Annons:
Etikettövrigt
Läst 1342 ggr
shigne
3/28/13, 6:58 AM

Morgonbubbel 28 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-9,8 och det är redan full rulle på solen… Skön dag!

Själv ligger pall i förkylningen, så det blir varken nått jobb eller nån resa för mig idag 😭

Men alla ni som ska iväg idag; hälsa gänget att jag kanske kommer på efterslänten. Har ju både putsat kvasten och trimmat den…

Ha en underbar dag alla! Är rädda om er…..o trilla inte av kvasten ni som ska iväg!

kram

Annons:
abbis
3/28/13, 9:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morn

Påskparad i Kristinehamn..Brukar vara välbesökt och alla är utklädda..godisregn och annat kul för barnen..t.om politikerna brukar ha kycklingdräkter på sig..

Jag ska baka ikväll då vi ska ha öppet hela påsken..

Annars är det muggar muggar muggar just nu i verkstan..

Krya på er shigne och ni andra som dras med vårförkylningar.Jag hoppas verkligen jag slipper undan..

här kommer en litet ägg jag gjort..

kram kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
3/28/13, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne!

Trist att du inte kan följa med oss, men vi kanske kan ta en månskenstur lite längre fram istället? Krya på dig och stor kram!❤️

Vet ni, jag tror våren har kikat in till oss lite blygsamt så här i början, men det luktar faktiskt vår på dagarna! Ni vet när gräset sticker fram lite mellan snövallarna, där solen har legat på, så  doftar det lite annorlunda, lite "unket" faktiskt, men va gör det bara gräset tittar fram. Och trots att det är brunt och äckligt blött så uppskattar man det som en dyrgrip. Vintern får nog snart ge vika ändå!

Idag strålande sol som jag kommer att utnyttja så mycket det går, men annars är det påskstäd som står på schemat. Mindre roligt men lite fint vill man ju ha när det  är helg.

Måste bara berätta bakgrunden till "resan" häxorna gör till "Blåkulla": Blåkulla finns inte för det första - kristet påhitt, men för oss som hyllar naturen och alla dess väsen, är det ett ställe utanför världarna. Dit färdas man inte på någon kvast - det är bara de kristnas nedlåtande attityd som har skapat den myten - nej, dit färdas men i meditation och det är ett ställe där man kan komma i kontakt med det förflutna, nutiden och det som komma skall, på en o samma gång. Ett slags bibliotek skulle man kunna säga, heter också Akashabiblioteket, där all kunskap finns samlad. En högst seriös resa med andra ord och en resa där du färdas i ditt inre. Jag tror säkert att alla med mediala gåvor vet vad jag pratar om. Att en häxa färdas på kvast är bara ren symbolik, häxan färdas i meditation genom världarna - inte på kvast!🙂

Bästa dagen till er alla! Kram kram från mig!

Häxan har alltid en högst personlig "Book of Shadows.."

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
3/28/13, 9:47 AM
#3

Ha ha abbis! Jag läste påskparad, alltså att parningen inför påsken var avklarad!😂 Liten tjuvstart kanske..🤫

Hoppas att du får en underbar köpmanshelg med många kaffesugna kunder! Låter kul med paraden, att till o med politikerna deltar blir ett plus i kanten! Goaste dagen till dig!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LottaO
3/28/13, 10:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Godmorgon shigne och ni andra. Har inte kollat temp men solen strålar! Idag har jag lite svårt med min könsidentitet. Ni vet det är så synd om män som är sjuka. Känner mig väldigt manlig idag… Vilket fint ägg, abbis! Fast det var svårt att se prickarna på ö i texten på bilden så man kan tro att du skyddar monster i den där ;) Vilken intressant beskrivning, Tuvan. Kan ju inte sånt men tycker det är spännande. Skrev igår och ber igen: Hjälp mig att skicka tankar till min chef att min jobbarkompis är mest lämpad för jobbet! Maken har åkt till sin pappa för att fira hans 70-årsdag. Vi övriga i familjen kamperar ihop i gästrummet! Såklart synd att inte kunna vara med.

Dansa kan man alltid göra!

mayolica
3/28/13, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej! det var ett tag sej jag var inne här och skrev i bubblan ,så jag tänkte att jag får väll kika in så och visa att jag fortfarande existerar.😉 Här är det vårväder solen skiner och det är fint ute, fast fortfarande ganska kyligt i luften.

 Abbis  jag längtar hem när du skriver Kristinehamn.  Någon Påskparad fanns det inte när jag bodde där, den kanske är istället för hattparaden, som jag har för mej brukade vara den här årstiden😮

 Tuvan: så intressant det du berättar om häxor.🙂

Krya på dej Shigne,vi kanske kan ta sällskap på efterslänten för jag känner mej inte heller riktigt kry.

Lotta: jag hjälper till och skickar.

Ha det så bra allihopa.

~ mayolica ~

LottaO
3/28/13, 4:20 PM
#6

Hej Mayolica! Vacker bild! Kan ju knappt se bilder på bohuslän förrän i:na hamnar långt fram i munnen och k går mot g. Är inte därifrån själv men har gått i skola med några från den trakten och har hyggligt lätt för just den dialekten. Den ligger bra i munnen :) Tack för tankar!

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
Ians
3/28/13, 5:06 PM
#7

Godmoddag,

Mina vänner har ni gått o fått en hederlig Vårförkylning hela gänget? 🤔

Blåser läkande Vindar till er som känner er lite dävna! Och hoppas på en snar bättring!

Här är det 4.4 plus och även denna dagen har bjudit på ett underbart Vår väder! Morgon prommisen med vovven var så skön! Och imorgonbitti så kan jag ta det riktigt lugnt o bara strosa runt med henne….för då har jag inte bråttom i säng! Hoppas att vädret är lika gott som i morse då 😎

Skall vakna till nu och äta lite, samt göra mig redo för natt 2/2….önskar er en skön kväll…stor kram till er alla ❤️

Toyan
3/28/13, 5:14 PM
#8

God eftermiddag!

Här lyser solen, men det blåser kallt och är nollgradigt.

Krya-på-kramar kommer till shigne, Lotta och familjen och Mayolica🤗

Önskar er alla en fin fortsättning på resten av dagen🌺

Pagan
3/28/13, 6:42 PM
#9

God kväll på er

Nyss hemkommen efter ännu en lång dag. Nu njuter jag av att veta att jag är ledig i 4 dagar. SKÖNT!!

Krya på er alla sjuka.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

gummimamma
3/28/13, 7:24 PM
#10

Äntligen lite extra ledighet! Synd att vädret inte ska vara bra, utan det har spåts kallt och snö de närmaste dagarna. Ja ja. Man får väl hitta på någonting innomhus i stället… Och så får man klä sig varm inför turen till Blåkulla. Kvasten har jag trimmat med en Libress med vingar😃Om inte annat, så sitter jag mjukt…

Ians
3/29/13, 3:01 PM
#11

Hahahahaha ….gummimamma

Upp till toppen
Annons: