Annons:
Etikettövrigt
Läst 686 ggr
shigne
5/28/13, 8:32 AM

Morgonbubbel 28 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron FB-vänner!

Här regnar det idag… 

Ingen idé att hänga läpp - det går så mycket energi då! Idag ska jag skura kylskåpet som fått en konstig äcklig doft så fort man öppnar, fast jag skurat en gång så finns den kvar!!!

Annars inget nytt precis - lite yoga eller annan träning skulle sitta fint. Min kropp riktigt skriker efter en sträckbänk. 

Sysslolös blir man aldrig, bara känna vad man vill börja med och sen njuta av dagen!

Kramar i kolossalformat till Er! 

Ha en fin dag!

Annons:
abbis
5/28/13, 9:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

morning

Är en mulen dag men jag tror det spricker upp ..Huvudsaken det är varma vindar..

Håller på och glaserar beställningar ..Vi har marknad fred-lörd som heter Fastingen.Så lite mer folk än vanligt blir det väl..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
5/28/13, 9:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morrn shigne och abbis!🙂

Ett litet tips från TV:n kan jag börja med att bjuda på, där två st "skurtanter" hjälpte "samlare"att städa i sina lägenheter, ja även halvruttna kylskåp då förstås - även om ditt inte har nått den klassen shigne. Ställ in ett glas mineralvatten i kylskåpet, det tar bort oönskad lukt därifrån! Hur det går till vet jag inte men dom påstod att det var VÄLDIGT effektivt.

Jag drömmer också om att hinna med yogan, som ju har fått flytta på sig de här hektiska försommardagarna när man har så mycket utomhus att fixa med. Igår rensade jag som sagt en rabatt, tog fyra timmar i anspråk men så rev jag bort vartenda litet blad från "ohyran" som kväver allting annat också. En hel skottkärra full blev det!

Här lyste solen när jag vaknade men jag tror den har ångrat sig..🤔Vi får väl an se vart det bär hän.. Blir nog ingen hästflytt den här veckan ändå, vi hinner inte förbereda och till helgen jobbar sambon i S-holm. Han filmar S-holm Marathon från luften, så då passar katten på att hoppa upp på bordet..😉fast inte för att jaga råttor, näe då, bara för att få testa Pagan's särboskap några dagar.😎

Tipsa mig om perenner! Nu har jag fått plats med nya blommor i den rensade rabatten!👍

Ha bästa dagen kära vänner!❤️

Vid dammen..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
5/28/13, 10:03 AM
#3

God morgon på er🙂

Vacker bild Tuvan,  du får njuta i fulla drag av"ledigheten".

Här är det sol, blå himmel och 17 grader, blåser lite.

Idag blir det lite blandad sysselsättning och så klart utevistelse, bäst att passa på när det är så härligt väder.

Ha det gott alla goingar😘

Ians
5/28/13, 10:49 AM
#4

Godmorgon!

Shigne bikarbonat på en tallrik i kylen tar bort oönskad lukt, om inte mineralvattnet funkar. Yogan är en bra form av rörelse som man kan göra utan att ens gå hemifrån 😉 Bra du påminde mig måste göra lite töj själv här idag.

Tuvan önskar dig en fin ledighet 😉

Abbis lycka till med allt du har att göra idag ❤️

Toyan lite avis är jag på dig som har fint väder, här har det både regnat o åskat nu på morgonsidan. Men vi behöver väl lite regn också tänker jag.

Själv skall jag ta det lugnt inför min första natt av 3. Så det blir liten promenix med vovven några gånger o iövrigt inte så mycket mer än yoga o vila! Har druckit mitt Citronvatten med msm och skall ge mig på dagens kaffe mugg.

Dricker oftast inte mer än just denna mugg, med kaffe. Frukosten i form av kokta ägg är redan färdiga, men tror att jag skall yoga lite först!

Ha det gott allihop! Och tänk på att ett leende gör skillnad och glädje själen både för den som sänder ut det och mottagaren 🙂

Elpida
5/28/13, 10:49 AM
#5

Morsning!

Regnigt och blött Småland, hoppas på att värmen kommer på fredag som utlovat. Då är jag nämligen välbehövligt ledig!

Ha det gott idag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

mayolica
5/28/13, 12:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej!

 här har regnet forsat ner så det såg ut som ett huset stod mitt i stort vattenfall när jag tittade ut.😮 Jag började skriva ett go morron inlägg förut men så blixtrade det till helt plötsligt och kom några hårda åsk smällarfrån ingenstans, jag fick lite panik och drog ur kontakten och stängde locket. 😮Åskan blåste iväg och försvan lika fort som den kom. vips har det slutat regna och nu solen är framme😮Vädret växlar väldigt snabbt ibland här nere vid "blås-kusten"🙂

Shigne hoppas du lyckas får bort lukten den här gången då. Min kyl stank oxå sådär vidrigt för ett tag sen Jag fick hålla på och skrubba bra länge för att få bort det,men jag lyckades få bort det med änglamarks parfymfria köks spray och små vita tvättdukar som jag har upptäckt fungerar väldigt bra att städa med, fast dom egentligen är avsedda till att göra rent ansiktet på djupet😉

Ha det bra allihopa.🌺

~ mayolica ~

Annons:
Pagan
5/28/13, 7:21 PM
#7

Ja även här har Tor dundrat som värste krigare under dagen. Regnet har öst ner och det var inte ett dugg förvånande att upptäcka att telefon och då också Internet låg nere då jag kom hem. Men det var tydligen inte åskan som slagit ner i någon vital ledning det var en yster grävare som fått med sig för mycket i sina skopor. Men Telia var snabba och problemet avklarat nu. 

Än mer trevligheter att rapportera, det förelåg hög risk för ett tripp till Gekås i eftermiddag. Dottern hade stor nöd och diverse "måste ha", lösnaglarna och någon himla viktig kletmassa till ansiktet hade tagit slut. ja så kan man ju uppenbarligen inte ha det när det är fin bal och snart avslutning dagarna efter, då ska man ju slipa på sitt varumärke så mycket det bara går. Jag har inte sett framemot eftermiddagen och hade ju heller inga vettiga argument för att få stanna hemma. Men så dök han upp. Drömprinsen, förklädd till dotterns pojkvän med körkort och allt. Han erbjöd sig faktiskt själv!! Ja din stackare tänkte jag och lånade med glädje ut nya bilen. Nu har de varit iväg i flera timmar och jag kan riktigt se hur tunn hans plånbok är på hemvägen. De pengar hon fick till mig räckte ju bara till det som stod på listan. Kär som en klockarkatt och kan ju inte säga nej till resten av det som också "skulle" stått på listan.

Så nu kan jag njuta av kvällen och en extra kopp kaffe i lugn och ro. Alla nöjda och glada😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

gummimamma
5/28/13, 7:32 PM
#8

God kväll!

Här har det varit molnigt och regnigt fram till kvällen, men nu skiner solen. Det är nog runt 15 grader i luften…

#2 Härligt att få det fint i rabatten! Jag rensade bland jordgubbarna igår. Där var det fullt av ogräs bland de blommande gubb-plantorna. Jag borde rensa sparrislandet också, men det får bli en annan dag. Tips om perenner till din rabatt? Jag vet inte vilken zon du bor i och vad som skulle gå bra hos dig, men mina favoriter i rabatterna är kattmynta, hosta, penningblad, dagliljor, kärleksört, klematis, hasselört mm. Oregano och violer är också fina i rabatter. Å, det finns så mycket fint att plantera, så jag skulle kunna spendera förmögenheter på plantor! Plus att jag skulle kunna gräva upp och "tjuva" skott från grannar och bekanta och fylla trädgården till bristningsgränsen. Jag får hejda mig! Men mest delar jag på sådant som redan finns och trivs i min trädgård och sprider ut det i nya rabatter och där det blivit luckor i gamla rabatter.

Ha en härlig kväll!

Upp till toppen
Annons: