Annons:
Etikettövrigt
Läst 463 ggr
shigne
2013-03-18, 06:48

Morgonbubbel 18 mars

Gomorron!

Solen börjar skina, det är -9,9 och dags att åka till jobbet idag!

Är inne i en omvälvande period i livet (igen), så det blir som dittan och dattan med aktiviteten här inne…

Allting har sin tid, oavsett vad gäller det att stanna upp emellanåt, andas och njuta av livet.

Ha en fin dag alla - är rädda om Er och är rädda om dagen!

kram

Annons:
anise
2013-03-18, 09:10

Gomrron shigne och alla andra som tittar in. Här hos mej är det bara 4,2- klarblå himmel och solsken😃En Underbar vårvinter men hoppas att snön tinar bort snart…

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Ians
2013-03-18, 09:15

Shigne….Godmorgon på dig!

Stor kram till dig ❤️ibland behöver man stanna upp reflektera och finna sin plattform igen.

Önskar alla här inne en fin dag o en bra kommande vecka!

Här har vi bara -2 grader men det blåser så det känns som 10-15 minus…solen skiner iaf så det kan man ju glädja sig åt!

Brukar säga att hellre kallt o sol än regn o mörker o flera plus. Men vet i sjutton om jag kände så när jag gick hem i morse. 🥶

Nu skall jag sova några timmar, sen kör vi healing kväll ikväll…..och vill påminna om Påsk Tävlingen.

Det verkar som de flesta inte fixar något ris innan det blir dags för påskfirandet ordentligt…så vi förlänger tiden för tävlingen.

Har kollat med gummimamma som skänker de fina kycklingarna….hon hade helst velat skicka iväg dem så de kunde glädja någon över påsken.🙂 Men det får väll bli ok att de glädjer någon efter själva helgen istället…så tråden är öppen fram till Påskdagen

Pynta o plåta för fullt fram tills dess …och lägg ut bilderna så kanske just Du får dessa fina kycklingar att glädjas åt i många år fram över ❤️

nu går jag o nanar 😴

Ians
2013-03-18, 09:16

vink vink anise som hann emellan, medan jag skrev mitt inlägg👋

abbis
2013-03-18, 09:44

gooodmooorning

Här är det soligt och kallt..

Igår blev det inte ledigt så det blir en lång arbetsperiod när man jobbar 7 dagars veckor.Får se framemot påsken Vi har dock öppet några timmar både långfredagen och påskafton men färre timmar än vanligt i alla fall..

Jag håller på att skära hål i ägg jag drejat ..hönsäggstorlek.Dom ska jag sen montera ihop till en höna om det funkar som jag tänkt mig..Annars blir det nått annat.

ny film hann jag med igår..ägg,ägg,ägg,ägg!

kram

https://www.youtube.com/watch?v=iKtWQ0XMUB8

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-03-18, 10:15

Go'morrn allihopa!

ARG, för jag har skrivit två inlägg tidigare men dom bara försvann. Gick ut i köket för att svalka mig och nu gör jag ett nytt försök då..🤔

Du shigne, att restarta är väl vad dom flesta tänker på, fast ibland kan det vara bra att stanna i stand by-läge också, ett litet tag i alla fall.. Lägger in en bild för att åskådliggöra..😉

Suss gott Ians och vakna pigg och alert till kvällens healing! Hoppas att ni får bättre väder söderut snart, hörde just att ni har ett riktigt busväder att vänta.🥶 Jag höll på att tappa andan när jag tittade på termometern imorse: bara -1!! fast mulet, men va gör det..?

Kul att se dig hos oss anise! Samma gäller för dig, jag hoppas att solen lyser på dig heeela dagen! Kanonväder ni har!☀️Fast snön lär ligga kvar ett tag.. säkert halvmetern fortfarande. 🤔

Skall titta på din filmsnutt abbis, ser fint ut ägget i alla fall. Dags för dig att införa 9-dagarsvecka, eller..? Då borde du hinna med två dagars ledighet du med.🙂Hoppas att hönägget, eller ägghönan kanske man säger, blir lyckad!

Ha en fin måndag allihopa! Skall försöka ta med mig atmosfären vi har här inne, ut till vardagen idag..  fast, vad är det för konst att vara trevlig när man möter såna fina människor som här inne varje morgon..? En bra start på dagen är det i alla fall! Tack för att ni hänger med!❤️

Till dig shigne - och alla ni andra!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2013-03-18, 10:38

Åh abbis, vilket konstverk! Jag lägger märke till att drejskivan snurrar långsammare när du finjusterar, är det rätt? Sedan blir jag imponerad av hur lätt du är på handen, trots att det ju är en ganska rejäl klump du arbetar med! Hålen då? Fixar du dom sedan klumpen har torkat en aning? Vilket pillergöra, att fixa alla dessa hål! Du är verkligen en konstnär av sällan skådat slag!🌺Tack för att du delar med dig! Jag lär mig väldigt mycket av dina filmer..🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Annons:
abbis
2013-03-18, 10:46

Tack  tuvan..🙂

Hålen fixar jag dagen efter då leran är läderhård.Det tog en stund 😓

Skivan snurrar alltid 100% vid centrering och håltagingen sen drar jag ner farten till hälften.

❤️

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2013-03-18, 15:03

God middag!

Uj..vad det blåser här..isvindar,  så jag tänker då inte gå ut idag och i natt kommer snön.   Är det verkligen mars🤔

Ha en fin dag alla goa❤️

Upp till toppen
Annons: