Annons:
Etikettövrigt
Läst 499 ggr
shigne
3/10/13, 7:35 AM

Morgonbubbel 10 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Strålande sol, -14,5 och jag sitter ensam vaken och väntar på att kaffet ska bli klart.

Helgen rusar iväg - det bästa jag kan göra idag är att försöka stanna upp och njuta av ögonblicken.

Ska ut med grannen och hennes hund idag - blir hundbus i skogen med andra ord. Ska försöka komma ihåg kameran denna gången.

Annars inget speciellt planerat - kanske läsa ikapp här inne på AB, känns ibland som jag bara flyter med. Fast man kan inte hinna allt med en gång.

Ha en underbar dag! kram

Annons:
Tuva-Lena
3/10/13, 10:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne!

🙂Ja den är sååå bra shigne! Jag undrar om det är därifrån som uttrycket" kärringen mot strömmen" kommer? Hon flyter knappast med i alla fall..😉Låter härligt med hundbus i skogen! Skulle så gärna vilja skaffa mig en hund till, en som jag kan busa runt lite med, men jag är rädd att min bästis skulle känna sig utanför då. Vi har ju alltid varit som ler och långhalm vi två.. Att bli vän med ett djur är en av de största gåvorna man kan få, helt kravlös vänskap som man ändå vårdar på det sätt som känns helt naturligt för en. Avslappnande, uppbygglig och trygg på nåt sätt. Inte kan man svika den! "Jag går där på stigen och fastän du är min hund, så kan ingen ta din plats just den stunden.."❤️

Go'morron alla ni andra också! Här en kall morgon, i vanlig ordning, 21 minus idag, men det blir väl bättre fram på dagen, får en hoppas.. Inatt när jag tog sista svängen med hundarna drog jag ändå på mig duntäckisarna, ja jag fick krypa till korset - som så många gånger förr😂 - då kanske väderleken vänder också, vem vet?😟

Ha en fin dag allihopa! Kramelikram till er!🙂

Favvostället uppe vid sjön..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
3/10/13, 10:45 AM
#2

Morn alla goa

Hundbus är kul..

tuvan din vovve kanske skulle bli överlycklig att få en kompis som pratar hans språk och som ser..Kan bli en lyckad kombination 🙂

Idag är en kall och solig dag..Vi funderade redan igår att gå på bio idag vi får se hur det blir .Har 2 presentkort från ungarna som går ut snart eller brinner inne ..

Igår tittade jag på melodifestivalen..Inga låtar som jag tyckte va speciellt bra detta år,  men tur va väl att inte en plastdocka eller en pajas vann.Han va väl värd denna vinst denna goa kille som kom 2:a i idol..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
3/10/13, 12:32 PM
#3

God middag🙂

Här har vi snöstorm och 3 minus idag, inte precis önskeväder.

Kul med hundbus shigne och skönt att komma ut i naturen.

En fundering Tuvan…har du inte 2 hundar…eller har jag missförstått?kan inte dom busa? 

Ha en trevlig kväll abbis.

Ha en skön söndag alla goingar😘

Tuva-Lena
3/10/13, 1:02 PM
#4

Jo jag har två hundar Toyan: Halta Lotta och Blinn'anders som jag kallar dom, när jag skojar till det.😉 Halta Lotta är trött för jämnan och inte van att "ta ansvar" för någon annan, går sin egen väg sedan hon bott med en gammal herre tidigare i livet, som bara låg på soffan o tittade på TV. Inte ett DUGG intresserad av att busa runt eller gå i skogen, men go att krama.🐶

Nej jag vill ha en piggelin hund, som den jag har men som ju är begränsad numera p g a sin blindhet. Funderingar som dom abbis har verkar ändå lockande.👍Annars är jag nöjd som jag har det också, nu när hunden har blivit så pigg och gla' igen, en riktig fighter är han!😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
3/10/13, 2:17 PM
#5

Gomidda på Er!

Låg o läste ut en bok till klockan var 04 i morse och sedan kunde jag inte somna. Så det blev en stund på spikmattan också, jag blir jätte trött av det. Brukar ta till den när inte sömnen vill infinna sig 😉

Boken var bra iaf 🙂

Inatt gör jag en enkel natt och sedan är jag ledig fram till fredag ….. skönt att sova flera nätter i sträck i egen säng.

Tuvan kanske vovven som Abbis säger skulle uppskatta en lite piggare kamrat än den trötta damen han dras med nu…. Halta lotta alltså 😉

Shigne hoppas vi får se lite bilder i låsta från hundpromenixen.

Abbis hoppas du kommer iväg på bion, synd att låta presenten "brinna inne"

Till er övriga önskar jag en härlig dag! Själv skall jag göra lite yoga o ta en promenix med vovven i det fina vädret…solen skiner o vi har 1.8 minus.

kram ❤️

Ians
3/10/13, 3:10 PM
#6

Så vill jag påminna om Påsktävlingen! 😉

Och de fina tovade kycklingarna som gummimamman skänker till vinnande bidraget!

Annons:
abbis
3/10/13, 9:40 PM
#7

Nu hemma igen..Det blev thaimat , bio , och shopping i Örebro..En riktig skitfilm men alla har talat om denna film ..Maria Lang deckaren som hade stor premiär i Nora..Jag har inte läst böckerna men hua va simpel story..goa karaktärer räddade den dock lite..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: