Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
LĂ€st 404 ggr
shigne
0

Morgonbubbel 13 mars

Gomorron!

😼Ingen morgontrĂ„d??? Sover ni Ă€n???

HÀr har det snöat inatt och just nu Àr det -6,9.

Fast solen skiner och det blir nog bra vÀder idag. Ledig idag igen
 SÄ promenader med hundarna, ska baka lite och lufta snabeldraken.

Kanske en svÀng till affÀren för att köpa lite mer krukor - att byta jord pÄ vÄra stackars vÀxter tar visst aldrig slut.

Ha en underbar dag alla!

kram

Ians
0

Önskar Dig detsamma Shigne!

Och alla andra som kikar in senare.

GÄrdagens yogapass med mina tappra elever, blev riktigt lyckad. En fantastiskt trevlig stund.

Under tiden jag kört sĂ„ har det fallit av nĂ„gra och nĂ„gra andra har tillkommit. De som fallit av har kommit nĂ„gon gĂ„ng och inte mer. Detta tolkar jag som att yogan inte var nĂ„got för dem, och Ă€r en bra trĂ€ning i att tĂ€nka rĂ€tt och inte ta Ă„t sig personligt
.för mig.

Utan man fĂ„r ha sitt stuk och för dem de passar sĂ„ passar det bra. Och sĂ„ fĂ„r man se dem som trots egentlig tidsbrist, sĂ„ kommer de varje vecka. Har bla en nattkollega som Ă„ker in till yogan, för att sedan Ă„ka hem och göra sig i ordning för att komma tillbaka o jobba natten
.

IgÄr var min lilla dotter med pÄ passet, och jag frÄgade henne efterÄt hur hon upplevde det.

"Det var sĂ„ lugnt, man hörde inga andra ljud, bara din röst som lugnt tog oss genom övningarna. Ingen stress 
 det kĂ€ndes skönt"

Hon hade dessutom trÀningsvÀrk efter Takewondon dagen innan och tyckte att detta var precis vad hon behövde för att stretcha ut o bli av med den stelheten.

DÅ har jag uppnĂ„tt exakt det jag ville 😉

Tuva-Lena
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

LĂ„ter underbart Ians! Och vad vi Ă€n hittar pĂ„ sĂ„ finns det alltid saker man kan lĂ€ra utav det. Visst Ă€r det sĂ„ att yoga inte passar alla, eller det gör det ju förstĂ„s, men det har liite med personlig mognad att göra ocksĂ„, som jag ser det. Att yoga Ă€r ju "enkelt" och mĂ„nga tror att om man trĂ€nar sĂ„ MÅSTE det kĂ€nnas, vilket ju Ă€r en vida spridd missuppfattning. TĂ€nk att hitta en trĂ€ningsform som inte ger trĂ€ningsvĂ€rk, som inte gör dig fullkomligt slut efterĂ„t och som passar ALLA oavsett vilken nivĂ„ man befinner sig pĂ„! Dessutom trĂ€nar man ju bĂ„de kroppen och psyket med yogan, samtidigt som sjĂ€len fĂ„r ro. Hitta en trĂ€ningsform dĂ€r man uppnĂ„r detsamma, den som kan! Möjligtvis Qi Gong dĂ„..och Tai Chi..đŸ€”Yogan förĂ€ndrar kroppen, nĂ„got som ingen tror som inte har prövat pĂ„ den, dessutom motionerar man de inre organen ocksĂ„, nĂ„t som Ă€r vĂ€ldigt viktigt för att bibehĂ„lla god hĂ€lsa. Yogan Ă€r bara BÄST!👍*punkt slut*😃

Hoppas att du fĂ„r/har en underbar ledigdag shigne, men du gĂ„ ut istĂ€llet för att damma runt med drakar!☀SĂ€tt dig i en snödriva och njuuut!

Jag har precis kommit ifrĂ„n stallet jag, och nĂ€r jag Ă„kte dit var det -20.. fy fanken tĂ€nkte jag!😼 Men solen vĂ€rmer upp luften ganska snabbt sĂ„ det blev inte sĂ„ blodigt Ă€ndĂ„, bara det att vattnet har frusit i stallet.. eller i grannstallet och det Ă€r dĂ€r vi tar vĂ„rt vatten ocksĂ„. En hĂ€st hade tagit sig ut ur boxen igĂ„r natt o stĂ„tt och gnidit sig mot vattenledningen, som ju var nĂ€stan frusen under natten, den höll alltsĂ„ inte, sĂ„ igĂ„r morse nĂ€r första stallskötare kommer dit stĂ„r en förvĂ„nad hĂ€st och "duschar" mitt pĂ„ golvet. Hela stallet var indrĂ€nkt i vatten! Utöver hĂ€sten dĂ„.. Fast det Ă€r sĂ„nt man fĂ„r ta som hĂ€stĂ€gare, eller hur Ians och shigne..?đŸ€Ș

Ha det gott nu alla glada! tvĂ„len blev jĂ€ttebra efter det första klavertrampet och nu har jag en tvĂ„l med ringblomsextrakt ocksĂ„, utöver rölleka, johannesört och morotsolja förstĂ„s.. En tvĂ„l för den lite kĂ€nsliga huden med andra ord.🙂

Kram till er alla!

Bild pÄ min johannesört som jag just har lagt i olja..

"Att mÄnga tycker samma, betyder inte att dom har rÀtt.."