Annons:
Etikettövrigt
Läst 2504 ggr
shigne
5/1/13, 8:38 PM

Hälsningar från MaMaMade;

Fick ett meddelande från våran "MaMa";

"Hej alla!

Har försökt titta in o lämna en hälsning på AB lite av o till men det går inte att få iväg inläggen. Förmodligen vår dator som lider av svår åldersdemens, skulle behöva uppdatera o fixa men ingen av oss orkar ta tag i det för tillfället. Fick ett lite lättare anfall av stress o jävlar anamma…som ni kanske märkte. Har hänt en hel del i mitt liv faktiskt. Har ägnat min datortid till FB o föräldragruppen vi är med där. Snart 300 medlemmar som alla lobbar hårt för särbegåvning, en delegation ska snart uppvakta skolministern bl a. Försent för Sonen men det finns så många barn som lider i skolan. Flera bekanta från tiden på olika adoptionslistor har hittat mig på FB men vi "gillar" mest varandras små skrivelser. Jag använder min tidslinje lite som allmän dagbok.

Jag börjar få ordning på värken, råkade få en jättebra sjukgymnast på hälsocentralen som direkt såg felet. Jag har gått med två ryggmuskler ur funktion i 35 år. Håller på att sakta träna upp dem med microträning (OK, glömmer en del dagar) o det märks faktiskt! Däremot kommer jag kanske att få dras med trilskande nerver då de är så uppretade att det är svårt att träna utan att de börjar krångla.

Hon rekommenderade mig att byta jobb då kroppen börjar bli allmänt sliten. Så jag väntar på betygskopior som är beställda, sedan skickas ansökningshandlingar in till KomVux, lärlingsutbildning till läkarsekreterare. Håller tummarna för att mina datorteksintyg ska räcka till "dokumenterade datakunskaper"…*iiiihhhhhhh*! Kursen kör igång i augusti o man går dubbelt med en läkarsekreterare ute på arbetsplatsen 2/3 av tiden o resterande tid läser man - medicin, psykologi, latin o administration + engelska. Kommer jag in är jag (förhoppningsvis) färdig läkarsekreterare nästa år, lagom till 50-årskrisen. 

Annat…har tagit tag i min hörsel, var o gjorde en BRA idag. Väntar på att få komma o prova ut en hörapparat (jo, högerörat är rätt så kasst). Nästa v väntar ett besök hos psykolog…min HC har *äntligen* fått dit en! Var på förberedande samtal på universitetet men hann inte komma med i vår-gruppen. Mkt trevlig psyk där, avslappnat o jag fick veta att jag var perfekt för studenterna…för jag är en typisk person som "går in i väggen"…tänka sig!  Förutom det ska jag gå på en serie föredrag som handlar om att leva med värk.

Har börjat slösa pengar på onyttiga saker…ett *STORT* steg……har köpt lite nya kläder o tom ett *LÄPPSTIFT*! 

Som ni märker har det varit fullt upp…lite tufft på jobbet emellanåt…o när jag plötsligt inte kunde lyfta högerarmen en morgon o fick lov att åka till dr där jag fick en kortisonspruta…då satte jag igång med att försöka reda upp allt. Annars är jag mig rätt så lik. Stress - ja, dåligt med sömn - ja…men förhoppningsvis har jag satt igång ngt som gör att jag så småningom hamnar på rätt köl igen. Har saknat er emellanåt men samtidigt inte haft tid, har ägnat en del tid åt töserna, kramats med Minstan o pysslat med Mellis (som både stickar o virkar numer). Kunde inte sticka på 1 år pga armen men nu har jag börjat så smått…har lärt mig att lägga bort arbetet efter några varv, svårt men behövligt.

Hönsen finns kvar, såklart! Har sålt min första kull med islänningar, har en kull ute i hönshuset, en i hobbyrummet o ägg i kläckaren. Mina kochindamer kläckte fram 4 st men tyvärr är det bara 1 kvar av dem.  Guben har blivit mer o mer förtjust i dem så jag får sovis varje helgmorgon o han tar utfodringen. 

Hoppas orka o hinna titta in lite mer o mer nu…liiite tufft med känslorna kring sonen (för privat här) men det fixar sig. 

*KRAAAM*!"

Annons:
szirius
5/1/13, 9:25 PM
#1

Åååå, så kul att höra från Mama igen, har ju funderat över hur hpn har det med allt…❤️. Det var mkt som lät positivt och hoppfullt - underbart! Och heja heja för hennes engagemang för särbegåvade🏆

gummimamma
5/1/13, 10:05 PM
#2

Ja, det var jättekul att Mama hört av sig. Jag har saknat henne och undrat hur det är med henne!

LottaO
5/1/13, 10:14 PM
#3

Hej Mama, genom Shigne! Och hej Szirius! Kram på er!

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
5/1/13, 10:22 PM
#4

Ja det var trevligt. massa kram MaMa. Gott att höra att det händer positiva saker och håller tummarna för att du kommer in på utbildningen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
5/2/13, 1:44 PM
#5

Kuuul! Och ändå kuligare att du snart börjar ny utbildning! Heja på, det här kommer att gå som en dans!😃

En annan rolig sak då: Kontakta mig med konto nr, el dyl så kan jag sätta in lite slantar för dina smycken. Inte sååå mycket men det räcker i alla fall till ett läppstift till!

Ha det så jättegott! 🌺

Och kram till dig också Szirius! 🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
5/2/13, 5:25 PM
#6

Nu skäms jag 😞

Jag fick detta meddelande via pm på Fb för ett bra tag sedan. Och tänkte att det, lägger jag in sedan……..Sedan verkar inte ha kommit alls! Jag glömde bort det mitt i allt annat, med andra ord.

Förlåt MaMa inte alls min mening, och ber alla om ursäkt! Tur att Shigne tog upp den tappade stafettpinnen…..tusen tack!

Gott att höra från MaMa igen och att det verkar hända bra saker också.

Vi ser fram emot att hon hittar tillbaka till oss igen. ❤️

Annons:
mayolica
5/2/13, 11:04 PM
#7

Men va kul.  Hej MaMa👋  … Jag undrade just hur det var med  MaMaMade o vart hon höll hus nu för tiden ??……🤔    För bara några dar sen av någon underlig anledning ..helt plötsligt bara sådär utan vidare dök MaMa upp i mina tankar från ingenstans….😮   märkligt sammanträffande eller?? …👻…Telepati kanske??? ☝️

Ha så bra MaMaMade🌺

~ mayolica ~

MaMaMade
5/4/13, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Gör ett nytt försök efter lite rengöring av hårddisk…var en hel del damm därinne. 😊

Har tänkt mkt på er…o har saknat er ganska mkt av o till…men känner mig själv o jag behövde lite mer tid till annat helt enkelt…var på väg åt fel håll igen sas o måste börja skära ner radikalt. Hur kära ni mig än är så ligger skolbarnens väl o ve liiite före.  

Ians: no worries…vet att du har haft en hel del annat att tänka på vännen! Hjärta

Mayolica…vem vet…! 

Återkommer med kontonr Tuvan…jag o siffror! 😇

 Just nu har jag en hönsmarknad i antågande så mkt tid går åt till att utfodra o fixa kring alla små dunbollar. Har ett gäng ute i Valhalla som ska vara kvar (utom ev tuppar då) + en som är framruvad av kochin-damerna…som fö fått en alldeles egen snygging till karl av samma sort. Inne har jag just nu 3 lådor med inalles 6+7 islands-kycklingar som ska med till marknaden samt 5 inköpta sussex-kycklingar. Några dödsfall i förkylning ute i Lilla Frankrike bland ungdomarna men jag försöker hylla det naturliga urvalet framför en massa medicin o biter i det sura äpplet! På bilden Familjen Dvärgkochin: Täppas, Liten, Pip o på pinnen Pullan Gullan (mitt hjärtegull med hackvarning, därför har de fått en gran därinne som hon kan gömma sig i). Kycklingen är ur bild, förmodligen under ngn av hönorna.

Ha det gott, vi ses snart igen!

Ians
5/5/13, 1:35 PM
#9

hahahahahahaha…det tog en stund innan jag fattade varför ni hade elementet i taket….lite nyvaken här se 😉

Upp till toppen
Annons: