Annons:
Etikettövrigt
Läst 796 ggr
shigne
2013-03-25, 06:14

Bubbel 25 mars

Gomorron!

-12,1 och det blir nog en lika fin dag idag som det var igår… Men idag är det jobb som gäller och det blir nog inte mycket tid i friska luften. Får ta igen det till kvällningen.

Trött och slut på energi känns det som, så  det känns skönt att hänga med i healingen ikväll.

Önskar er alla en underbar dag - är rädda om Er!

kram

(foto från promenaden igår)

Annons:
anise
2013-03-25, 06:26

Gomorron Shigne!

Här har jag 9,9- och klart solen verkar skina idag oxå…En till som ser fram emot healingen ikväll..har röjt klädkammaren och alla garderober i helgen,blev en hel del som forslades bort både till Brödet och fiskarna och återbruket..känns rätt skönt att det blev gjort,har alldeles för lätt att spara på allt..har börjat gå igenom skåpen för att göra mej av med en del som bara samlar damm,ska stå på loppis om en vecka,det blir spännande har aldrig gjort det.. så få se om man kan få in några kronor istället för att bara kasta bort saker..

Kram på er alla ❤️

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Ians
2013-03-25, 07:09

Godmorgon på Er Shigne och Anise

Vilken härlig bild Shigne!

Och Anise , tänker att jag skall gå på loppis och second hand o handla i första hand från och med nu. ett bra sätt att göra något för miljön. Man måste inte köpa nytt helatiden! Speciellt är jag ute efter skålar att lägga upp saker i och det såg jag att de har jätte fina skyltfönstret på Myrornas inne i stan. Så det får bli en tur dit!

Även kläder skall jag titta på, väldigt mycket blir fint om de får ta en tur i tvättmaskinen bara.

Annars skall jag denna dag vila mig också, känner mig lite vissen, så jag ser också fram emot healing kvällen i kväll.

Igår sov jag det mesta, och här ändå sovit gott i natt. Lite flitig var jag stickar på ett nytt pannband……jag vägrar mössa o har därmed skaffat mig problem med bihålorna oftare än jag behövt…..Men stickat pannband är helt ok 😉

Ha det gött idag kära vänner….och var rädda om er!

LottaO
2013-03-25, 07:46

Godmorgon denna strålande vinterdag! -12 grader visaer termometern i södra vätterbygden! Aaaaahhhhh. Det är snart april!!!!! Det ska vara plusgrader! Tänker som du, Ians! Har bestämt mig för att köpa begagnat! Mest kläder! Kan inte se på mig själv med gott samvete med alla gifter som används i textilindustrin och bumullsproduktionen och hur sömmerskorna har det… Så då är man glad åt loppisar även om jag inte går så ofta. Igår tränade jag zumba! Det gör jag ofta men det hände något igår. Jag tog i och kämpade på varje steg! Kände mig grymt stark. Det händer saker när man tränar regelbundet och utmanar sig själv! :) Ha en skön måndag!

Dansa kan man alltid göra!

abbis
2013-03-25, 09:28

Godermorgen

Våffeldagen är det alltid på min dag..Men jag gillar inte våfflor så där jättemycket..Hallontårta är gott  däremot.

Igår va vi hos mor..Tog med laptopen och visade bilder och mina filmer..Nån liten glimt såg jag i ögat på henne..Men när man förklarar samma sak om  om igen så blir det som att prata med ett barn..Hennes rum blir tommare o tommare för någon kör bort saker och mor vet inte vem det är..

Idag ska jag jobba ..En glasyrugn som ska tömmas och det är sååå spännande för det är e massa elevarbeten som är klara..

Begagnade kläder är ett bra initiativ..Jag brukar sälja på tradera..Vi kanske skulle ha en säljtråd hos oss här..Då vet vi ju vem som haft kläderna..Har nog mycket oanvänt som ligger o skräpar..

Ha det så bra nu

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
2013-03-25, 11:57

God förmiddag

En alldelels ljuvlig måndag  - och tänka sig att jag är ledig!!! Min chef tycker jag behövde lite ledigt med familjen, och det tyckte vi alla också. Det är underbart ute och solen värmer näsan ordentligt, vovvarna var alldeles till sig på långprommisen. Light har börjat fälla ordentligt så hon trycker sig gärna genom snår och mot buskar för att få bort lite kli. Vi kan samla typ en ICA-kasse om da'n nu…

Jag har tre tjejer här som väntar på att simhallen ska öppna. Först tyckte jag det var skittråkigt att behöva vara där med dem, tills jag kom på att jag kan meditera lite under tiden. Läsa går bort eftersom en viss herre med namn Billy smaskade i sig mattes två nya böcker - morr.

Våffeldagen ja, jag hade faktiskt lite våfflor kvar sen i förrgår så de värmde jag nyss i våffeljärnet så blir de som nya. Sååå smaskigt!

Ians, jag hoppas du piggar på dig som varit sjuk så mycket i vinter.

Abbis ska ha den bästa dagen ever!!!

Shigne, blåser lite energi åt ditt håll

Lotta, jag körde ju också igår. Har apont i axeln men jag ska banne mig ner och köra bodycombat ikväll med äldsta dottern. Fast idag kör jag nog inte 110…

Anise  - vad skönt med en städad garderob inför våren!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
2013-03-25, 12:25

Go'dagens på er alla!🙂

Härligt att läsa i tråden idag, ni verkar nytända de flesta av er! Jag har varit hos vet på förmiddan och tagit spruta mot valp-och parvo virus. Hör hur det tisslas och tasslas i bakgrunden - jag har ju skickat en skrivelse till nämnda mottagning efter sjabblet med min hund som höll på att dö av deras "behandlingar" i höstas..😕Ansvarig veterinär lyste som en sol, ja det kan han ju göra, det ändrar inte min inställning.😕

Precis min tanke anise och Ians och ni andra. Jag skall också återanvända, å andra sidan har  jag gjort det hela livet, men nu mer genomtänkt tänkte jag..🤔 Jag har ju en tanke om att kunna skänka pengar till djurskyddet för dom saker jag får in på mina loppisgrejer, 50% tänkte jag - och det är INTE lite grejer kan jag säga. Frågan är om den som sitter på mest loppisprylar är inne på samma tanke? (Sambon..🤔) Vi skulle ju kunna starta en tråd, som abbis föreslår, och sälja en del här inne..undras om vi inte har en sån grupp redan..? Vi budar som på Tradera och sedan går grejen till högstbjudande.. Då får vi "lite drag under galoscherna" på sajten också.😃

Abbis, ha en underbaar födelsedag! Och ni andra som får ta dagen som den är: Ta hand om er och ha det så gott!❤️

Pidan, va roligt att du tittar in! Har saknat dig.. 🌺

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Annons:
Toyan
2013-03-25, 12:27

God lunch får jag väl säga så här dags.

Här har vi en plusgrad, men det blåser ganska hårt, ingen vårvärme att vänta på länge som det verkar.

Vacker bild shigne, hoppas dagen blir bra.

Fortsätt krya på dig Ians.

Bra att lämna till secon hand anise och att handla begagnat också, det gör jag ofta.

Ha en skön ledig dag Elpida.

En skön måndag och början på nya veckan önskar jag er alla🤗

Ians
2013-03-25, 12:30

Så lyckades jag klicka till o få ett tomt inlägg igen…dvs det står bara mvh Ians

Gott så att en är vänlig iaf 😉

Det hade varit kul med en liten försäljningstråd…så kan vi buda på det precis som när en säljer på andra sajter 😎 Har du sålt din fina kappa Abbis? Eller kan en få buda på den?

Toyan
2013-03-25, 13:55

Hej Tuvan..som vanligt hann du in emellan här😉

Ha en fin måndag🌺

Pagan
2013-03-25, 17:36

Hejsan

Här händer det grejer mest hela tiden.

Elpida har du 2 hundar?

Abbis GRATTIS!! jag körde inte till Stockholm, jag tog tåget. Hade aldrig pallat T&R nästan 100 mil bakom ratten nej. Var med på en TV inspelning. Så nu vet jag hur det ser ut bakom kulisserna minsann. Rätt fräckt. Men jag har klappat händer så jag blev helt öm och har nästan som träningsvärk i dag. Hemma sent i går/natt så jobbdagen har varit seeeeg.

Kramar om Shigne och hoppas du känner krafterna återvända snabbt!!

Nu ska jag värma nåt i micron för jag orkar inte laga mat i dag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
2013-03-25, 19:14

Ians ..nej kappan finns kvar och massa fräcka skinnstövlar + en KAIPA väst i tjockt spaltläder (konstföremål)..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
2013-03-25, 20:18

Tuvan - pyss på dig💋

Pagan, vi köpte ju en valp och efter en dryg månad hade vi köpt även hans mamma…så kan det gå😃

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: