Annons:
Etikettövrigt
Läst 776 ggr
shigne
2013-04-17 07:50

Morgonbubbel 17 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Seg och trött, +6 ute och mulet = trist väder…

De har lovat sol, så då tror vi på lite mer värme idag då.

Ska få i mig lite livselixir och sen iväg till gymet, resten av dagen blir det buss och sjukhus för min del. Alla dessa utredningar gör mig trött och grinig känner jag. Fast egentligen ska det väl vara tvärtom, jag ska känna att "yes! Äntligen!"

Ha det gott alla…är rädda om Er!

kram

Annons:
Tuva-Lena
2013-04-17 09:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne!

Trist var det här också när jag steg upp vid 7, men nu har solen tittat fram och det kommer att bli en lika fin dag som igår - har jag bestämt.

Jag förstår att du lessnar på alla undersökningar, utredningar och nya tider då du skall infinna dig både här och där. Nästan som med ordspråket: Mycket snack o lite verkstad, eller hur? Ofta tror jag att man tar till "utredningar" inom sjukvården, just för att man skall uppfatta det som att; Ja men då händer det ju nånting - jag SYNS! Läste just i gårdagens tidning om en liten tjej, 12 år, som drabbats av leukemi och går på cellgiftsbehandling just nu. Då är dom väldigt infektionskänsliga och skall helst hålla sig borta från andra patienter, ändå tvingas hon dela dusch med alla de andra - dusch dessutom, tänk vilken bakterieodling ett duschutrymme är!

Våren är faktiskt här! Måste liksom säga det högt för mig själv för att konstatera att NU är det ett Faktum!🙂 Hörde koltrasten sjunga igår eftermiddag också, min favoritfågel, den låter så "snäll" på nåt sätt, snäll och behaglig. Ofta hör man den på kvällarna när det är ljust ute, nästan som en meditation blir det och den kallar till lugn och att man slappnar av i kroppen. Helt underbar pippi!❤️

Ha en fin dag allihopa!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2013-04-17 09:41
#2

Morn Shigne och alla andra..

En bokning ikväll med ett gäng tjejkompisar som vill kolla butiken efter stängning och få lite info i verkstan..drejar väl nått så dom får se på..

Håller på att glasera ugn 2 ..Lyckan va total🙂när jag lyckades hitta en ny glasyr igår (egentligen 2) Man kan göra mängder med prover innan man sätter pilen mitt i prick..Idag har jag glaserat ett stort fat som blir klar på fredag..lite spänning tills dess..

ha de gott därute

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-04-17 09:42
#3

Jo just ja, shigne, jag tar till mig dina kloka ord: från o med idag är det bara jag! Väldigt klokt sagt!😎

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2013-04-17 09:47
#4

Godmorgon Shigne!

Önskar dig lycka till på sjukhuset! Vilken bra text du la in i ditt inlägg, något att tänka på idag!

Här har vi 7.6+ och Strålande solsken ☀️Lite gott regn fick vi igår eftermiddag kväll, man glömmer bort att det behövs också, för att allt skall växa så småningom 😉Nu när vintern äntligen börjar släppa sitt grepp, så vill man ha sol sol sol….och värme!

Önskar er alla en trevlig dag, och var rädda om er därute ❤️ Kramar i massor till Er alla!

Toyan
2013-04-17 10:49
#5

God morgon.

Lycka till idag shigne, fullt tillåtet att bli trött och grinig när det under lång tid inte händer nåt' och sen ska allt ske på en gång

Bra text, alla är vi unika, men alltför ofta glömmer vi det.

Japp Tuvan, visst är våren här, det  har regnat i flera dagar här så det mesta av snön försvunnit🙂 En sån vacker bild på koltrasten.

Lycka till i kväll abbis, hoppas några av tjejerna blir så intresserade att dom vill gå kurs sen.

Hur är det med ryggen Ians? var rädd om dig du med🤗

Ha en fin dag, kramar och de vackraste rosor till er alla🌺🌺

mayolica
2013-04-17 11:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej!

solen skiner här ,men det blåser kallt ute och himlen är mörk och disig.  det känns tungt i huvet så jag misstänker att det blir regn senare precis som igår?  Så jag tänkerpassa på att gå ut nu innan regnet kommer. 

Lycka till med det ni håller på med och ska göra allihopa och ha en bra dag.🌺

Fin fågel Tuvan.😉

~ mayolica ~

Annons:
Tuva-Lena
2013-04-17 12:07
#7

…fin fågel mayolica..😉 Ha det gott där ute! Men oj, har ni haft så mycket regn Toyan!? Här har vi haft fina dagar nu, bortsett från måndagen men då regnade det bara halva dagen. Hoppas att solen tittar fram på dig också snart!🙂

Vink vink till dig Ians! Hoppas att du kan njuta av dagen i solskenet!🙂

Lycka till med tjejträffen abbis! Önskar att jag var en av dom..🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2013-04-17 18:37
#8

Godafton

Hoppas Ni haft en bra dag. Shigne ja, det låter rätt tröstlöst med alla undersökningar. Men nödvändigt.

Ja nu är våren här. Känns ljuvligt!!

Låter underbart Abbis, med tjejträff men framförallt med glasyren. lyckorus kan jag förstå.

Här har solen värmt lite i dag, fast kallt i vinden. Men man kan kanske snart lägga undan vinterjackan. Bara det är ju underbart.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-04-17 20:50
#9

#5 Toyan……med ryggen är det urschligt könns som jag fått en häste spark därbak.

Troligen för att jag spänner mig när det gör ont, och det förvärrar….. Det hjälper inte att ta värktabletter o köra på som vanligt. så nu har jag slängt in handduken o sjukskrivit mig. Lite vila skall nog göra susen 😉 Det känns bättre de dagar jag inte har jobbat, vilket tyder på att ryggen behöver vila.

Pagan
2013-04-17 21:43
#10

å spikmatta Ians?

Kram på dig❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-04-17 22:25
#11

Ja Pagan….och spikmatta! 😉 skall pröva att sätta en magnet på det onda området under natten…..ett kul experiment!

Pagan
2013-04-18 19:33
#12

ja det får du berätta om🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: