Annons:
Etikettövrigt
Läst 494 ggr
shigne
4/15/13, 6:24 AM

Morgonbubbel 15 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

+5,6 och mulet - de kommer visst lite mer nederbörd idag också.

Jobbardag idag 👍 å tandläkarbesök. Ska röntga tandrötterna och kolla om det har nått att göra med psoriasis. Har aldrig hört talas om, men det är på Hudläkarens order, så det är bara att traska dit och gapa. Fast jag har en jätte-skräck för tandvården pga trauma från barnaåren.

Vaknade alldeles för tidigt, men är pigg….ja, pigg och pigg är väl kanske å ta i, men vaken iallafall! 

Önskar dig en fin och bra dag!

kram

Annons:
Toyan
4/15/13, 7:27 AM
#1

God morgon shigne och alla som tittar in senare.

Lycka till hos tandläkaren shigne, berätta gärna vid tillfälle om sambandet, tänder- psoriasis (om du vill:

Vaknade före 5, kramp i benen, tar magnesium varje dag men tror det mest beror på att jag använde andra skodon igår, inte dom varma jag traskat runt i hela vintern🤔

Plus 5 här, lite blåsigt och ska visst bli regn.

Ska besöka min fd arbetsplats och dricka förmiddagskaffe med ett gäng,babbla lite och höra senaste nytt🙂😉

Ha en fin måndag allihopa😘

abbis
4/15/13, 9:36 AM
#2

Morn

Gillar inte tandläkaren heller😮och inget jag har råd med..Jag går med en halv tand som jag bet av för ett tag sen .Sambon med 2 provisoriskt lagade kindtänder som ska rotfyllas..kostnadsförslaget låg på 4000 / tand..usch

Stor artikel i blaskan om fairtrade och att det fanns 3 caféer  i staden med detta.DOM hade glömt oss trots vi finna med i appen.Journalisten kan inte ens ha tittat efter..😕

Det är en grå dag i Kristinehamn och det enda som kommer lysa upp dagen är en ugnstömning..har en massa glasyrprover  i den 👍

ha de gott allehopa

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
4/15/13, 9:43 AM
#3

Önskar er en trevlig dag Toyan och Shigne,

Trots tandläkarbesök  Shigne 🌺

Gott med lite fika och pratstund Toyan!

Här skall sovas, har jobbat inatt. På eftermiddagen blir det till att ta sig iväg och kolla arbetskläder som en firma kommer o visar för oss på jobbet…samt ett möte för natt personalen i kväll…. Kan bli spännande då vi skall diskutera kvälls personalens arbetsbesparande idéer 😉och vilka konsekvenser det får för oss som är färre på natt passet.

Vinkar till Er som kikar in senare och önskar er en härlig dag också 👋

Ians
4/15/13, 9:44 AM
#4

Vink vink Abbis …du hann emellan ❤️

Tuva-Lena
4/15/13, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go'morron shigne och alla ni andra!🙂

Kanske inte värsta ångesten idag i alla fall shigne, om det rör sig om en röntgenundersökning..? Vänta tills han tar fram bräckjärn och hammare!😮

Har också en tand som behöver ses över där jag har tappat en plomb, men säger som du abbis, efter att ha kollat priserna i Expressen landet runt igår så får jag spara först.😟Det är inte smärtan man gruvar mest för.. men du borde väl få det genom sjukförsäkringen shigne..?

Vet ni, det öser ner! Första gången på … jaa det måtte vara sex månader!😮 Snön kom tidigt i vintras..

Sitter fortfarande och gottar mig åt yogan sen igår. Kan inte nog rekommendera denna underbara träningsform! Jag upplever det som att jag får dela energierna med de andra deltagarna under tiden, stämningen är såå avslappnad och harmonisk så det liknar nästan den man kan känna när man sitter i kyrkan ibland..😇

Trist abbis att man glömde bort dig! Sån marknadsföring betyder mycket för ett litet företag. Sätt upp en skylt på dörren; "Vi bryr oss och därför tillämpar vi Fair Trade"

Ha en fin dag allihopa, trots regn och  rusk på många håll! Kram kram!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
4/15/13, 9:56 AM
#6

Vink vink Ians, du hann också emellan!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Pagan
4/15/13, 9:06 PM
#7

Nämen tuvan bräckjärn!!😮Vi har också haft det väldigt torrt. När det regnade i förra veckan så var vi ganska fundersamma och diskuterade när det kan ha regnat sist. Det regnade ju från juni till november det var vi rätt överens om, men sedan har det inte kommit en dropp, förutom i snöform då.

Abbis, jättetrist ju!! jäkla journalist.

hoppas du får sova gott Ians.

ja Shigne hur kan tänder och psoriasis höra ihop?

trist uppvaknande Toyan, hoppas du får sova gottigare i natt.

ja så var det måndag igen och nu har vi skrivit 2013 i 16 veckor snart. Känns overkligt. Flera plusgrader här men grått och regningt. Imorgon lovar yr.no 15 plus och en stor soool. Fytusan vad gott. Kanske bäst att filma det så man minns det😛

kommunal tar i med hårdhandskarna nu. Parterna kan inte enas. Fr.o.m nu får vi inte ta in vikarier. Det måste ju verkligen gälla er Ians.

http://www.kommunal.se/Mobil/Avtal2013-Nyheter/?depth=1&srcid=70191

Kommunal varslar idag om nyanställningsblockad i alla kommuner, landsting och vissa Pactaföretag och om strejk för anställda i 100 kommuner, landsting och ett antal Pactaföretag. Varslet träder i kraft den 29 april och berör 8971 anställda. Kommunal kräver att de anställda får 1740 kr i krontal på tre år.

Vår motpart SKL vill se industrins märke på 6,8 procent över tre år som det enda märket för årets avtalsrörelse. Kommunal och ett enigt LO kräver också 1740 kr på tre år i kronpåslag för avtalsområden som tjänar i genomsnitt under 25 000 kr i månaden. Det är kvinnorna som är de stora grupperna bland dem som finns i lönelägena under 25 000 kr. För att skillnaden mellan industriarbetaren och undersköterskan inte ytterligare ska öka så är krontalspåslagen helt avgörande.

- Vi känner att vi måste agera nu. Det handlar om att Kommunals kvinnodominerade yrkesgrupper har systematiskt sämre lön och sämre villkor än mansdominerade yrkesgrupper. Vi vill förändra det. För att skillnaden mellan industriarbetaren och undersköterskan inte ytterligare ska öka så måste löneökningarna ske i kronor och inte i procent. Det är inte procent utan kronor du köper mat för, säger Annelie Nordström, ordförande för Kommunal.

Årets avtalsrörelse handlar inte bara om vilka löneökningar som det är rättvist att arbetstagarna i kommuner och landsting får. Den handlar också om vilken kvalitet välfärdstjänsterna ska ha. Allt sämre arbetsvillkor med tuffa arbetstider, obetalda håltimmar och låga löner ger inte de grundförutsättningar som behövs för att göra omvårdnadsjobben till attraktiva yrken. Rådande arbetsvillkor håller i rask takt på att förvandla vårdyrkena till genomgångsjobb med låg status.

- Vi gör detta också för att de äldre, de funktionshindrade och barnen ska få den professionella omsorg de har rätt till, nu och i framtiden. Vi vet att personalens villkor och verksamhetens kvalité hör mycket nära samman. Därför ställer vi oss väldigt frågande till att SKL konsekvent avvisat våra krav. Det här är jämställdhet i praktiken – det är dags att leverera, säger Annelie Nordström.

Kommunal har utöver kravet på 1740 kr i krontal också begärt att arbetsgivarna ska begränsa de anställdas oavlönade håltimmar, de så kallade delade turerna. Ett ytterligare krav är att arbetsgivarna ska tillhandahålla arbetskläder för personal inom vår och omsorg, samt kravet om en extra föräldramånad, det vill säga sex månaders totalt och 180 dagars föräldrapenningstillägg.

Fakta Kommunals varsel

Avtalskraven för SKL omfattar cirka 355 000 medlemmar inom kommuner, landsting och regioner och Pactaföretagen inom yrkesgrupperna undersköterskor, vårdbiträden, skötare, vaktmästare, kökspersonal, lokalvårdare, personal inom räddningstjänsten, barnsköterskor, barnskötare, personliga assistenter, gatu- och parkarbetare, vårdare, mentalskötare, renhållningsarbetare, ambulanssjukvårdare, elevassistenter med flera.


Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: