Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 865 ggr
april4
1

Dagens ord 4/5-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Avundsjukan är svedan i fåfängans sår.

"citat av Ola Hansson"

Clary
0

Så är det!

Tackkramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

april4
0

En av dom värsta sjukdomarna.Obestämd

attvaraellerintevara
0

Skönt att man inte har drabbats av den då! Kram ifrån Astrid

shigne
0

Ja..det är så sant sååå!!! Å jag tror nog att alla drabbas av den mer eller mindre, får lite symptom. Det som gäller är väl att inte låta den "sjukdomen" få fäste?

Mitt motto är "Lev och låt leva" - så mycket enklare allt blir då!

Hoppfull
0

Kul att det kom upp här… vi diskuterar precis avundsjuka på filosofi iFokus. Det är intressant!

Avund som får människor att bete sig illa är sorgligt tycker jag!

Tack april!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[asamaria]
1

Håller inte riktigt med er. Avundsjuka och missunsamhet brukar ofta förväxlas med varandra, men är inte samma sak. Jag blir tex avundsjuk på de som skrapar fram stora vinster på Triss, men inte missunnar jag dem för det. Två olika känslorGlad

Hoppfull
0

#6 Förvånad och jag som trodde att det var exakt vad vi skrev om här… avundsjuka innehåller ju missunsamhet om man läser om det… men måste inte alltid göra det.

[asamaria]
0

Riktigt så kan jag inte se att det står att läsa här. De flesta blandar ihop dessa känslor.

diaz55
0

jag tycker det är svårt att glädjas till 100% åt någon, om avundssjuka finns med, det tar udden av glädjen, ingen trevlig känsla tycker jag.

Tusen tack Aprillan, kramis.

Hoppfull
0

#8 Hahaha, det var jag som blandade ihop den detaljerade diskussionen inne på filosofi med den här. Sorry!

[asamaria]
0

#10 Så braGlad Blev lite ställd först och undrade vad jag hade missat så jag läste noga igenom inläggen igen, men kunde inte finna det du skrev om. Tänkte än en gång, åhnej inte en massa tjafs igen så det var ju skönt att det inte blev så.

Avundsjuka som jag upplever det, Åh jag skulle också vilja ha…, men jag unnar den som får det jag vill ha och gläds åt händelsen.

Missunsamhet för mig är, varför får den och den personen det jag vill ha. Det är inte rättvist. Det borde varit jag. Precis som barn resonerar. Då jag har småbarn så ser jag att egot är mycket inblandat här. Den dagen man släpper egot så gläds man åt andras lycka, men visst kan man fortfarande vara avundsjuk.

Hoppfull
0

Hahaha, jag är så ledsen, det var verkligen inte meningen… jag kom ihåg att jag blev förvånad över att se dig inne på filosofi Glad har inte sett dig där innan…

Pagan
0

asamaria har klart en poäng här!🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot