Annons:
Etikettövrigt
Läst 990 ggr
shigne
2013-04-06, 09:07

Bubbel 6 april

Gomorron!

Strålande sol här och -0,8.

Känns i kroppen efter gymet igår, den här gången tog jag ut mig lite mer…. 

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag 🤔 Kanske ta en cykeltur med vovven. Men först nu lite kaffe så jag vaknar. 😴

Önskar er alla det bästa! 

kram

Annons:
Tuva-Lena
2013-04-06, 09:40

Go'morrn shigne!

Uppe med tuppen idag?😃 Pass opp för att ta i för hårt i början när du tränar, speciellt när man inte är van att använda vissa muskelgrupper. Jag brukar säga så till nybörjare, att så länge du har träningsvärk från förra passet så bör du vänta med nästa pass. Det för att musklerna ska kunna återhämta sig, annars jobbar dom inte maximalt vid nästa pass utan blir snabbare uttröttade. Muskelinflammationer uppkommer ofta på det sättet och det beror helt enkelt på att musklerna fortfarande är "försurade" av den mjölksyra som bildades förra gången du tränade. Speciellt viktigt är det för "äldre" personer som sätter igång att träna, att tänka just på det här, en yngre kropp återhämtar sig snabbare. Typiskt va?😟

Solen skiner i Karlstad med andra ord, men det gör den inte här! Hör och häpna! Efter en månad med sol så har den tagit semester och nu ligger ett grått täcke över himlen, man har dessutom varnat för 2 dm snö!!😭Det räcker nu! Jag vill inte ha mer snö, dom 4 dm vi har kvar räcker till o med tilll nästa år!😭Får väl bita ihop och ta det som en prövning..🤐Men men, inget "ont" som inte har nåt gott med sig, då kan jag ägna mig åt datorn istället - sen jag har städat🥵- nåt roligt att se fram mot i alla fall.😉Sen har jag ju prommisarna, dom lättar ALLTID på humöret oavsett hur jag känner mig när jag vaknar.🙂

Ha en riktigt fin dag shigne-gumman och en lika underbar önskar jag er alla andra! Xtra kram till mayolica!❤️

Provar med den här igen, det är ju lördag!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

mayolica
2013-04-06, 10:45

Gomorron

Solen skiner här oxå  lite svagt bland molnen, det blåser lite och vindssnurrorna snurrar för fullt. Ska gå ut en sväng och få lite luft om en stund,men just nu ska jag bara ta det lugnt.

Tack Tuvan  o  kram tillbaka ❤️ 

ha en bra dag allihopa

~ mayolica ~

Toyan
2013-04-06, 10:51

God morgon till shigne, Tuvan och alla som tittar in senare.

Solsken och 1 plus här, så härligt efter månader av mörker🙂

Ha en fin dag med vovven shigne🤗

Tack Tuvan för att du berättar detta om träningen, hade ingen aning om att musklerna blir försurade av mjölksyra, här får man alltid lära sig nåt nytt, får nya idéer och tips 🙂🌺 Pussar till dina fina djur😘

Ska ta en promenad till centrum och titta in på seconhandbutikerna, kanske ta en kaffe på Kupan.

Allt gott till er goingar❤️

Pagan
2013-04-06, 11:28

Vad trist Tuvan, med avsaknad av sol och mer snö menar jag. Jag sitter och funderar på om jag ska byta till sommardäck denna helgen. Lite lurigt än kanske.

Här skiner solen men det är kallt som sjutton. Varit ute på stavpromenad och ska ta itu med altan idag. Igår kväll fick jag värsta energipådraget och storstädade högt och lågt, planterade om växterna och tvättade. Så kan det gå om man inte hinner sätta sig😉

Hoppas Ni får en skön lördag vad Ni än hittar på. kram på er.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-04-06, 16:29

Gomiddag på Er!

Hoppas att ni alla mår bra och har det bra denna lördag! Själv har jag sovit det mesta av dagen, efter en jobbnatt!

Imorse när jag var ute med vovven så var det Riktigt gott väder 😉efter att ha stått i flera månader o frusit, och väntat på att vovven till slut skall göra sina behov innan man frusit till ett isblock…..då är det gott att kunna strosa runt o känna att det är riktigt behagligt att vara ute…..Nu är Våren här 😃

Hoppas ni slipper mer snö Tuvan…..nu får det väll ändå räcka! 😡

Vink vink till Er alla och stor kram 👋

abbis
2013-04-06, 18:43

Hej hej

Har bakat cocoskakor på 1.2 kg cocos och 12 ägg..jissuuuss..litet experiment blev det oxå..

sambon kom precis hem efter en teprovning han haft så nu blir det sushi..då han vill slippa laga mat..Hlt OK jag tar grllspetten..

Här har solen skinit heeela dagen..

Tuvan …va bra man ska vila mellan passen..för mig tar det minst 1,5 vecka att komma tillbaka efter träning  så här blir det inte mycket träning i så fall😓

ha de gött

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
LottaO
2013-04-06, 20:14

Ja, lite nysnö!!! Uhlääää! För övrigt, god lördag!

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
2013-04-06, 22:55

japp det kom snö även här i dag, först ösregn, sedan snöblandat och nu snöar det "bara" men vi ligger över - strecket iallafall.

Sajtvärd Tarot

LottaO
2013-04-07, 00:10

Hade gärna tagit lite regn istället, för att bli av med sista snön!

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
2013-04-07, 00:25

hm ja, här har det slutat snöa och det är 3 plus så kanske är det borta redan i morgon. hoppas hoppas. har varit så himla skönt med sol och ljus.

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: