Cocosolja!
halloj!
Nu har jag fått min cocosoil på posten och ska testa. Har varit sugen på det förut , men tyckte den var så dyr.
Men vad god den var. Ska ta för nyttans skull nu ngn tsk varje dag. Kan ju blanda i maten också. Linfrö olja också.
Är det ngn mer som äter denna?
Mvh Jile
Kokosolja brukar jag köpa ibland Kung Markatta tror jag det heter finns på ICA här inne i stan. Brukar jag använda eller vanlig kokosgrädde som jag ställer in i kylen under natten och häller av vätskan när fettet stelnat. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ok, jag köpte på Anna Skippers. Skulle egentligen beställa drinkboken som hon gjort. Har ju denna råsaftscentrifug som jag vunnit på miljonlotteriet :)
Spännande, vad är Anna Skipper för någon? Härligt att vinna saker, jag hade en råsaftscentrifug men jag kastade den när jag flyttade jag orkade aldrig diska av delarna till den min vad så klumpig, men härligt med färsk juice varje dag. 
Nämen vet du inte vem hon är :) Hon har gjort programmen "du är vad du äter". Ja det är ju det där med disken :)
Aha, nej det visste jag faktiskt inte alls, jag kollar inte på sådant äter veggo så jag lockas inte av matlagningsprogram så ofta. Har nästan aldrig på tv'n heller.
Men kände igen henne när jag googlade men visste inte alls vad hon gjorde för något. 
#5 Nej jag förstår, man tar ju för givet att alla kollar på tv idag :) ja hon är ju en som vill få männsikor att gå ned i vikt och äta nyttigare.
Äta nyttigt tror jag alla bör sedan har alla olika syner på vad nyttigt är för något dock. Jag äter mat som är bra istället för medicin. 
Åt den när jag åt strikt LCHF…den med cocossmak är ju urgod! Ska vara bra mot demens, så jag har sett till att min "dam" har köpt sig en burk…men frågan är om hon kommer ihåg att äta av den. 
Skulle gärna ha hemma men priset är överkurs för min pluska just nu.
Jag äter kokosolja varje dag…tar en klick i kaffet lite nu och då…man bör få i sig en 3-4 msk / dag för att ha bästa hälsovonsten av kokosoljan.
Lär vara bra för vikt minskning och även för tarmbakterierna och värk i leder och muskler….
Använder dessutom inget annat än kokosolja som hud kräm numer….både på kroppen och i ansiktet..dock inte runt ögonen…då kan man få vita prickar som är svåra att bli av med..
Den billigaste och bästa hud kräm jag haft! …Absolut inga tillsatser! och dryg som attan!
Lär pga sin antibakteriella egenskap hjälpa mot problem hud….och är toppen mot rynkor etc….jag har fått en riktig baby hud sedan jag började med kokosolja…
Tar även ngn droppe som jag fördelar jämt i handflatorna och sedan stryker över håret efter tvätt… istället för balsam….
Använder olivoljetvål till hår tvätt…har inga problem med kli i hårbotten eller något numer…och den där droppen kokosolja räcker gott som finish….man kan även göra en inpackning med kokos olja för tott hår botten…smörj in hår och hår botten med kokosolja…ta gärna en plast huva över…och låt verka så länge du vill…tvätta håret som vanligt sedan …kokosoljan är lätt att tvätta ur….
Billigt och bra hud och hårvård. Vill man parfymera kroppen så kan man satsa på en god parfym istället för parfymerade dusch krämer och hudkrämer istället…
Själv tycker jag man blir lite trött på smaken av kokos …så jag har den utan lukt o smak till att äta och att steka i…men den med doft till att smörja in mig i….
Halloj!
Åh vilken härlig info jag fått om cocosoljan.
#7 ok, ja det är ju så. Skönt och slippa mediciner.
#8 ja den är ju dyr den med extra virgin som jag köpte.
#9 Vilken olja har du? Jag har en som var ganska dyr ca 200 kr för en burk. Kul att höra att den kan användas till allt det du skriver ska testa jag med.
Jag tog en tsk till maten igår och senare på kvällen fick jag ett väldigt illamående när jag skulle lägga mig. Tänkte om det blev för fett för min mage? Eller kan man få så i början tro?
//Jile

Oj, här fick man sig en bra lektion i kokosolja. Jag som använder olivolja till min hudvård kan ju komplettera med kokos! Ska googla lite på priser…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Vad är det för skillnad på denna "dyra" oljan och den "billiga" på ICA om man får fråga?
#12….Den billiga i silver paket är mkt mer processad o de nyttiga ämnena om man är ute efter dem för magen etc …blir det mindre av då.
Själv köper jag Biofoods 500 gr för 95 kr extra virgin orange förpackning…det finns en variant i vit förpackning också Ecologiskt 400gr 45 kr..
Den vita var slut sist jag handlade så jag köpte den orange då…annars tycker jag personligen att det funkar bra vilket som…
Så det behövs inte köpas snor dyr får 100-tals kronor för 500 gr
Kokosoljan speedar pigmenteringen också så man blir brun snabbare…
Lite försiktig skall man vara om man är bamyl vit…i början på säsongen och vistas små stunder i solen…
Tack för info Ians 

Samma här- använder eco och rå kokosolja- finns på olika ställen på nätet men ganska så dyr.
använder för kroppsvård samt gör nyttiga godis: kokosflingor, mandelmjöl, katrinplommon, aprokoser, färka dadlar, allt mixas i matberedaren, efter tillsatts rå kakao (kan kerob också) och kokosolja, blandas lite till, rullas rill små bollar, in i kylen. Rena nytning, kan äta med ren samvete- hälso och antixidant bomb. Klart att innehåll kan variera - ta nötter, linfrö osv…
jag vill varna lite, vet att många älskar cocosoljan och använder den till allt vad verkar
Jag blev JÄTTE SJUK av 1 (!) tesked
Jag var allergisk mot cocosflingor när jag var liten, men inte haft problem med det på många år, men fick världen allergireaktion av oljan, som väl var färskare och intensivare på ngt vis
Här är en till som får i sig kokosolja.
Bytt ut grädden i kaffet till kokosolja - tycker det är gott och känns mer "nyttigt" än grädden. Ska tilläggas att jag äter LCHF, gjorde det i 2 års tid. Sen blev det uppehåll pga trassel i familjen och jag orkade inte köra på. + rökstopp och väsentlig viktuppgång.
Men nu är jag på G igen med kosten.
Kokosolja köper jag in på Hälsokosten.
Det kokosfettet som säljs i matvarubutiker och som finns i silverförpackningar är inte ett dugg rent från kemikalier etc. Och det är ju det som LCHF går ut på - Att äta så ren mat som möjligt + att minska på socker och kolhydrater.
Tack Ians för info. om oljan och tack alla andra också för inläggen…
Man slutar aldrig lära sig!!
Härligt Shigne! ❤️
#16 skrivetav tililili , men varför utsätter du dig för oljan, om du är allergisk mot cocos?
Är du överkänslig mot flingorna, så är det väl klart att du är det mot oljan.
Men varför en varning? De som är allergiska vet väl om det.
Cocosoljan har gett många hälsofördelar, det finns hur många anekdoter om det.
Att flagga en varning är lite överdrivet.
Rent hypotetiskt. Om du får, säg, cancer, kommer du då försöka bota den genom någon diet?
Eller kommer du acceptera medicinsk hjälp?
"Cocosoljan har gett många hälsofördelar, det finns hur många anekdoter om det."
Har du några vetenskapligt belagda evidens för det påståendet?
Starman….skall nog gräva fram några när jag får tid….men läs och lär på Kostdoktorn.se. innan dess.
Sen så bör du skilja på anekdoter och vetenskap.
19 Jag visste inte att jag var allergisk! Sånt vet maj ofta inte förren man provat, och det gav en väldigt stark.reaktion av en mycket liten mängd. Därför vill jag varna. Jag skrev att jag var känslig mot kokosflingor som liten, men det var aldrig så farligt och gick över i början av tonåren, så den dess har jag.kunnat äta kokos och kokosmjölk utan problem. Oljan är säkert nyttigt om man tål den, men innehåller extremt mycket allergener. Sp det jag menar är att man ska prova lite försiktigt. Vare sig man är allergisk i vanliga fall eller inte. Reagerar ju inte heller på typ ischoklad av sån där processad cocosolja i silverpaket. Så den ekologiska är mer koncentrerad på ngt vis, mer koncentrerade nyttigheter också säkert!
Starman om du vill diskutera LCHF dieten och varför de som tror på detta är fel ute så skapa en egen tråd om det! Förstör inte en tråd som handlar om något helt annat.
Tar bort dessa kommentarer o svar i DENNA tråden dvs inlägg 23-30
Starman pma mig om du vill diskutera vidare, ang mitt inlägg #32
Inte här!