Annons:
Etikettövrigt
Läst 793 ggr
shigne
4/4/13, 6:58 AM

bubbel 4 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Gjorde ett gympass igår eftermiddag - till och med att jag köpte ett månadskort 😮

Vilken härlig euforisk känsla efter åt, och vilket ömhet i hela kroppen idag!

Nåja, känns skönt att ÄNTLIGEN ha gjort slag i saken och verkligen tagit det första steget!

Jobb idag - ska ut med hela gänget och grilla korv och mysa. Just nu -4 och det ser lovande ut.

Ha en jättebra dag alla! Ni är guld värda…

kram

Annons:
Tuva-Lena
4/4/13, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne!…

Friskt vågat hälften vunnet heter det ju! Bra gjort även om du duger som du är också.❤️Ha en härlig dag med korvarna, med solen och alla dom mysiga människorna du träffar!🙂

Jag skall börja dagen med mina mysiga hästar jag, som nog står och väntar på mig nu men dom får vänta en liten stund till, vovven ska ha sitt först av mediciner och mat, som ju är väldigt noga när man har diabetes… ett elände blev det när man ställde om klockan, allt sker ju en timme tidigare så jag försöker kompromissa genom att skjuta på mattiderna en halvtimme bara.

Mina blåbärstvålar blev mörk turkosa. vicken miss! Men blandar man blå tvålfärg med en tvålmassa som har färgats gröngul av infusionen på björk och svarta vinbär, så blir resultatet turkos, inget att göra åt. Får ta nåt annat nästa gång..🤔 Doften däremot passar bra till färgen, som heter "Havsbris". Påminner om medelhavets turkosa färg..🙂och doftar fräscht som en vårdag!

Dags att utfodra djuren nu, så jag smyger tillbaka till mina gömmor.. Ha en riktigt fin dag allihopa och kram till er som behöver  lite tröst.🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
4/4/13, 11:00 AM
#2

Godmorgon,

Våren är här och det verkar som jag får en sällsynt ilsken allergi, ögonen rinner och näsan är tät när jag går ut . Vaknar med sprängande huvudvärk varje morgon. Så det blir väll till att sova med stängt fönster istället 😕

Detta trots att jag tar både nässpray mot allergi och tabletter…..och att det nu är lågahalter av al och hassel, vågar inte tänka på när det blir högre halter…kanske dags att gå och få sig en spruta i år. Maken fick göra det ett år när inget annat hjälpte.

Gott Shigne med lite grillning och mys, och att du kommit igång med träningen. Träning är bra både för kroppen och själen ❤️

Tuvan…hälsa pållarna! Och ser fram emot en tvål, trots att färgen inte blev som den skulle 😉

Önskar er och de som tassar in senare en härlig dag!

mayolica
4/4/13, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vår ute jag hör fåglarna kvittrar ute och solen skiner. Sitter och dricker kaffe och ska strax göra mej i ordning för att gå till läkaren. Hade egentligen tid i Tisdags,men det körde ihop sej lite med tiderna, så det blir idag istället.

Blåbärstvålar o svarta vinbär. det låter spännande Tuvan 🙂

Jag förstår inte riktigt hur dom tänker när dom sätter upp vägskyltarna i den här kommunen? 🤔 Kör sakta Lekande barn skylten borde sitta riktad mot bilvägen och högre upp så bilisterna kan se den. Den sitter längst ner på stolpen nere på marken riktad mot gångstigen vid sidan av vägen😮😃?

Ha en bra dag.

~ mayolica ~

Toyan
4/4/13, 1:14 PM
#4

God middag!

Hejja shigne..skönt att komma igång, ha en härlig dag i naturen med trevligt sällskap👍 Ska  köra igång med mitt träningsprogram här hemma, har slarvat alldeles för länge nu, känns i axlar och nacke idag.

Strålande väder, mitt i solen 30 plus..🙂

Jobbigt med allergi Ians, några i familjen har det men jag har hittills klarat mig. 

Hundar och hästar  Tuvan ❤️mycket jobb men det är fantastiskt så mycket man får tillbaka, och nu stundar härliga tider i naturen. Puss på nosar och mular😘

Tror du dom tänkt alls mayolica??

Nu väntar tvättstugan och sen en promenad.

Ha en fin dag allihopa🤗

Tuva-Lena
4/4/13, 1:31 PM
#5

Tvål på väg snart Ians, nu får dom torka ett tag så att fukten går ur bara.. Nästa gång löser jag det med torkade blåbär istället, nu har jag blåbärsolja i, ja den kan jag använda ändå men jag utesluter de gröna infusionerna nästa gång. Blåbärsoljan är det mest av i tvålarna men jag har också laddat med tistel- och morotsolja.🙂

Kanske skyltrna är till för just barnen istället, man varnar dom för varandra!😂 Lite revirtänkande kanhända? 😃Jag minns själv hur rädd man var för att klampa in på okänt revir när man var barn..😉Där nere gör dom ingen större nytta annat än för dom man varnar för möjligtvis.

Vist är det så Toyan, jag önskar att jag fick börja dagen på det här sättet varje dag, men "regeringen"  har lagt beslag på hästarna se.. jag passar alltid på att städa lite i stallet när jag är där, går ut i hagen och myser med pållarna, borstar dom och småpratar med dom. Sedan avslutar jag alltid med att ge dom lite godis, om inte annat så kallar en av dom på mig med sitt gnägg; "Hörrö du, har du inte glömt nåt nu..?"😉- innan jag skall åka hem. En extra giva kornkross och lite morötter, sen är dom nöjda och jag åker lika belåten hem till kaffekoppen och lite fika med hundarna🐶 och kissen.🐱 Stormyyys!

Just nu har jag också tvättstugan, men en prommis ska nog jag ta också när allt är klart. Ha en fin dag Toyan!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
4/4/13, 7:10 PM
#6

full fart som vanligt. Godafton på er. Låter som en trevlig "miss" med tvålen Tuvan, havsbris, låter läckert.

ians det där skulle jag ta en spruta mot omedelbums om man kan. Drar ju ner på livskvalitet ordentligt!

Jösses Shigne vad du är i farten, gymkort, ja då har du redan lagt ribban då. Lycka till.

Själv har jag slappat sen jag kom hem. Kan ju inte ens stå vid spisen, sicken tragedi😉Nu förstår jag ju tjusningen med fasta😃 åt en lätt måltid vid 18 igår och 300 kalorier, om jag räknat rätt, klockan 11.30 i dag. Nu får jag inte äta förrän kl.8.30 tidigast i morgon. Magen säger att den är hungrig och det rätt ordentligt, men det mesta sitter väl i huvudet. Jag dricker både grönt och rött te, men fy, utan socker är det inget vidare gott. Men svart te hade nog varit värre. Fick för mig att plantera om mina växter, men jag satte mig vid datorn i stället.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Ians
4/4/13, 9:21 PM
#7

#6 Man får vara snäll mot sig själv när en fastar Pagan, och dra ner lite på takten 😉. Själv åt jag igår kväll och har levt på lite juicer och massa vatten under dagen….och nu har jag ätit lite lätt. Om jag lägger mig hungrig så somnar jag inte…så därav denna lösning.

hahahahaha 😂mayolica.…den däringa skylten har nog halkat ner av sig själv….annars är den riktad till mycket små bilister som kommer från promenadvägen 😉

Ser fram emot tvålen Tuvan 😍 jag älskar att löddra mig o kräma!

abbis
4/4/13, 11:42 PM
#8

Godnatt

Tuvan..den färgen blev säkert pricken över i:et..

sov gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
4/5/13, 12:28 AM
#9

Hoppas det går bra inatt Pagan, med hungerkänslor o annat som följer med fas(t)or..?🤢

Natti natt på er allihopa! Kram o sov gott!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: