Annons:
Etikettövrigt
Läst 2469 ggr
shigne
2013-04-05 07:11

Bubbel 5 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-0,4 och solen skiner lite smått….

Ska åka in till stan och jobba några timmar, jobba utanför jobbet så att säga. Vad gör man inte för en medmänniska i nöd!!!

Sen blir det städning, hundpromenader, stryka kläder, en sväng till gymet och till kvällen ska jag banne mig ha ett glas rött!!! 

Hur vart det i sommar? Är det nån som är intresserad av en weekend i Värmland? Vet att träffen till hösten kom emellan - men jag är villig att fixa en "mysar-helg"….

Ha nu en lugn och skön dag och är rädda om Er!

Kram

Annons:
Tuva-Lena
2013-04-05 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne!

Låter som du får en riktig kanondag, -0,4 då kommer det att smälta ordentligt under dagen! Här blev det kallare igen men solen gör ju sitt även dom dagarna, härligt eller hur?🙂

Klart man gör det man kan för en m-människa i nöd! Och tänk så glad man känner sig inombords när man vet att man har gjort skillnad! Sedan finns det gånger när man helst borde vända ryggen till, men då är det nog ingen riktig "nöd" det handlar om heller. Vissa människor har fastnat i ett mönster som innebär att dom inte tror sig om att klara saker själv och då är det bekvämast att fråga om hjälp istället. Men sånt märker man..😉

Städ och städ, nää jag tror jag skiter i det idag, här är dagarna lika oavsett om det är måndag eller lördag, blir lätt så när man har eget, men kanske lite puts här och där..?😂 Tror jag ska testa att göra en anti-age kräm istället, ingredienserna har jag ju..🤔Argan-och gurkörtsolja, jaaa det blir inte alls dumt det!👍

Herre gud va snö vi har än, önskar att den kunde smälta så pass att man kunde gå i skogen igen.. men det kommer väl, antar jag. Tänk om det blir som nödåret 1867, när isen på älven inte gick förrän till midsommar! Befolkningen svalt och det gick nödsändningar från S-holm upp till Norrland den sommaren, eller det året rättare sagt, p g a att skördarna uteblev! Säkerligen var det så utvandringen till "Amerikat" började, men jag hoppas att jag ska kunna bo kvar ett tag till i alla fall..🙂

Ha det så gott allihopa!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2013-04-05 09:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Morn

Trött som en gnu som mama skulle sagt..Denna sommartid tar kål på mig.Att en ynka timme ska betyda såå mycket😕

Ska få i en ugn  ska bara hinna ikapp med putsandet. Har suttit och gjort sketafräcka bords och väggklockor dom senaste dagarna..Längesen jag gjorde klockor 🙂

La ut en ny film å tuben igår..Nytt är att jag lärt mig att lägga ljudspår..Inte den alla bästa berättarösten ..måste träna på att låta naturlig..

Ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-04-05 10:10
#3

Morrn morrn abbis! Jag håller med dig, det är ett elände med sommartiden, allting blir ju omvända världen. Ändå är det skönt när man väl har fått armar och ben på plats..🤪

Ska titta på din film och du, jag tycker att du har en fin röst så ändra inte på den!👋

Shigne, jag glömde ju att kommentera din inbjudan till träff i sommar! Skulle vara hur kul somhelst! Men jag måste vänta o se hur det går med vovven och diabetesutvecklingen, än så länge är det bara jag som har riktig koll på sånt. Karlar må vara bra på sina områden men sätt en spruta i handen på dom så blir dom sketanervös och gör allting FEL! Annars så tycker jag att en sommarträff tilltalar mig mer än en höstträff, man har liksom mer tid på sig då..🌺Och Värmland lockar.. detta vackra landskap med sin sägner och sagor som får självaste Astrid Lindgren att blekna.😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2013-04-05 10:15
#4

God morgon!

Härligt att vakna och titta ut på en blå himmel och sol🙂

Låter som en fullspäckad dag shigne, visst känns det bra när man kan hjälpa, ha en fin dag.( En weekend i vackra värmland låter härligt shigne, vet inte riktigt än hur sommaren ser ut, vi får väl alla fundera🤔

Helt rätt Tuvan, skit i städningen..det kommer fler dagar😉

Tycker detta med sommartid är ett jäddrans påfund, blir också tröttare men jag har det ju bra nu när jag kan ta det lugnt på morron.

Nyfiken på klockorna abbis.

Skickar ett gäng kramar och önskar er en fin fredag🌺

Ians
2013-04-05 12:10
#5

Gomiddag,

Här är en till som inte mår bra av tidsomställningen 😴

En träff i Värmland i sommar DET hade varit kul….vi kanske tom kan ha det som en sajt träff…öppen för alla förslag 😉

Önskar er alla en underbar dag, med allt ni företar er eller helt enkelt skiter i att göra, för att bara ta hand om er själva 😎Kramar i massor!

Pagan
2013-04-05 17:54
#6

Hej på er

Låter som du funnit energi Shigne🙂Och ett glas rött ja det och kanske två ska jag unna mig i kväll också. 

Ja Jag minns hur jag längtade extra mycket till våren då jag hade Gucci, att trava runt på grusvägarna men inte kunna ta sig in i skogen bredvid var himla trist. Vet att vi gjorde skor till henne för hennes tassar klarade inte den hårda skaren. Kan ju säga att skor var inte poppis, men hon tog dem inte av sig. hon var en lydig madame när matte bestämt nåt. 

Jag måste ju kolla in filmen Abbis, om jag finner den.

Annars en rätt ordinär dag. trodde jag skulle förgås av hunger i går kväll (tack rara tuvan) men jag somnade till slut. Men det var svårt måste jag erkänna. Idag trodde jag att jag skulle vakna vrålhungrig. Men så var inte fallet. Jag var uppe vid 4, åt första målet vid 8.30, 2 knäckebröd med ost och kaffe. Så jag hoppas att det går bättre när kroppen vänjer sig.

Nu bara njuter jag av den underbara solen, men det är kallt som attan i vinden, men ljuset är ju rent magiskt.

kram till alla & till Elpida

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
abbis
2013-04-05 20:04
#7

Kommer ni till Värmland så måste ni komma och lera lite i verkstan . Vi kan köra några timmar..Sambon kan serva med ätbart och drickbart..🙂

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: