Annons:
Etikettövrigt
Läst 534 ggr
shigne
2013-03-26, 06:55

Bubbel 26 mars

Gomorron!

Idag är det lika vackert och kallt som igår ungefär.

Sitter med kaffekoppen i högsta hugg och har en hel ledig dag att se fram emot.

Vaknade med en rejäl förkylning, hoppas och tror att det bara är nått snabb övergående.

Ha en jätte härlig dag alla! Kramar i massor

Annons:
Ians
2013-03-26, 07:43

Godmorgon kära shigne,

Det är så gott att kika in och se dina små noteringar….även om det inte är roligt att höra att du är sjuk. Blåser lite läkande vindar åt ditt håll 🌺

Här börjar min "episod" av dåligmående att klinga av. Tack o lov!

Solen skiner och just nu är det minus 3.4 grader ute, går hade vi en 5+ under dagen…så det finns hopp om det 😉 även idag!

Lilla vovven fick färsk oxsvans att gnaga på igår, 2 fina bitar, som hon uppskattade mycket. Det gjorde susen för hennes mage så hon hade bråttom ut imorse……att jag inte gett henne det innan. Hon är ofta lite hårdare i magen än hon borde, men nu har hon gjort nr 2 4 ggr sedan igår, utan att för den skull få diarré.

Så det blir en bit oxsvans emellanåt åt damen. Om det går att lösa så lätt . Det stärker min tes att djur skall äta mat som är naturlig fördem! Och inte den skit som hunmatsindustrin kokar ihop med billiga ingredienser, som mest består av vetemjöl och potatis!

Idag är det yogakurs på jobbet skall bli kul, och lilla dotera följer med o töjer 😉

Tuva-Lena
2013-03-26, 09:20

Go'morron shigne!

Här är det kallt men värme är på gång, precis som igår alltså. Jag hoppas också att din förkylning är nåt snabbt övergående, inte alls roligt att bli sjuk till påsk.. Ha en fin dag söta du!🙂

Håller med dig Ians, hur mycket skit finns inte i hundmatsburkarna? jag köper grishjärta som jag kokar och kyckling, som jag också kokar, har ju en diabetiker dessutom som inte kan äta vad som helst. Köper torrfodret på vet mottagningen, ett dietfoder avsett för hundar med diabetes/övervikt och tarmproblem.. Hunden har fått finaste pälsen sedan vi började med den kosten!🙂Och nu har han fått tillbaka sin normalvikt igen, var ju mager som en skrika när han mådde som sämst.😕 Ha det så härligt på yogatöjjet Ians!🙂

Ska smälta om sista tvålstöpan idag tänkte jag.. måste nästan bestämma mig nu för vilka ingredienser jag vill ha i mina produkter. Finns ju en uppsjö att välja bland, dofter också fast dom går ju att variera förstås. Tror jag skall gå in för mogen/äldre hud och fet hud, i fet hud t ex använder jag inget fett, bara oljor.. i torr hud är det tvärt om eller både-och rättare sagt. Sedan är det skillnad på oljor och oljor också..🤔 Jaa ni, det är en hel vetenskap det där med vad vi kletar i ansiktet.🤓

Nä, börjar dagen med en promenad i det fina vädret. Ha det så gott allihopa!❤️

På torsdag är det dags..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
2013-03-26, 10:03

Morn brudar..och gubs

Krya på dig shigne..

Idag blir det ny kursstart ..Ett gäng som inte vill ha sommaruppehåll ännu.

Fick hallontårta ,blomma och en glasblåsningskurs av sambon på 2 dagar i Tibro.Han är påhittig han🙂har alltid pratat om att jag vill prova..

När jag hade mina hundar en bernhard och en foundland samtidigt så kokades det mycket ben.Köpte skånkar på flera kilo som sågades upp i bitar .Vilket kalas det blev då.

Ha de så gott nu

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2013-03-26, 12:30

God förmiddag!

Strålande sol och 2 plus, ska ut på promenad med bebben efter lunch🙂

Krya på dig shigne, trist att bli förkyld.

Skönt att du känner dig piggare Ians, ha en fin dag på jobbet.

Vad ni än hittar på så önskar jag er en riktig go'dag❤️

LottaO
2013-03-26, 14:07

Glöm inte att gnaga lite själva också! Koka buljong på ben! Ät oxsvans! Benmärg och brosk är ju inte direkt vardagsmat längre. Trött, ska hålla mig frisk!!! Orolig för en kollega! Så kan det vara!

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
2013-03-26, 21:19

Goderafton

Hundtugg i massor🙂Blir ju nästan hungrig

Krya på dig Shigne

Gott att det börjar gå åt rätt håll Ians

Låter jobbigt Lotta, hoppas det löser sig

fick jobba över så jag hade en låång och sen dag, trött som bara den, ska natta tidigt tror jag. Ska jobba över i morgon också, så bäst att sova om man ska palla. Snart påskledigt. Så himla najsigt. 

Önskar alla en god natt och söta drömmar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: