Annons:
Etikettövrigt
Läst 944 ggr
shigne
2013-04-02, 07:24

Bubbel 2 april

Gomorron!

-7 och solen börjar kika fram.

Det är arbetsdag idag, men en rätt härlig sån. Ska träffa Af´s tekniker och vi ska gå igenom lite hjälpmedel för mig. Sen har jag en promenad och ett samtal - sen kan jag åka hem!!! En mjukstart med andra ord.

Fortfarande lite rätt vilsen i skallen och orkar inte engagera mig som vanligt…. Kommer dag, kommer råd heter det!

Ha en underbar start på veckan, är rädda om Er och ta till vara på dagen!

kram

Annons:
Ians
2013-04-02, 09:32

Godmorgon Shigne! ❤️

Hoppas du får en bra dag, och allt kommer att lösa sig! Stor Bamse kram till dig där du är just nu!

Här lyser solen och jag är ledig, vovven skall till dagmatten och jag o lilla dotera skall iväg o fixa pass. Hon skall tävla i Malmö den 20 april, och behöver en legitimation, så då får det bli passet.

Och jag upptäckte till min fasa för ett tag sedan att, Min legitimation gick ut i januari 2012 😮 har ett sådan där Eu-pass/internationellt id som leg, så det blir samma ställe som jag gör nytt! så idag får vi kamma oss ordentligt o lägga lite läppstift 😉även om bilden är svart/vit så vill man ju inte se ut som man ingen mun har på bilden 😕

Så tar vi nog en lunch på stan o sedan blir det yoga klass på jobbet….numer ingår lilla dotera i den klassen. hon har varit riktigt flitig med att komma med. Värmer mitt moders hjärta att hon hänger på o tycker att yoga är roligt!

Ha en bra dag o var rädda om er…vinkar till Er alla 👋som kikar in senare. Kram 🤗

Tuva-Lena
2013-04-02, 09:57

Go'morron på er!

Shigne, jag hoppas också att det löser sig till det bästa för dig! Du med din erfarenhet borde det inte vara så svårt att hitta nåt till.. Ha en riktigt spännande dag och precis som du säger så kommer råd med tiden.🙂

Låter som en bra dag som väntar på dig Ians, hade inte alls haft nåt emot att få delta, dels behöver jag nytt körkort men får ångest av fotografer så jag draaaaaar ut på det in i det längsta, sedan vet du ju att jag också är ett yogafan!👍Dubbelt roligt blir det ju när dottern är inne på samma spår!👋

Har sovit för lite inatt känner jag,😴 först "glömde jag" bort nattprommisen med hundarna när jag satt vid datorn och när jag kom på det, vid halv två och gick ut i natten, så träffade jag GRANNEN! Trodde jag väl aldrig, men vi stod o pratade till hon var två! Kallt som attan var det och efter det har jag frusit hela natten. Det var först nu på morgonen som jag hade  fått upp temperaturen i kroppen..🤔Ugglan hoade uppe i berget hela tiden så det har sin tjusning att vara nattuggla själv såna gånger.👍

Idag blir det tvål tvål tvål, mera tvål och mycket lödder ska det bli..!😃Har kommit på egna kompositioner som jag ger blomnamn efter de örter som ingår i tvålarna, på latin förstås så låter dom mer "äkta"😉En tvål kallar jag Calendula, efter ringblomman som heter Calendula officinalis på latin och visst ingår det ringblomsextrakt i den!☀️Testar en just nu och den är såå len och mjuk mot huden.❤️

Kram kram på er alla, ha en fin dag i solen!

Q-kraft eller kvinnokraft.. 😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
2013-04-02, 10:24

Morn på er

Jag har fått en lång morgon av sambon då jag har kvällspasset ikväll..

Har skickat iväg lite tråkiga mejl och det gör man inte så gärna men ibland måste man..Förstör nog dagen för dom personerna .

Jobbat nästan hela helgen alla dagar utom söndagen så jag har inte haft ledigt nämnvärt..Men som egen är det bara att gilla läget.

Shigne allt löser sig så småningom ..

Kramen

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mayolica
2013-04-02, 12:51

Hej på er allihopa

solen skiner och det är vindstilla, men ganska kylig ute.

Jag försöker få till lite struktur på tillvaron och få ordning på allt som ska göras. Det är så mycket som har blivit eftersatt när jag är sjuk. 😕    Har tid hos läkare idag,det är ju klart att jag mår lite bättre just idag.

hoppas det löser sej Shigne.

Ha en bra dag.

~ mayolica ~

Pagan
2013-04-02, 16:36

Hejsan på er blandad kompott som vanligt. Sitter här på jobbet fortfarande surt! Har för första gången loggat in med telefon. Tar sin tid! Å inga gubbar ser jag. Kram å ses i kväll

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-04-02, 20:18

kram Pagan!

Och roligt att du mår lite bättre mayolica, även om det är bra att må som sämst när man skall till doktorn.

Gott att få sova lite extra när en jobbar som du gör Abbis!

Åååååå ringblommetvål Tuvan !!!!

Annons:
Pagan
2013-04-02, 21:27

Hahaha nu ser jag ju att du varit legitimationslös i över ett år Ians, att ingen uppmärksammat dig på det. Tur att man brukar få meddelande om körkortet…..för det får man väl??

Shigne extra kram och även till mayolica. Må vårens värme och goda sol få er att må allt bättre. 

Flera sjuka på jobbet, hosta, halsont och ont i huvudet, knepig kombo.

Nu sitter jag jättetrött och ögonen känns grusiga och har fått i mig sen middag till Äntligen hemma. Å nu e det ju strax läggdax igen. Ibland önskar jag att jag vore katt. Kan äta vad som helst, sova hur som helst, slappa, jama och ligga och kela, och ständigt vara lika vig och alert. Nå ja det var en beskrivning av min Rasse det, 16år och fortfarande lika slapp och lika lekfull i en å samma kropp och alltid lika glad i mat. Han har ett bekvämt liv, lite avis.

Hoppas ni haft en god dag, kort vecka, underbart!!

Vad gott att du fick en ledig dag Ians.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: