Annons:
Etikettövrigt
Läst 539 ggr
shigne
2013-03-15 07:34

Morgonbubbel 15 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Nästan lika kallt idag på morgonen som igår - fast vi vet att solen kommer att värma under dagen. - 18,9 och jag tror att det är kallt för årstiden här.

Underbar och intensiv dag på jobbet igår, men var ändå skapligt pigg igår kväll. Så det blev lite städning och bakning… Äntligen en god limpa utan vanligt mjöl. Så nu sitter jag med två härliga mackor och en stor kopp kaffe och njuter i morgonstunden.

Önskar alla en fin och bra dag! kram

Här kommer limpan jag bakade…..vassego och ta en macka 🤗

Annons:
LottaO
2013-03-15 07:40
#1

Hej shigne! Ser gott ut, känner nästan doften! Men jag avstår! ;) 17-18 grader har vi. Hade ju gärna haft det på andra sidan nollan men nu är det som det är. Inga cykelturer idag i alla fall. Kort fredag. Jag jobbar till 13. Skönt! Ha det gott alla!

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
2013-03-15 09:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morrn shigne och Lotta!

JA DEN SER VERKLIGEN GOD UT SHIGNE! Fel text, ändrar…😟

Jag brukar baka ett matbröd som heter Grythyttebröd, jättegod med brun farin och kornkross och lite annat smått o gott, men du får gärna lägga ut receptet på din läckerhet också! Är SKILLNAD på köpt och hembakat minsann, även om den här bake off:en inte ligger långt efter i smak faktikst, men då är det dyrt istället.

Ja kallt som attan i vanlig ordning. Katten har varit ute inatt så jag var upp vid sextiden för att kolla om han var på hemväg och då var det -25.. Ingen katt i sikte i alla fall, men det är ju den årstiden nu. Sedan lär han ligga och sova hela dagen för att förbereda sig för nästa nattrunda.. That's the cat!😎The free spirit!😃

Att vintern är ovanligt lång märkte jag på mina stövlar, som hade fräckheten att spricka bak i sömmen. Hade annars räknat ut att domskulle hålla säsongen ut, men men.. så jag begav mig ut på fyndshopping igår. Nya "vinterjogging" med 70% rabatt, det ni och då dom blev så billiga hittade jag en jacka som var nästan lika billig, mockaimititaion och 50% rabatt. 550 kr för hela paketet!😉Då blir man nöjd.

Idag är det städdag och matdag, mindre roligt men nödvändigt förstås. En idè håller på att födas i mitt huvud: En loppis som jag vill kalla "Djurhjälpen", möjligtvis med min hunds namn i början.. där intäkterna skall stödja både det lokala djurskyddet och aktiva djurskyddsorganisationer. Skulle det gå riktigt bra så skulle man dessutom kunna hjälpa djurägare som inte har råd med behandling av sina djur, utan därför ser sig tvungna att avliva det.. sorgligt om det skulle bero på dålig ekonomi, eller hur?

Ha nu en riktigt bra dag allihopa och upp med hakan, snart har vi våren här!🌺

Visst är det väl så? ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2013-03-15 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

morn morn

Foten svullnar när jag går på den..men den gör inte ont längre..🙂

Idag ska det tas fram en nyhet i kristinehamnsserien som ska sitta på väggen..

Sitter nog vid drejen för fotens skull idag..

Kallt och soligt idag…🙂

Ha de så bra allihopa..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2013-03-15 10:07
#4

God morgon!

Här är det 5 minus och sol. 

Ser ut att vara en jättegod limpa shigne.

Skönt med kortdag Lotta.

Hoppas abbis fot känns bättre idag.

Visst är det värt att prova kosttillskottet Tuvan, intressant att få höra vad du tycker, (om du vill:

En lysande idé med loppis, behövs verkligen pengar till djurskydd👍

Önskar er alla goingar en superfredag😘

Ians
2013-03-15 11:59
#5

Godmorgon Alla Goingar

Shigne, Lotta, Tuvan, Abbis och Toyan….och ni andra som ramlar in o läser!

Har åter igen haft en knepig natt….somnar som en klubbad säl, för att vakna 1 timme senare och sedan inte kunna somna igen förrän vid 3-4 tiden på morgonen…och då sover man länge på förmiddagen för att kompensera den dåliga natt sömnen 😕å andra sidan skall jag gå på ett tre nätters pass i kväll….så jag behöver sova ut innan. 😉

Filmen igår var helt underbar….Anna Karenina……ibörjan blev jag lite besviken för det var som en filmad teater…..men ju mer man kom in i det tänket ju bättre blev filmen. VILKA kläder!

Läste att huvudrollsinnehavaren hade 16 klänningar som tog 40 timmar var att färdigställa för sömmerskorna …..helt underbara! Gick från bion med en härlig känsla trots det tragiska slutet.

Idag blir det förberedelser inför den kommande nätterna o liten promenix med vovven bla

Ha en trevlig helg mina damer!

Upp till toppen
Annons: