Annons:
Etiketthealing
Läst 2372 ggr
anniii
2013-03-29 13:07

Blockering i levern av samlad ilska

Hej! Fick höra igår att jag har förtryckta känslor, bla ilska, som blockerar levern (tredje chakrat). Funderar på att gå och prova healing eller andlig kirurgi men får inte tid förrän i maj. Tänkte ifall det finns någon övning man kan prova själv för att lätta på blockeringen?

Annons:
Ians
2013-03-29 15:00
#1

Frågan jag ställer mig är Vem det är som ställt den ….."diagnosen"

anniii
2013-03-29 15:10
#2

Kom fram igenom psykometri, hon fick det till sig. Tänkte göra något åt orsaken med och ska fråga vidare när jag pratar med henne igen, men blev lite nyfiken och googlade lite och hittade hit! Tänkte om någon hade något tips.

Ians
2013-03-29 15:19
#3

om du vill får du höra av dig till mig via Pm så skall vi se vad vi kan göra åt det 😉

Tuva-Lena
2013-03-30 09:49
#4

Jag tycker att man skall ta såna diagnoser med en nypa salt, även om det skulle "stämma" och du "känner igen dig". Om du har en förtryckt ilska som ligger och lurar inom dig så VET DU redan vad det beror på.

Genom meditation, eller hypnos, kan du ta reda på mer om din undertryckta ilska, men lägg inte ut pengar på en (kanske onödig)diagnos som är gjord på en höft.

Snällt av Ians att ta tag i diagnosen! Lycka till!🌺

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

anniii
2013-03-31 09:21
#5

Tack för era svar!

#4 Jag känner igen mig och tror att jag vet vad det beror på. Tänkte också börja meditera mer, har bara gjort det en kort stund i samband med yoga en gång i veckan innan. Tack för tipset, ska testa meditation och se vad jag får fram!

Funderade på det här med förtryckt ilska, att det kanske inte är från nuet utan gammalt? För irritationer i nutid tycker jag att jag fått utlopp för…? Kan det vara så, att det är "gammalt groll" som nu behöver bearbetas?

NiklasTyreso
2013-03-31 18:02
#6

Silymarin som finns i mariatistelfrö har leverskyddande effekt genom att fungera som antioxidant i levern. 

Har du leverproblem bör du dra ner på kaloriintaget, minska vitt socker och onödigt fett.

Drick inget eller mycket lite alkohol om levern krånglar.

Meditation är ett bra sätt att minska stress så kroppen kan läka, bra att du upptäkt det.

Annons:
anniii
2013-04-01 20:32
#7

Vitt socker och onödigt fett äter jag nog ganska mycket av… I princip ingen alkohol alls. Men jag borde helt klart ta en titt på mina matvanor känner jag och äta nyttigare! Äter nyttigt ganska ofta, men väldigt onyttigt lika ofta. Maten är nog bra till största del men en hel del godis och kakor dessutom, det kan jag helt klart minska på! Ska kolla upp tistelfröna, tack!

Upp till toppen
Annons: