM

Morgonbubbel 25 februari

Gomorron!

Dags för arbetsdag!

-9 ute just nu, men det ska bli varmare under dagen. 

Läste om Ians tarmskjölning…..Det är tur att du har nått att se framemot och att det var orsaken till att du har mått som du har gjort/gör. För visst är det skönt att ha en förklaring?

Näst sista arbetsdagen idag, sen vet jag inte vad som händer och sker. En får ta en dag i taget bara!

Nu ska jag ta mig lite kaffe, tända ett ljus och skänka Er en god tanke.

Är rädda om Er!

kram

Annons:
Ians
2/25/13, 7:26 AM
#1

Godmorgon Shigne!

Och vink vink till resten av gänget när ni nu kikar in 👋

Shigne….Näst sista arbetsdagen? Har jag missat något 🤐?

Själv är jag ledig idag också…..skall åka till min syster en stund, sedan blir det att hämta lilla dotera på träningen….

Ikväll är det healing kväll ser fram emot den, alltid en trevlig stund!

Vädret utanför köksfönstret ser ut som vi får lite sol idag iaf hade varit trevligt!

Önskar Er alla en underbar måndag ❤️

LottaO
2/25/13, 7:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej Shigne och alla andra. Näst sista arbetsdagen? Vad händer sen? Vad säger ag? Hur länge har du jobbat? Vi funderade på om vi skulle köpa bil. Antingen köpa en liten och behålla den stora, gamla eller om vi skulle köpa en större och göra oss av med gamla. Det blev det förra… Igår köpte vi den. Idag hämtar jag den… Ibland går det fort. Ha en bra måndag och början av sista veckan i februari!

Dansa kan man alltid göra!

LottaO
2/25/13, 7:36 AM
#3

Hej Ians! Ta hand om dig idag!

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2/25/13, 7:59 AM
#4

Vilken läcker bil LottaO!!!!! 😍En får gratulera!

inisklo
2/25/13, 9:22 AM
#5

God morgon på er alla som redan har startat tråden här,att vara i farten.🙂Skönt att komma hit o hälsa på er o säga god morgon.Synd,att alla int ha samma möjlighet till sånt rik håjtande till…

Jag har sovit bra o drömt om bätre tid😃njaa ha ha haa jag kommer int äns ihåg var jag har drömt.Jag har så många drömmar som jag vill,att det bli uppfyld…hmyyy så är det,men lika lite kommer jag ihåg var jag drömde i natt.🤔Dagdrömmer jag oxå  ibland fast det gå bätre på natten.Den konsten liksom jag kan bätre😂

Jag känner mig jätte bra i dag så där mentalt.🎧För mig gäller det,att jag pratar alltmöjligt eller skriver.Då mår jag bra av.Jag mår bra av även,att tar reda på om det är nåt som int tycks stämma,men jag är int så nyfiken,att rensa saker o ting om jag int ha rätt"magkänsla"ingen sån helgon är jag,att jag skulle göra saker o ting bara,att man sak göra vissa saker osv jag väntar helre om jag int känner,att"tystnadet"är från mig.🥵ja ja grubeli grub så här tidigt på morgonen,men på andra sidan kunde jag har läst o blivit psykologen o den här tiden jobbat redan nånstans o analysera,ta reda osv🙂ha ha haa ang.om att läsa osv.8 år i skolan har jag varit i Finland det räcker int till nån sån jobb ännu mindre,att jag ville bli psykiater.Sen var det några andra "saker"som jag ville bli som skådespelare,sångare,baletdansör,mamma.Ingen av dom blev jag,men genom åren har jag blivit visare👍

Lilla katten gör sällskap till mig här i lilla rummet, som jag sitter o läser o leker med datan🤐

ys jag borde börja dagens "jobb"men orkar int alltid vara så himmelen duktig o skynda.Jag hinner va jag hinner o sen får restev va…ha ha haa 

Ha nu en bra början till ny vecka o trevlig måndag till er alla önskar jag med en liten enkel🌺nej…nej den är ingen tulipan!😉

Va bra om den där med healing idag.Jag vill int missa den!Tack för du nämde detta Ians o ta hand om dig o njut av ledigheten.

abbis
2/25/13, 9:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Morn

Shigne …va det bara en visstidsanställning ?

LottaO … Vilken snygging gillade färgen skarpt 🙂

Skulle behöva sälja vår 3 år gamla bil men ingen bilhandlare betalar nått när man inte vill byta bil..Vi kör den knappt längre ..Tror säkert att det går att ta över lånet dessutom med världens minsta ränta..Vi betalade 279000:- och  är erbjuden 90 000 för den idag ..vilken förlustaffär.

Idag får vi en praktikant som ska stanna i 3 månader.Hon har gått konstskola men får inga jobb 22 år..Jag fick övertala sambon som inte vill ha någon "att ta hand om" men jag sa att det kan vara jättebra att lära upp någon som kan sen jobba timmar..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Tuva-Lena
2/25/13, 10:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

😃Uppfriskande att läsa om mössan abbis!😂  Jag var in o tittade på några av dina filmer igår kväll och faktiskt så lär jag mig ett o annat. Det trodde du inte!☝️

Morrning shigne! Jag säger detsamma, har du fått "sparken"?! Ta hit den rackarn som sparkar ut dig i kylan så ska jag ge den en läxa!😕Eller är det nåt halvdant försök att "inlemma" dig i arbetslivet? Det du har deltagit i under halva ditt liv redan..? Eller är det bästa sättet att mörka arbetslösheten? Samtidigt som antalet "arbetssökande" under våren -13 ökade dramatiskt "utan någon rimlig förklaring.."? Hemskt så man bollar med folk nu för tiden!🤪

Ha en härlig "ledigdag" Ians, och jag hoppas att solen i ditt köksfönster stannar hela dagen!❤️

Jättefin kärra Lotta! En ford! Själv kör jag passat, men huvudsaken är att den är tysk, eller hur? Tyska bilar är bara BÄST!

Go'morrn inisklo! Jag tror nog att du duger som du är och förresten ska man inte döma hunden efter håren, d v s man lever inte med en psykiater eller skådis eller lärare eller vad det nu är, man lever med en personlighet. Alla lånta fjädrar som folk gå omkring med nu för tiden, är till syvende och sist bara dimridåer. Tänk va dumt, det är ju trots allt det som finns inuti som är det INTRESSANTA!😉

Hoppas att det blev en riktig femetta den här gången med praktikanten abbis, även om jag kan förstå sambons inställning. Det blir ju han som skall stå ut me'na..😟ha ha.. Bilar ska man ALDRIG köpa nya, andra handsvärdet rasar de första två åren!🤪Min passat är en -03. köpte den för 16000 och går som en klocka, stark motor och spinner som en katt när jag kör den..❤️älskar bilar.. nån som  brukar titta på Top Gear? Mitt favvoprogram! fast där kör dom inte gamla rishögar som den jag har förstås..😟ha ha..

Nu börjas det med avhysningen från lokalen, känns i hjärtat för jag har renoverat den helt o hållet själv…😢 Måste vara ute innan torsdag om jag skall slippa uppsägningen. Dags alltså att skrida till verket..

Ha en underbar måndag all ni goa männskor!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2/25/13, 5:54 PM
#8

Sitter o läser vad ni skrivit under dagen….och blir alldeles varm i hjärtat!

Lycka till med praktikanten Abbis!

Hoppas du hinner med allt röj innan torsdag Tuvan!

inisklo du är så härlig! skriv upp dig i healing tråden så du är med i kväll ❤️

Och stor kram till Er alla

LottaO
2/25/13, 8:11 PM
#9

Kolla på blocket Abbis! Inte säkert att du kan få mer där, men man kan ju alltid kolla. 

Den nya är en -12:a. Ford fiesta med en liten dieselmotor som ska dra 0,44 l/mil. Den kommer vi ha till vardags, korta resor, hämta och lämna barn i första hand.

Vi har en saab 9-5 -02 (har hela tiden trott att den var -03, men tydligen inte enligt registret). Vi behåller den och kör den när vi absolut måste köra var sin bil eller när vi behöver packa en del.

Vi är urkass på bilar i vår familj. Lille sonen kunde väldigt många märken när han var 3 år, men där tog intresset slut (nu är han 4,5 och kan känna igen en Volvo). Vi tankar, byter lampor och torkarblad, fyller (ibland) på olja. Absolut inget mer själva. 

Hur odlar man intresse för att ta hand om bilen, Tuvan? Det vore ju praktiskt, liksom. Att kunna göra lite service och reparationer själv…

Dansa kan man alltid göra!

Upp till toppen
Annons: