Annons:
Etikettnaturlig-hudvård
Läst 5299 ggr
Pagan
5/22/13, 8:12 PM

Morotsolja

Har någon något recept på morotsolja? Skulle vilja veta om man ska låta olja och morot koka ihop eller om man kan låta det stå i en burk i solvärmen och skaka/vända ofta. Å får man alla goda egenskaper utan att tillsätta massa annat än olja och morot?

Har läst om denna oljas egenskaper och den verkar ju vara både närande, mjukgörande och "lite solstänkt" på blek nordisk hy. har tidigare köpt på flaska. En liiiten flaska kostar ju en del och den kan jag ju inte bjussa hela kroppen på. Skulle vilja ha till hela kroppen och slösa med den efter duschen. Hade varit härligt😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
abbis
5/23/13, 9:07 AM
#2

Blir man inte bara gulfläckig.🙂

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
5/23/13, 9:20 AM
#3

Här är ett annat recept. ;) http://annelibarcelona.bloggsida.se/skonhet-i-skafferiet/morotsolja.

Ha ha, det är ju samma shigne!😃

Nä då abbis, oljan gör att färgpigmentet sprids ut över huden. Man silar också "morotsrivet" innan man använder oljan.🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
5/23/13, 6:03 PM
#4

Hahaha😃 tack Tuvan Och Shigne för identiska svar. Tydligen ska jag använda mig av det receptet då.

Har nyss rivit lite morot, så till verket……

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
5/23/13, 9:01 PM
#5

Så nu kan jag meddela att jag är nyinsmörjd med homemade morotsolja. Fungerade ypperligt att sila genom kaffefilter. Snål som jag är så tog jag ju melittapåsen och det som låg kvar och smörjde in mig med. Påsen sprack givetvis så när jag väl var klar så hade jag ett sjå att skrapa bort riven morot från benen. Men det var det värt😂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
5/24/13, 12:50 PM
#6

..man får bara hoppas att ingen tar dig för trädstam då..😉Men nu ser du väl ut som en av de första vårprimörerna antar jag?🙂

Tog det lång tid för oljan att rinna igenom filtret?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Pagan
5/24/13, 5:46 PM
#7

Nej det gick undan🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
5/24/13, 6:05 PM
#8

Tänk vilken massa nya kompisar en kan få om en går ut i hästhagen med rivna morötter på benen 😂 riktigt populär skulle jag vilja tro!

Hellas
5/24/13, 6:47 PM
#9

Superbra recept, det ska jag också anamma, tack för tipset 🙂

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

gummimamma
5/24/13, 11:07 PM
#10

När jag skulle gifta mig med mitt ex fick jag hjälp av frissan att sminka mig. Själv visste jag inget om sminkning… Hon tyckte jag hade rätt bra färger i mig själv, så hon använde (förutom lite färg på ögonen och läppstift) bara lite morotsolja för att ge mina kinder mer färg. Moroten gav riktigt bra nyans till mig! Och inte kände jag mig spacklad, som man annars kan känna sig med smink.

Tuva-Lena
5/25/13, 9:29 AM
#11

Bra tips g-mamma! Jag köpte alltid en liten flaska med morotsolja förr  när jag ville få lite färg i ansiktet under vintern. Och visst såg man piggare ut! Annars går det bra att äta dom också.😉

#8# Du Ians, se upp för hästbett bara! Dom kan ta dig för en jättemorot!🤪 Ett hästbett är som att fastna med handen - eller benet - i en dörr när den smäller igen.😮Jag borstade hästen en gång som hade svårt för att stå stilla just då - ville ut i gröngräset - och han råkade kliva på min ena fot!😮Den var blåsvart i två veckor efteråt.😭Fast, vad har det med morötter att göra? Jo, hästar vet att utnyttja det goda här i livet.😃

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
5/25/13, 5:41 PM
#12

Japp Tuvan……har både fastnat i "dörren" och blivit trampad på foten!

Av hästar som inte vill vara med på det jag vill. Dessutom fick jag en spark på låret av en som inte tyckte att jag hade i hennes skrev att göra…..en måste ju göra rent även där….Men det hade hon andra åsikter om. tur att hon inte hade skor, för då hade jag nog fått mer än en rejäl lårkaka av den sparken.

Skall pröva att göra lite morotsolja jag också! Bra att ha nu när en vill ha lite färg både här o där, så en vågar visa sig ute utan att blända folk med sina vita ben o armar 😉

Upp till toppen
Annons: