Annons:
Etikettövrigt
Läst 404 ggr
shigne
3/13/13, 8:40 AM

Morgonbubbel 13 mars

Gomorron!

😮Ingen morgontråd??? Sover ni än???

Här har det snöat inatt och just nu är det -6,9.

Fast solen skiner och det blir nog bra väder idag. Ledig idag igen… Så promenader med hundarna, ska baka lite och lufta snabeldraken.

Kanske en sväng till affären för att köpa lite mer krukor - att byta jord på våra stackars växter tar visst aldrig slut.

Ha en underbar dag alla!

kram

Annons:
Ians
3/13/13, 10:27 AM
#1

Önskar Dig detsamma Shigne!

Och alla andra som kikar in senare.

Gårdagens yogapass med mina tappra elever, blev riktigt lyckad. En fantastiskt trevlig stund.

Under tiden jag kört så har det fallit av några och några andra har tillkommit. De som fallit av har kommit någon gång och inte mer. Detta tolkar jag som att yogan inte var något för dem, och är en bra träning i att tänka rätt och inte ta åt sig personligt….för mig.

Utan man får ha sitt stuk och för dem de passar så passar det bra. Och så får man se dem som trots egentlig tidsbrist, så kommer de varje vecka. Har bla en nattkollega som åker in till yogan, för att sedan åka hem och göra sig i ordning för att komma tillbaka o jobba natten….

Igår var min lilla dotter med på passet, och jag frågade henne efteråt hur hon upplevde det.

"Det var så lugnt, man hörde inga andra ljud, bara din röst som lugnt tog oss genom övningarna. Ingen stress … det kändes skönt"

Hon hade dessutom träningsvärk efter Takewondon dagen innan och tyckte att detta var precis vad hon behövde för att stretcha ut o bli av med den stelheten.

DÅ har jag uppnått exakt det jag ville 😉

Tuva-Lena
3/13/13, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Låter underbart Ians! Och vad vi än hittar på så finns det alltid saker man kan lära utav det. Visst är det så att yoga inte passar alla, eller det gör det ju förstås, men det har liite med personlig mognad att göra också, som jag ser det. Att yoga är ju "enkelt" och många tror att om man tränar så MÅSTE det kännas, vilket ju är en vida spridd missuppfattning. Tänk att hitta en träningsform som inte ger träningsvärk, som inte gör dig fullkomligt slut efteråt och som passar ALLA oavsett vilken nivå man befinner sig på! Dessutom tränar man ju både kroppen och psyket med yogan, samtidigt som själen får ro. Hitta en träningsform där man uppnår detsamma, den som kan! Möjligtvis Qi Gong då..och Tai Chi..🤔Yogan förändrar kroppen, något som ingen tror som inte har prövat på den, dessutom motionerar man de inre organen också, nåt som är väldigt viktigt för att bibehålla god hälsa. Yogan är bara BÄST!👍*punkt slut*😃

Hoppas att du får/har en underbar ledigdag shigne, men du gå ut istället för att damma runt med drakar!☀️Sätt dig i en snödriva och njuuut!

Jag har precis kommit ifrån stallet jag, och när jag åkte dit var det -20.. fy fanken tänkte jag!😮 Men solen värmer upp luften ganska snabbt så det blev inte så blodigt ändå, bara det att vattnet har frusit i stallet.. eller i grannstallet och det är där vi tar vårt vatten också. En häst hade tagit sig ut ur boxen igår natt o stått och gnidit sig mot vattenledningen, som ju var nästan frusen under natten, den höll alltså inte, så igår morse när första stallskötare kommer dit står en förvånad häst och "duschar" mitt på golvet. Hela stallet var indränkt i vatten! Utöver hästen då.. Fast det är sånt man får ta som hästägare, eller hur Ians och shigne..?🤪

Ha det gott nu alla glada! tvålen blev jättebra efter det första klavertrampet och nu har jag en tvål med ringblomsextrakt också, utöver rölleka, johannesört och morotsolja förstås.. En tvål för den lite känsliga huden med andra ord.🙂

Kram till er alla!

Bild på min johannesört som jag just har lagt i olja..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: