Annons:
Etikettövrigt
Läst 2368 ggr
shigne
2013-02-27 06:40

Bubbel 27 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron vänner!

-9,5 och det verkar som det börjar ljusna där ute. 

Sitter med mitt morgonkaffe och försöker vakna. Blandade känslor nu, ska strax åka in för att träffa en öronläkare och höra vad de säger om en ev. operation.

Påbörjade min utredning för 7 år sedan, så det är med stor förväntan vad de säger här nere….. I norrland blev det ett positivt besked och op. skulle ha gjorts i oktober/november om jag bott kvar.

Jag hoppas och önskar er alla en fin dag - är rädda om Er!

kram

Annons:
LottaO
2013-02-27 07:38
#1

Hej shigne! Hoppas det går som du vill idag! Här är det -4 solen börjar sega sig upp över grantopparna. Lite slöjmoln men jag tror de försvinner. De har lovat +7 här på eftermiddagen! Lite bekymrad idag… Ta hand om er!

Dansa kan man alltid göra!

inisklo
2013-02-27 07:52
#2

God morgon shigne… 

Hoppas allt gå bra för dig o ha du oxå en fin dag o va rädd om dig.🙂

Jaa va fort tiden går…redan slutet av februari,int mycke kvar.Skönt,att snart får man på riktigt börja vänta våren,att komma till oss.Joo till er med vill jag säga😃

Jag ser fram mot,att så, odla osv kul!Nu blir det trädgåds jobb typ 2 ställen efter som, man har 2 ställen,att ta hand om…än så länge allafall. Vem vet hur länge.Det är kul,men jobbit oxå,att hålla"fint"där o här o över allt🥵o jag som int är frisk,men jag får hjälp…av prinsen…Vi har tänkt bygga växhus…han o jag🤔forsätningen följer…o än är det int så aktuelt,men på sommaren o tid tid har vi…fast det är nästan bara vips då är vi där😃

Ja ja nu har jag varit i farten ett par timmar o bara lekt med datan o kul har jag haft.Njaa hunden har varit ute kattor lika så.Kaffe har jag druckit o "sparkat"prinsen till jobbet😉Det blir int ABF i dag o pyssel träff med tjejer o int heller lunch i Stadshotellet,men jag överlever.Tro jag men int vet?Men vem vet tid o rum int nå.

Härligt ser det ute o kul var det,att int var det kallt jaa bara + - 0 o det🐱 är lagom säger jag ha ha haa.

Jaa det här ska jag brätta här o nu…

I går skulle jag sätta in pengar på banken o skyndar mig dit sååååå,men innan blev jag nästan fast här hos Ians i Healintråd 6,men kunde slita mig slåss o springa i väg.Det hjälpte att jag😭Nå jaa på banken frågar jag blaa blaa pengar o blaa blaa in o sen säger jätte artigt kvinna…Nej vi tar inte mot pengar mer,men Statoil kan hjälpa dig o blaa blaa😟Va fabian o hans faraoer…Statoil…ja ja då gick ja dit o fixade min bank ärande utan,att tanka mig ha ha haa,men jag var int så glad..Banken tar int mot penkar,men Bensin mack ska söta min bank ärande…det är för…för😮

Ja ja jag  får önska till er alla från oss alla 🐱:tor +🐶 en jätte trevlig o bra dag.Vi ses o hörs o vi ska njuta av livet o allt va det innebär.Kram

abbis
2013-02-27 09:54
#3

Hej hopp..

Inisklo..Bankerna har varit kontantlösa länge  nu.Jag kan inte få tag i växel eller sätta in dagskassor längre. Det man kan göra är att ha ett gäng konton (om man driver företag) och sätta in maxbeloppet som är 10000/vecka..Vet inte om din bank har en insättningsmaskin men swedbank ska ha..

Frågan är vad man ska ha bankerna till då all service försvinner trots miljard vinster..

Shigne..Får man inte välja var man ska opereras längre?

Idag är det dimma på morgonen men jag ser sola ..blir nog bra🙂

Jag har gjort en ny film så nu Tuvan kan du lära dig ännu mer ..😉

http://www.youtube.com/watch?v=RXxpT22HWJE

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2013-02-27 09:59
#4

Go'morron på er🙂

Har glömt kolla temperaturen idag, en blek sol tittar fram och det blåser lite.

Lycka till idag shigne, hoppas du får ett positivt besked.

Hoppas det är ett bekymmer som löser sig snart Lotta.

Jaa du inisklo..det är mycket som förändras, som Anders Fugelstad sjöng 1969.."ingenting är längre som förut"…etc….

Nån mer som minns, den låg på svensktoppen tom??

Ha en fin onsdag alla goa.Kram😘

Tuva-Lena
2013-02-27 10:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go'morron shigne! Och morron morron till er alla andra också!

Ja som sagt, hoppas att du får ett positivt besked där också shigne, men va då? 7 år??? Int få man va lomhörd eller döv innan man går till öronläkaren inte!🤔 Lycka till idag shigne!🌺

Oj va kallt ni har Lotta! Här är det på plussidan redan och tänk om det kunde stanna kvar där! Vill inte ha nån mer vinter.. halkigt är det förstås men det får man ta, det finns ju sand. Värre är det med alla "hundsoppar" som sticker upp ur snön.. att inte folk kan ta reda på skiten efter sin hundar..🤢ser ju hemskt ut på trottoarerna! Hoppas att ditt bekymmer inte ska förmörka dagen för dig Lotta..❤️

Ingenting förvånar en längre inisklo, bankerna går "för" bra så dom behöver inte tänka på service längre, bensinmackarma går på knäna och får lov att ta på sig sysslor dom aldrig kunde drömma om förr, för att överleva! Så är det. Har ni tänkt på bankreklamen man visar numera? Vänder sig definitivt inte till vanliga kunder längre, utan till "placerare": "Kom in till oss så får du hjälp med hur du bäst kan placera dina pengar.." Vilka  pengar? tänker dom flesta, när allt är betalt för månaden så får jag vara glad om jag kan kosta på mig en biobiljett..

Jag ser också fram emot att få så örter och blommor inisklo, ser framför mig "fält" av ringblommor, lavendel och kamomill - hoppas att det går att odla äkta kamomill här..🤔Att sedan kunna använda dessa ljuvliga väsen till mina krämer är en dröm jag läänge haft. Egen tillverkning och egen odling… jaa it's worth a try..👍🌺Ha en fin dag du med inisklo!

Dags att sticka ut näsan i vårluften, och det gör jag gärna så länge det doftar vår ute!😉

Ord och inga visor.. 😇

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2013-02-27 10:15
#6

Jaa då Toyan.."alla gamla sanningar är slut.." Tänkte jag på då redan, för det var då ALLTING skulle omprövas och ifrågasättas och då blev folk bara allt mer otrygga, ända till den dag vi upptäckte att vi inte ens kommer ihåg hur det var förr. För, har man tagit fan i båten så måste man ro'n iland..😟

Abbis, va snällt av dig! Jag kommer att sitta på din lektion inom kort, lite luft första bara så att hjärnan klarnar… spännande..!🌺

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
2013-02-27 10:18
#7

Kram till dig också Toyan och ha en fin dag!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
2013-02-27 14:03
#8

8 grader ute, 28 grader på altanen. Sol och fågelsång i luften! Har suttit på altanen och läst en bra bok. Det dåliga humöret jag hade igår är som bortblåst idag. Känner mig bara aningen vemodig över att sjuksrivningen är slut och jag ska börja jobba i morgon. Det har varit skönt att vara hemma och ta dagen som den kommer. Och på jobbet trivs jag inte, för de andra är så mycket för att prata skit. Vet att det pratats en del skit om mig nu när jag varit borta. Kacklet har hörts ända hit…

Idag har jag varit och röntgat mina fötter. Den som blev opererad för 6 veckor sedan känns rätt bra, fast den ömmar ännu. Men det blir nog bra med den nu när gipset är borta och jag kan börja träna upp musklerna igen. Den andra foten, som opererades i våras, blir det nog omoperation på. Stortån har vinklat in sig igen under de två närmsta tårna och värker värre än innan operationen. Den var ju rak och fin direkt efter operationen, men nu är den snedare än innan. Något är tokigt med den… Får se om ett par veckor vad läkaren säger om den nu när han får röntgenbilderna att titta på.

Ja, nu börjar vårkänslorna komma. Jag får en sådan lust att pula med mina blommor, så och fixa med nytt jord till de krukor jag redan har. Många av mina blommor har redan fått nytt och fräscht jord och jag har tagit lite sticklingar på pelargonierna. Börjar vara fullt i fönstrena!

Ha en fin dag!

Ians
2013-02-27 15:36
#9

Go´middag!

Sitter med morgonkaffet och läser era inlägg!

Shigne….håller tummarna för att du får din operation även i den nya kommunen!

LottaO …skickar många extra kramar till Dig denna dag!

Ja Du inisklo inget är som det var förr…när vi hade en bank o en post! Nu mer postar vi paket när vi köper mjölk och sätter in pengar när vi tankar…" Ur led är tiden…" 🤪

Vinkar glatt till Er andra också, och skall titta på din film på jobbet Abbis!

Nu skall jag gå iväg och hämta min fina juicepressare som ligger hos Tobakshandlaren och väntar…..😉 Snabbleverans från dem jag beställde den från!

Elpida
2013-02-27 17:54
#10

God eftermiddag!

Vet ni, jag har fått en ny leksak av min man….Nix flickor inte en sån…😃Jag har fått en enkel bärbar dator så nu kanske jag kan hänga med er igen. Ska bara klura ut alla funktioner i windows 8 också.

Stressigt som bara attan på jobbet och fick komma 5 min sent till min bokade tid hos muskeltören. Jag fick ligga på rygg och så tittade han på mig (jag hade en handduk över mig), sen körde han igång. När han var färdig tittade han allvarligt på mig och sa att det fanns ju en hel del att jobba med…. Vi får se vad han kan fixa på de här 6 veckorna han vill jag ska gå, ska bara be till Abundia också om lite bidrag för det är ju inte billigt… Å andra sidan så vore det skönt med någon som går till roten med problemet för en gång skull. Känner redan vilken "träningsvärk" jag kommer att ha imorgon, trots att han bara "grejade" väldigt mjukt.

Shigne, hoppas att även du fått någon som vill gå till botten med ditt problem idag!

Lotta och Ians får lite extra kramar.

Post & bank… ja det är nog snart ett minne blott…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

LottaO
2013-02-27 19:05
#11

Tack för nallekramen, Tuvan!

Dansa kan man alltid göra!

inisklo
2013-02-28 07:44
#12

O kära ni va ni är dugtiga o skriva.Det är alltid så intresant,att läsa va ni har skrivit o va ni skriver.

Ja jag är lite sent,med allting.Jag har vetat,att banker int ta mot pengar som för, men int viste jag att just min bank gör det oxå🤦‍♂️att alla är typ med,med såt j…. #"! (/&¤#  ?=)(/=(&% )(&& 🥵joo abbis dom har sån maskin,men snål som jag var då tyckte jag,att jag tjänar där typ 60kr om jag går till Statioil😉Det tycker jag oxå är så j…. ¤##/ (/%¤#¤¤¤## iriterande,att som kund man ska betala om allt,allt…maskinen räknade(allafall förut)pengar…man fick drygga där o här o sen kling kling o färdigt…AV DEN SUMMAN SOM det blev o fast  MAN SEN SATT PENGAR IN I KONTON FICK MAN BETALA 2% till banken om det int var mer…att maskinen räknat mina små mynt jag fick int äns så mycke ränta till spar pengar..Nej nej lika bra o skippa den där med banken nu innan man spårar ut😂man kan int alafall göra mer åt detta.Dom gör som dom vill.

Tack abbis för en bra film.Kul att se hur gör man osv (ljustag

Jaa som Toyan har text där #4… ingentig är länge som förut/ja så är det oxå sorligt nog,för det fanns mycke bra där med.

Du rara gummimamma hoppas det bli bra…din fot.

Ians vad ska man säga…plää till banken

Elpida det är skönt,att komma till nån"kropps bakade"😉skönt sen efteråt fast den kan göra ont o trött blir man efteråt.Int hjälper det heller en eller 2 gång.Gratis tycks den int heller vara.Jag har get massage till kompisar tills en "idiot"fick sönder pritsen eller va den ny heter.Grrrr till vissa typer.

LottaO🌺

Upp till toppen
Annons: