Etikettövrigt
Läst 2004 ggr
shigne
2013-05-17, 08:01

Morgonbubbel 17 maj

Gomorron!

Här skiner solen och det känns som värmen har kommt nu…. Ska man verkligen våga hoppas?

+15 redan, fast vår temp är under tak och mot solsidan! Men härligt ändå..

Fortsätter att ta en dag i taget - det går sakta, men det går framåt . 

Ha de gött alla!

kramar i massor

Ians
2013-05-17, 08:11

Godmorgon på Er alla….

Och vink vink till dig Shigne! 👋

Här är det också nästan 15 grader, och solen smyger sig sakta fram, fåglarna kvittrar och det känns gott. Vi hoppas på att Försommaren tassar in lite försiktigt tycker jag Shigne.

Ha det gott under dagen alla Goingar, var rädda om er och kom ihåg att Du gör skillnad bara genom att finnas till…..kram ❤️

abbis
2013-05-17, 09:27

Morn

Här är det 20 grader i skuggan på balkongen..🙂

Gårdagskvällen blev det några timmar på HARRYS . Det blev buffé med allt möjligt gott..Vi va hemma vid 22..Är nog lite för gammal för ljudvolymen .Sitta och skrika åt varandra vid ett bord och knappt höra vad man säger är inte riktigt min melodi..

Idag får vi se om det blir lite nattgäster på Harrys som vi får nytta i butiken.

Ha en fantastisk fredag…för om några timmar är det helg..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2013-05-17, 11:59

God morgon.

Här växlar det mellan sol och moln, 18 grader.

Ha det gott shigne.

Styrkekramar till dig Ians❤️

Önskar er alla en härlig dag med sol och varma vindar🌺

Tuva-Lena
2013-05-17, 12:19

Hej och go'dagens på er allihopa!🙂

Och va varmt det är! Igår var det fullt upp hela dagen, efter stallet åkte jag ut till mammas stuga o hjälpte henne att skrapa färg. Men en underbar om än blåsig dag! Gott kaffe och goa mackor blev det också. Idag upptäckte jag att lusenstrået var slut och det är ju det som gammelpållen stöder på, så efter stallsysslorna fick jag åka till Granngården för att köpa mer. Och då jag ändå var på G så passade jag på att handla på en gång. Varmt som attan att mocka stall en sån här dag! Men hör ni, sommar'n är här!😃 Har precis druckit kaffe ute på gården men det blev nästan FÖR varmt, ju!

Såå många nya växter dom har på Granngården! Såg bl a olivträd! Måste köpa ett sånt tror jag, man kan ju ta in det på vintern..🤔 Och massor massor man vill göra utomhus, så det är bäst att sätta igång!

Ha en fin dag allihopa och ha det gôtt du med shignegumman!

Kram kram till er alla!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pagan
2013-05-17, 19:41

ja du Tuvan. Jag var runt i dag och botaniserade och fann en hel del jag villa ha i växtväg och jag riktigt dreglade innan jag begränsade mig. vill ju äta också. Ska vidare i morgon för jag har plötsligt fått slut på krukor. Det är väl ett sätt att kompensera att trädgården ser ut som den gör, att fylla altanen så jag slipper se resten……eller nåt.😟

Varmt som rena medelhavet. trodde åskan skulle komma som ett brev på posten, men än så länge bara varmt. 33 grader inne nu. Helt sjukt vad fort det går. Skrapade ju rutorna för 14 dagar sedan.

extra kram till Ians, en dag som inte är som alla andra idag❤️

Shigne Shigne, jag tror du genomgår en sorts förvandling  du har inte landat i allt det nya och hunnit med. Som att dra kortet tornet i leken och se att livet antar nya skepnader som man kanske själv inte alltid valt eller styrt själv. Du ska se att du landar på "andra sidan" om detta som en stärkt människa och ser att du vuxit metervis på ett år. Skriv gärna av dig - du vet var, Massa kram.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
2013-05-17, 22:33

God sen afton!

Ja det har tydligen varit en riktigt kanonvarm dag idag! Det var iofs lite blåsigt när jag kom hem från jobbet men det förtog inte njutningen av min lilla solning på baksidan. Åkte och hämtade lillgullans pojkvän, sen åkte vi allihop och tittade när maken spelade fotboll. Nu ska vi däcka ner oss i soffan och bara myspysa!

Trädgårdsarbetet här är lite i vila just nu. Vi har rensat och lagt på ny jord och gräsfrön på baksidan. Lite mer gräsmatta och lite mindre blomland. Ingen fara - det finns fortfarande mycket blommor kvar🌺

Imorgon ska jag banne mig ner och träna en runda, sen (om det är sol) ska jag göra så lite som möjligt en stund. 🙂☀️

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen