Bubbel 7 mars
Gomorron och tack för alla grattishälsningar!
Här är åter en vanlig dag, -8,8 och det är lite rosa på himmel-horisonten, tror nog att solen kanske är på väg å vakna också.
Jobb idag, blev en förlängning. Under tiden ska "min" tekniker kolla om han kan göra nått åt lokalen (skriver lite i låsta sen), annars blir det till å ses sig efter nått annat.
Gårdagen var helt underbar; uppvaktad på säng, telefonsamtal och uppvaktningar hela dagen och som avslutning middag på restaurang och kortspel här hemma + kaffe och tårta!!
Ha en go och härlig dag hörrni och glöm inte bort att vara rädda om er och om dagen!
kramar i massor

Åhhh , shigne, vilket fint kort!❤️
Andas tillit och kärlek och evig vänskap! Och tänk så lik din häst är vårt varmblod Kirre! Nästan så man blir paff! Dessutom går han också alltid med rosa/röd grimma.😃
Just nu är jag lite orolig för vår häst, han har tappat hull i vinter och verkar lite hängig, jämfört med hur han brukar vara annars..☀️Kanske du kan ta en titt på ett foto och "snacka" lite med honom?
Jättebra att du fick förlängning, även om det blir nåt annat du sysslar med sedan. Har du en fot inne så är det lättare att man lyssnar på dig. Härligt med födelsedagar som är som födelsedagar ska vara. Jag brukar för det mesta "glömma" mina jag, men jag har större anledning kanske..😉
Kallt ute nu på morgonen, -10 när jag tittade sist, men snart kommer solen att värma upp snön och det blir säkert en kanondag! Fortsätter med min FB sida idag, måste ju ha fler bilder! Hur går det för dig med hantverket shigne? Hör av dig när du är nöjd!😉
Säger go'morron till er andra också innan jag tar på mig graningekängorna och ger mig ut till en ny dag! Kram kram allihopa!
Räven som hälsar på oss i vinter..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

morn..
Håller ff på att glasera ..Känns som om det är en miljon saker som ska in men det är mycket smått och mycket som är dubbla färger på..målar just nu svarta och gula fjädrar på en vi tekanna på 3 liter..
Frågade en kollega om priset hon tog för tallrikarna hon levererat och som låg ute på FB.. Hon blev sketaförbannad och tog bort mitt inlägg för hon tyckte inte sånt skulle diskuteras.Jag ville bara veta för tallrikarna va samma modell som dom jag fått att dreja åt designer som mönsterskyddat modellen och som jag fått ett pris för som jag nu vill höja lite..Men guu så sur ho blev..
Shigne Va skönt med förlängning..Sysslolös är inte roligt..Jag skulle bli tokig..
Ha så gott alla goa..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God kväll!
Åter igen lite kallare ute… Fast det har i alla fall varit på plussidan. Till helgen skulle det bli minus igen. Brrrr… Om det ändå kunde vara som igår, då det var hela 12 grader ute! Och 28 på altanen!!!
Igår var jag och gubben på en informationsmöte på ett "hantverkshus", ett samlingsställe för hantverkare och kursställe där de anordnar en massa kurser. Mötet handlade om att de vill starta upp en fördjupningskurs om julträd, där man studerar olika sorters julträd och de olika tekniker man kan använda för att göra dem. Planerna är att man ska bl a besöka länsmuset för att studera de julträd som finns där och eventuellt senare anordna en liten tävling om vem som gör finaste julträdet och sedan ha utställning med dem. Det verkade intressant! Det roliga är att gubben har under det senaste halvåret pratat om att han skulle vilja lära sig att göra julträd, men det har inte blivit av hittills. Men kanske nu?
Ha en skön kväll!

Hej på er!
HAr bestämt mig för att låta mobil pch dator vara ifred det mesta när barn och make är hemma. Det innebär att tiden jag surfar kommer minska till mina bussresor till och från jobbet varannan vecka.
Kommer inte stänga av helt, men i alla fall minska.
Grattis i efterskott Shigne. Låter som en go dag igår!
Kram på er andra! Kylan verkar vara på antågande igen. Inget behov av -16 faktiskt…
Dansa kan man alltid göra!