Annons:
Etikettövrigt
Läst 604 ggr
shigne
2013-05-22 06:47

Morgonbubbel 22 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Regn här och 13,9+

Ska in till stan och jobba nån timme (möte). 

Lite ont i kroppen idag - var på min först golfkurs dag igår. För ca 8 år sen var jag en flitig golfare, men sen rann det ut i sanden vid skilsmässan etc. Fick en kurs av min älskade syster - så nu är jag på G igen! Otroligt härligt - tänk att jag fick faktiskt iväg en hel del bollar….. Än har inte kärring glömt 😉

Ha det gott och kramar i massor!

Tänk att solen alltid lyser, trots fula moln som är i vägen!!

Annons:
abbis
2013-05-22 09:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morn på er

Molnen gillar jag skönt med lte skugga 🙂Men helmulet och regn kan vi få slippa.😕

Kul med golfen Shigne..Jag slutade med utförsåkning när jag skilde mig från nr 1 sen försökte jag ta upp det när jag träffade min nuvarande men det är svårt att få någon till fjällen som hatar vintern så det blev inte mer än några vänder när vi va nykära för då ville han vara där jag va..🙂

Idag ska det besckikas bottnar och skäras mönster sen filma det jag lyckades deleta igår..

Sambon ska intervjuas och ikväll ska vi på seminarium..

Mina teaterhumlor levererades igår ..Dom skulle få komma med i tidningen lovades.Dom blev döpta av ensemblen till Humlet & Hamlet..Ho är inte vacker men fräck..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-05-22 09:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morrn shigne!

Skulle du kunna tänka dig att lära en annan "tant" att golfa också? Skulle kunna tänka mig den motionen som äldre parant dam, eller vad säger ni?🍸En dry martini sedan på "klubben" före middan förstås och sedan smyger jag in i bastun tilll herrarna!😮Tänk er deras ansiktsuttryck!

Igår rensade jag en milslång rabatt, slet ont men tänk så lätt det går när man ser slutmålet framför sig; Blommande jordgubbsplantor, prunkande rosor och blåbärsbusken full med bär!🙂Ja visst, jag flyttade jordgubbsplantorna till den sedan så får vi har gubbarna ifred ..😉

En behaglig  morgon än så länge med strålande sol så idag tänkte jag plocka björk-och svart vinbärsblad, kanske hinner jag att plocka blåbärsblad också, får se.. Jag hamstrar inför vintern se, ja va'då, det ska börjas i tid ni vet.🙂

Och läs här!

Arktisk blåbärsolja med E-vitamin skyddar huden från att angripas av fria radikaler, samt skyddar kollagen och elastin från att brytas ned i förtid.

Klart man nappar på det!

Ha en fin dag allihopa! ❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2013-05-22 09:46
#3

Abbis, "ho är ett fantastiskt fantasifoster"! Så härligt galen att "ho" blir vacker!😃

Jag åkte också mycket utför tidigare men numera hinner vi inte! Har man hästar då har man bara ETT intresse, nåt mer hinner man inte - tyvärr. Typiskt karlar, i början går det bra att "offra sig" men efter några år kommer gnället fram.😴Jag är nog den enda "rörliga" i den här familjen numera för nu är det BARA bilar som gäller.. BILAR!?🤔(Om det vore MC ändå..)😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2013-05-22 13:24
#4

God middag.

Golf har jag aldrig provat shigne, men har en golfgalen syster, kanske..kanske jag provar nån gång🙂

Här har det regnat hela fm, 15 grader och blåsigt, vaknat med huvudvärk. Hoppas både moln och värk flyger sin kos.

Önskar er alla en fin dag🌺

Tuva-Lena
2013-05-22 13:40
#5

Blåser läkande blås blås åt ditt håll Toyan! Och jag hoppas att *blåsen* tar molnen med sig också!❤️

(Kanske vi kan gå golfkurs du och jag Toyan, hos proffs-shigne..?)😉Det enda jag vet, eller inte vet, om golf är "två under par"..😂Spelar man golf parvis shigne..?🤔

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

mayolica
2013-05-22 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej! regn och gråväder här☔️

Det var ett tag sen jag skrev här nu, så jag tänkte titta in lite och säga hej👋

Orkar inte vara så aktiv nu ,det har varit mycket jobbigt och jag känner  trött och tom på energi nu.

Kul att du hittat golfen Shigne. 🙂

#2 Tuvan: ta det försiktigt med gubbarna i bastun så inte hjärtat stannar för dom 😃

Ha så bra alla🌺

~ mayolica ~

Annons:
Ians
2013-05-22 17:27
#7

Gomiddag ni söta,

Roligt att du hittat tillbaka till något du gillat Shigne! Golf verkar vara avslappnande med sina långa promenader + att man gör något som driver runt en runt banan.

Fin Teater humla Abbis! Men du är ju så duktig på det du gör så jag sitter oftast o bara beundrar!

Tuvan låter bra det där med blåbärsoljan! Och med dina planer inför pensionen 😉

Toyan önskar dig godbättring!

Mayolica blåser lite goda vindar åt ditt håll….förstår att det är en lång uppförsbacke i mot vind just nu, så du kan behöva lite medvind som hjälper dig! ❤️

Ni andra som kikar in önskar jag också en trevlig kväll…..kramar i överflöd finns för de som behöver några 🤗

Pagan
2013-05-22 19:00
#8

Hahah, ja jag kan se minerna Tuvan

Shigne hoppas du gaft en bra dag med golfen

Abbis, härliga humlor Humlet & Hamlet var ju schysst!

Kram MAyolkca

Toyan verkar som ditt regn ligger här över nu

Ians tar mig gärna en kram

Här är det regningt och kylslaget, mörkt som attan. Annars en ok dag. Äter just nu rödbetsgryta. Tror det närmar sig "den där dagen i månaden" för inte tusan har jag någonsin haft sug efter just rödbetor förr. 

Ska bara slappa hela kvällen, lyssna på ljudbok och kanske om jag får på TV:n se arga snickaren. Gött!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: