Annons:
Etikettövrigt
Läst 1055 ggr
shigne
3/11/13, 6:48 AM

Morgonbubbel 11 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-16,9 Brrrr…. Så blev det vinter och riktigt kallt igen! Men visst har de lovat fina dagar? Vilket fall som helst så går vi mot varmare tider och den här köldknäppen är inte  permanent!

Jobb idag och besök i eftermiddag (sambons son) som ska gästas oss några dagar. Så det blir till å hoppa över healingen ikväll 🤔

Nä….lite kaffe så jag vaknar känner jag. Ögonlocken har förtillfället en tendens att trilla ner.

Ha en underbar dag alla! Goa kramar från mig

Annons:
LottaO
3/11/13, 7:46 AM
#1

Haha, kaffe intravenöst :) Här är det -14. Strålande sol! Snart på jobbet! Ha en bra dag!

Dansa kan man alltid göra!

Ians
3/11/13, 8:41 AM
#2

Här nådde "kvicksilvret" ner till 11 minus under de tidiga morgontimmarna. Nu kryper det uppåt igen mot 8,2 minus. Lite "krispigt" när jag gick hem från jobbet med andra ord 😉 solen skiner iaf o det ser ut att bli en bra dag!

Önskar alla en bra start på veckan o en trevlig dag!

Kom ihåg att leende smittar av sig, om du ler mot dem du möter kommer du att mötas av leenden tillbaka. som gör dig glad i själen! ❤️kram på Er Nu går jag och 😴

abbis
3/11/13, 9:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Morning

Måndag igen tiden svoschar iväg..-16 på termometern innan solen la sig på den..

Idag ska ugnen öppnas efter helgens glasyrbränning ..300 liter spänning. Min praktikant ska få skylta om med påsk..

Bion igår va en katastrof i mina ögon..Va filmrättigheterna gratis månntro..Alla pratar om Noras stoora deckardrottning..hmm .Vilken åldersgrupp då ? Men men smaken är som baken delad.

sambon känner sig hängig..så vi får se om blir liggande..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
3/11/13, 9:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Go'morrn shigne och ni andra också förstås som redan har satt sina bomärken i dagens bubbla.

Ja kallt blev det fast vi har liite varmare idag ändå, tur det, för -20 vill jag helst glömma och ha bakom mig den här årstiden. Idag ser jag att det står -14, nåja, det räcker det också. Blir väl varmare vad det lider..

Har en tvålstöpa i ugnen, den har stått där sen igår så nu borde den väl ändå vara helt smält. Det blir alltså dagens syssla det, att tillsätta vårdande oljor och lukta gott så har jag en ny laddning av underbara tvålar med härligt lödder! Sedan återstår ytterligare tre block men dom tar jag allt eftersom..

Och om "regeringen" tillåter så ska jag börja röja i min lokal idag, ja alltså den som borde vara min, men som nu är proppfull av arvegods. Herre gud, inte behöver man KÖPA in saker för att starta loppis i alla fall!

Hoppas att du får en fin dag shigne! En idé vore att lägga in en permanentkanyl så är det bara att ställa sig vid närmaste kaffeautomat och fylla på vid behov..😉

Bästa dagen till dig också Lotta!🙂

Lägger in den här Ians:😃så förstår du att jag tar ditt råd på allvar.. Smile when your heart is dying, smile, there's no use in crying.. fast det var innan primalskriken fanns på agendan det.😮Numera kan man gå på "mello" för att få utlopp för samma sak..🤐

Nä, jag skriker och gormar när det passar jag, sedan kan jag sätta mig ner och skratta åt allting.😂 Hoppas att du får en skön ledighet efter dina helgpass Ians!❤️

Ha en fin dag allihopa! Kram kram!🌺

Stockholm i mitt hjärta…

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
3/11/13, 11:09 AM
#5

God morgon!

Kaffe..mmm ..ett måste för att jag ska få upp mina melerade😴

Ha en bra jobbdag och trevlig kväll shigne.

Trist att filmen var dålig abbis. Hoppas sambon inte fått influensa.

Här har vi minus 4 och solsken, skönt att slippa den hårda vinden vi haft i flera dagar🙂

Ha en fin måndag och början på  nya veckan🌺

Ians
3/11/13, 5:31 PM
#6

Tuvan Det funkar även via datorn….nu sitter jag o ler gott 😃och det ökar måbra faktorn rejält! Tack goaste ❤️

Annons:
gummimamma
3/11/13, 8:50 PM
#7

Var till ortopeden på återbesök idag. Han gillade inte alls mina fötter! Den vänstra, den som opererades för några veckor sedan, hade inte läkt som den skulle. Benbrottet, som var rakt och fint efter operationen, hade hamnat aningen på sniskan enligt röntgenbilden. Dessutom hade inte brottet läkt så mycket som den borde. Inte konstigt jag har ont i den ännu, tyckte läkaren. Men den kommer förhoppningsvis läka med tiden och bli bra. Den andra foten vill han steloperera i två leder och montera bort metallplattan som sattes dit vid operationen i våras. Orsaken till steloperationen är att benet som opererades har hamnat på sniskan (fast inte i brottstället utan vid lederna) p g a försvagningar i foten. Och det leder till ännu mer försvagningar, som gör hela stortån supersned in under de andra tårna. Jag får nog glömma framtiden som maratonlöperska… Bara jag blir av med värken i fötterna så blir jag glad.

-9 grader i morse när jag åkte till jobbet, -3 på dagen. Brrrrrr! Jag vill ha värme! Men det har varit soligt idag i alla fal😎

abbis
3/11/13, 11:51 PM
#8

#7 Låter som om dom hyrde in cykelreparatören till din op 😮

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
3/12/13, 7:23 AM
#9

😮Gummimamman….Din stackare! Du kanske skall kolla att han är Ortoped den där som opererade dig.

eller som min VC läkare sa när jag bytte klinik för mitt skadade knä….."Det är nog bra att du byter klinik o får en riktig Ortoped!" 😃

Upp till toppen
Annons: