Etikettövrigt
Läst 2671 ggr
shigne
2013-06-03, 06:36

Bubbel 3 juni

Gomorron!

Solen har börjat skina och det är så tyst och lugnt överallt…bäst tiden på dagen!

Jobb hela dagen idag och det känns härligt! 

Jag hoppa och önskar att ni alla får en fin dag!

kram

Ians
2013-06-03, 07:52

Godmorgon Shigne!

Hoppas du har en fin dag på jobbet vännen ❤️

Själv skall jag bara lata mig hela dagen, ledig o inte en kotte hemma. förutom djuren då 😉 men de tjatar inte hål i huvudet på mig, och stör när jag vill tänka i lugn o ro.

Varit ute på en promenad med vovven, så tyst o lugnt även där, vi kände oss som alldeles allena i hela världen en stund. sedan började människor cykla förbi, påväg mot sina jobb. då gick vi in o nu står det en balja kaffe färdig i bryggaren 🙂 Älskar mornar då det är tyst o lugnt, hade nog passat bra på landet i en egen liten stuga med en katt på förstubron som satt o solade sig i de första solstrålarna på morgonen, för att sedan tassa in o äta, kelet stryka sig mot mitt ben o bara vara. En liten vovve som kunde gå in o ut som den ville, o så kunde vi leva där i harmoni.

Men det är en dröm bara…..iaf tillsvidare 😉

Ha det gott denna måndag alla goingar här inne, så ses vi  i trådarna under dagen…. healing kväll i kväll, för dem som vill kika in där!

abbis
2013-06-03, 09:20

Morn

Va morgonpigga ni är..

Här är en som vill sova men inte hur länge som helst men att gå upp kl 6-7 känns som ett straff.Tur man inte har lagård eller andra pinknödiga djur.Men å andra sidan är jag en nattuggla.Mår som bäst vid 22-23 tiden..🙂

Jobbet idag är att bli klar med en glasering av en ugn.Hann inte klart som jag trodde i lördags då det va tempo i butiken. Sambon kan inte göra glasscupar och göra kaffet samtidigt..Det är ett dilemma att kaffet oxå ska tillverkas för var kund.Det tar ju ca 5 min för varje.Men då får dom oxå världens bästa kaffe.🙂

Laddar för symposiet i helgen som Ifokus/keramik är upphov till.Ska dit och showdreja hur man nu ska kunna impa på en hög keramiker av varierande slag.🙂

Kostar lite att åka så jag har varit lite kluven..

Ni får ha en bra måndag.

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Tuva-Lena
2013-06-03, 09:37

Go'morron shigne!

Låter härligt det där, tyst o lugnt.. bästa tiden på dagen. Jag håller med, så skönt med tysta morgnar! Annars är det ganska skönt på natten nu också, helt tyst bara fåglarna som sjunger och sedan ljuset då, som får skogen att leva på ett annat sätt. Då tänker man, "och här står ni helt ensamma.."🙂fast dom jobbar ju för fullt nu med kotteproduktionen bl a.

Din lilla stuga finns nånstans där i dimmorna Ians! Vänta bara..😉Det du beskriver har jag fått uppleva under många år och faktiskt så var dom bästa stunderna just tidiga sommarmorgnar, när katten precis kommit hem från sina nattliga äventyr. Jag satt på farstubron med en kopp kaffe och vovvarna låg på gräsmattan och slumrade. Inte en kotte inom synhåll utan man kunde bara vara.. Härligt, fast vi är ju flockdjur innerst inne så någon längre period med fullständig tystnad rekommenderar jag inte, men säg 23 av dygnets 24 timmar?😃😉ha ha..

Just nu så VRÄKER regnet ner! Bra det för vi har väldigt torrt i markerna och blommorna börjar se trötta ut. Bara det inte blir ihållande så.. Borde klippa gräset i stugan också så jag hoppas på uppehåll under dagen.. sedan var det ju det där med att flytta ut på landet då..🤔Vovven har haft så högt blodsocker de här dagarna..? Undrar om värmen får dem att stressa så det är det somgör att blodsockret går upp? All stress höjer ju glukosvärdet..🤔Skönt då med normala temperaturer för idag är det bara 12 grader.

Ha bästa dagen allihopa!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Toyan
2013-06-03, 09:57

God morgon☀️

En sån vacker bild shigne. Härlig känsla att se fram emot en hel dag på jobbet, gläds med dig🙂

Dessa tysta stilla mornar är verkligen något att ta vara på Ians. Hoppas innerligt att du får leva din dröm om en stuga på landet. Ha en skön ledig dag❤️

Så klart du kommer att imponera abbis, lycka till🌺

Idag ska jag ut på stan' och handla, hämta pkt och till Biblioteket, hoppas regnet håller sig borta.

En fin dag och början på veckan önskar jag er allihopa😘

Toyan
2013-06-03, 10:03

Hej på dig Tuvan, du hann emellan där👋😃

Håller tummarna att vovvens blodsocker går ner, kram till både dig och voffsingarna❤️

Tuva-Lena
2013-06-03, 13:24

Hej o vink till dig Toyan!👋

Ja spring i benen har jag ofta och kliar i fingrarna gör det också så jag "klämmer in mig" där det finns plats.🙂Skönt med regn är det bara man klär sig ordentligt.. nu har allt pollen regnat bort och syrenerna doftar som aldrig tidigare! Har plaskat runt i vattenpölarna en timme och fått ny energi, vovven också tror jag. Funderar på stan jag också Toyan, behöver fler tuggpinnar till voffsen, sedan lite hundgodis och det köper jag på M&M som en billighetsaffär här i stan heter. Passar bra det när det regnar.. Ha en fin dag!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Upp till toppen