Det finns de som påstår att månen inte påverkar os
Var det någon som såg Vetenskapens värld igår? Jag såg den idag! Programmet handlade om månen. Om hur den med stor sannolikhet har påverkat att det finns liv på jorden, hur den påverkar liv idag och vad som skulle hända på jorde om månen låg närmare eller längre bort. Filmen i sig är amerikansk, vilket gör den dramatisk, men det får man ta. http://www.svtplay.se/video/1056863/del-7/?dela=1
Dansa kan man alltid göra!

Den var lite lång så det blir inget jag tittar på nu, men visst påverkar månen vårt liv på jorden! Den styr ju för det första vattnet i haven och det vet ju alla att vattnet är den allra viktigaste ingrediensen för liv, åtminstone här på jorden. Våra kroppar består dessutom av 80% tror jag det var, vatten! Vore konstigt då om inte månen påverkade den också.. vatten forslar näringsämnen till allt levande, för hur skulle dom annars ta sig till dem som behöver dem..? Vattnet ger spänst åt alla levande ting, växter och djur/människor, annars skulle vi gå omkring och se ut som russin allihopa.. o s v.. allt till månens ära!❤️
Jag såg en intressant artikel för nåt år sen, ang förorenat resp rent vatten, som man hade frusit till kristaller.. man kollade alltså kristallerna och där vattnet var förorenat så bildades det inte lika symmetriska eller vackra kristaller som i det vatten som var opåverkat..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tyvärr såg jag inte detta program. Men skall kolla din länk imon när jag har lite mer tid.
Tack LottaO!

Brukar ju ligga 30 dagar på play!
Dansa kan man alltid göra!