Annons:
Etikettövrigt
Läst 774 ggr
shigne
2013-03-14, 06:55

Morgonbubbel 14 mars

Gomorron goa vänner!

Här är det -19,8 och solen börjar kika fram. Går vi verkligen mot varmare tider????

Jobb i dag, så kaffeskvätten sitter som en smäck just nu. Känns lite, lite gruvsamt eftersom jag ska ta bussen in till stan idag. Måste byta buss 1 gång och det känns stressigt -jag är ju inbiten norrländska som bott "in the middle of nowhere".

Ha en underbar dag - är rädd om Dig och är rädd om dagen!

kram

Annons:
Tuva-Lena
2013-03-14, 09:19

Go'morron shigne!

Ja jag förstår din frustration, åka buss va ä' dä'? Här i norr är bussar nånting som man passar på att fotografera numera, de gånger dom passerar, och varje gång gapar man stort för bussarna har ju blivit så moderna! Ser liksom "häftigare ut" än på den tiden dom gick flera gånger om dan'! 😃Ungefär som när en tysk ser en älg.. ha ha..😉Hoppas att du kommer på bussen ordentligt, och inte hamnar på fel sida om stan..!

Kallt här också men inte som igår när det var -20, idag stannade det vid blygsamma -17, men sen blåser det också! Tänkte jag skulle slippa köpa nya vinterskor den här säsongen, men icke, nu har sömmen bak på släppt helt o hållet, så det är bara att trava iväg och köpa nya ändå - blir liksom blött om hälarna när det är dagsmeja.🤔Gamm'täckbyxorna har sett bättre dagar också så dom har jag i stallet numera.. passar väl bra med vita täckbyxor i stallet..?😃

Otroligt vackert ute idag, blå himmel och vitt vitt vitt vart man ser men kallt som sagt. Blir nog behagligt fram på dagen ändå..🙂 så med det önskar jag er alla en riktigt fin dag! Och se upp med energitjuvarna!😟Kram kram på er allihopa!🌺

Andebesök på landet..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2013-03-14, 09:24

Ett litet PS trycker jag in: Någon som har sett skymten av Nilla/Gunilla_R? Hon som är så duktig att måla tavlor? Jag har ett uppdrag till henne. Jag skulle vilja att hon målar en tavla efter den här förlagan. Eller någon annan som är duktig på att föra penseln rätt..?

Jag bara älskar bilden och skulle vilja ha den på väggen!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
2013-03-14, 09:41

Morn allihopa

Kallt här oxå men såg att norrland skulle få ner till -30..brrrrrrr..

Shigne känner igen mig i din oro..Jag blir likadan när jag kommer till Stockholm.En gång i England så hittade jag inte vart handtaget satt på tågdörren.Ett tu tre så började tåget att rulla.Man skulle dra ner  fönstret och öppna från utsidan oh det stod det på skyltarna som satt ovanför. Vi fick dok hjälp av tågbolaget med taxi ända fram till hotelldörren när vi hoppade av vid stationen efter så det blev bra.. 

Har foten i bandage ff rött oh svullet..men hoppar runt på den på jobbet.Jag försöker dok sitta så mycket som möjligt..

Idag sätter jag praktikanten på att tömma en skröjbränning..🙂

ha de gott solen skiner ju

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-03-14, 13:08

Gomiddag mina vänner 😃

Hoppas att shigne kommit fram ordentligt och att Tuvan får tag i någon som kan måla åt henne. Kommer att bli en mycket vacker tavla!

Blåser läkande vindar åt ditt håll Abbis!

Igår var jag hemma hos min syster, och blev initierad i flocken av hennes lilla vovve 😐 Han tog helt enkelt o lyfte på benet bakom mig o pinkade in mig i reviret….sedan lade han sig o såg Mycket förnöjd ut!

Tyvärr …för honom….så åkte byxorna i tvättmaskinen när jag kom hem. 😉

Idag blir det bio med en väninna, Anna Karenina skall vi se en riktig kostymfilm…skall bli trevligt. Det var flera år sedan jag var på bio!

Ha det gott alla goingar 👋

Elpida
2013-03-14, 17:12

God eftermiddag!

Idag fyller maken år så vi har precis avnjutit en liten bakelse. Ska ladda för ett bankbesök och sedan har jag lovat att ta ett zumbapass åt en tjej som är sjuk. Ska bli kul att komma till ett annat ställe för en gång skull, det är lite av energikick.

Hoppas det gick bra med bussbytena Shigne och det låter härligt med kostymfilm! Ha det bäst!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

LottaO
2013-03-14, 20:46

Hej på er.

Har varit i Örebro i två dagar på konferens. Om jag talar om vad den handlar om så fattar ni ju, men ni kommer aldrig kunna gissa vad jag har gjort idag. Eller några av er har väl kollat FB… 

Cyklat! kl 9 var det soligt och 13 grader. KALLLLT! Men jag var påbaltad så det räckte. Frös faktiskt inte alls.

Konferensen var alltså en cykelkonferens med folk från hela Sverige som pratade och diskuterade cykelbanor, cykelparkering, framkomlighet, säkerhet… 

Igår var vi på slottet på kvällen. Myyycket trevlig tillställning med underhållning och sedan disco! Jag dansade nog non stop i 2 timmar i alla fall… SVårt att stoppa mig när jag väl börjat :)

Blåser på abbis fot! Hoppas du kom fram till stan shigne! (jag gillar att åka buss! som färdmedel på kortare sträckor!) Hej Tuvan, Hej Ians, Hej Elpida!

Hej alla andra som kan tänkas titta in såhär sent.

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
abbis
2013-03-14, 23:36

Mina hemtrakter LottaO..Tack för blåset..Hur länge är en vrickad fot svullen? nån som vet?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: