Annons:
Etikettövrigt
Läst 2370 ggr
shigne
2013-04-03 07:12

Bubbel 3 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Här skiner solen igen och just nu visar tempen på -7.

Ledig idag, men ska sitta en hel del vid datorn och söka info. och planer jobbet hade jag tänkt.

Fast det börjar dra i "smycke-tarmen" en hel del, kanske den har fått lite vårkänslor 🤪

Tur att vi har hundarna, då blir det iallafall en hel del frisk luft under dagen.

Ha en skön dag och är rädda om Er!

kram

Annons:
Tuva-Lena
2013-04-03 08:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

🙂Där har du mitt "smile" shigne! Och hjärtat är med!

Go'morron på dig tösen och morrn morrn alla ni andra också!

Det verkar som du har känt som jag en tid, inte haft vare sig ork eller lust att ta itu med sånt som man annars tycker är roligt. Men nu stundar nya tider! Hoppas jag..? Klart du ska ta fram dina smycken och hur går det med hantverket du visade upp, som var så vackert? Kommer tid kommer råd, som man säger.🙂Jag säger samma, det är tur att vi har hundarna, inte bara frisk luft får man av dem, många lärdomar också för att inte säga kärlek!❤️

Är på väg till stallet just nu. Har fått äran att dränga i två dagar och det sitter fint det. Sedan har jag en tvålstöpa som smälter just nu och bör vara mogen för oljor och doft när jag kommer hem. Satsar på blåbär den här gången.. spännande att testa resultatet sedan.😉

Ganska kallt fortfarande men mulet så idag ligger det kring nollan bara. Läste ni mitt inlägg om kallare klimat? Fyyy va hemskt! Tänk alla småfåglar som aldrig besöker oss sedan, eller blommorna man ser idag som bara försvinner och sånt man odlar i trädgården som inte längre hinner "mogna".. Hemska tanke! ..om det vore sant.😉APRIL APRIL!!!!

Det var räven jag förvarar bakom örat som tittade fram, för visst är det bara eget ljug allting!😃

Ha en underbar dag med värmande sol och hopp om en lååång sommar!🌺

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2013-04-03 09:26
#2

En god morgon till er shigne, Tuvan och alla som tittar in.

Hemma igen, kommer få bebbe-abstinens men det blir ett nytt besök om nån månad.  Smidigt att åka tåg och går fortare än med bil. Ja..när det inte strular då förstås)😉

Kylskåpet gapar tomt så det blir att ut och handla, skönt med en promenad i solen.

Önskar er alla en riktigt fin onsdag🌺

abbis
2013-04-03 09:55
#3

Längtar efter sommaren och bättre tider..

kram på err

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-04-03 10:29
#4

Godmorgon på er 🙂

Här lyser solen också från en klarblå himmel ser ut att bli en riktigt fin vårdag!

Lite längre promenix med vovven står på schemat idag. Igår var jag helt slut när jag kom hem vid 20-tiden. Men alla ärenden var uträttade.

Lilla dotera fick ett par nya skor också, de hon gick runt i var 2 nummer försmå visade det sig 😮 Hon klagade att de skavde….vilket inte alls var konstigt. Men nu är DET fixat och passen och mitt id som gick ut i januari 2012, som sagt innan! Tur att jag inte blivit stoppad någonstans!

Vi satt på passexpeditionen i 2 timmar, det verkade som hela stan bestämt sig för att förnya sina pass just igår….är det Vår solen som får det att rycka i rese-tarmen kanske 😉Eftersom min legetimation gått ut så kunde jag inte skriva på för doteras pass utan var tvungen att skaffa en som intygade att jag är jag, vilket inte maken kunde, eftersom den andra vårdnadshavaren inte kan göra det, av säkerhetsskäl. Så man inte skaffar pass till barn i lönndom. Men det gick bra att skaffa nytt pass o id till mig själv med honom som referens…..🤔Undrar hur de tänkte där?

Iaf fick vi göra en ny vända till pass exp några timmar senare, med intyget påskrivet……omständligt och bra med andra ord!

Önskar er alla en härlig dag med allt ni skall företa er…..lite sugen på din blåbärstvål Tuvan 😎

Tuva-Lena
2013-04-03 12:17
#5

Du Ians, det är tur att du har någon som vet att du är du, de gånger du inte blir trodd att du vet, att du är du av andra..🤔🤦‍♂️

Blåbärstvål abonnerad till dig Ians! Kommer också att finnas, svartvinbär, morot och björkblad i! En riktig boost för huden med andra ord!👋

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

mayolica
2013-04-03 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Godmorgon. det var fasligt vad klockan är mycket😮, det måste ha blivit något fel på hastigheten med mina mina klockor dom verkar gå dubbelt så snabbt som andras klockor🤔

Solen skiner och det är fint vårväder,nu har det blivit lite varmare i luften oxå,inte samma iskyla som för några dagar sen.

Ska ringa försäkringskassan och försöka få ordning på bostadstillägget igen som jag blivit av med .Alltid blir det något krångel med papper när det ska förnyas,förra gången,i samband med flytten tog det ett halvår innan jag fick mitt bostadstilläg för att jag missat fylla i något litet ynka kryss och något annat löjligt jag skulle ha skrivit. Ändå var jag nere på fk och  frågade om allt var rätt ifylt för att slippa krångel😡

Ha en bra dag.

~ mayolica ~

Annons:
Ians
2013-04-03 18:25
#7

Vi gör upp om tvålen via pm Tuvan….så spännande! 🌺

Pagan
2013-04-03 18:36
#8

Hej på er

Även här lyser solen och den är uppe ännu. Så himla härligt. 

Mayolica låter som ett himla krångel. Myndigheter är inte så noga då de själva ska punga ut😡

Tvål och smyckestillverkning, ja nu e det vår. 

Ja det var ju himla underlig logik det Ians, så sjukt!

Ytterligare en som ringde sig sjuk på jobbet idag. Nåt skit går helt klart. Hoppas det går lika fort att bli av med det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: