Annons:
Etiketthuskurer
Läst 2940 ggr
Tuva-Lena
6/2/13, 10:46 AM

Kraftkällan pyramiden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, att det var nåt speciellt just med pyramider har man läst om tidigare, men visste ni att man har hittat döda djur i dem som inte har ruttnat, utan bara blivit mumifierade..? Upptäckten gjordes av franska forskare under 1930-talet och då var det den berömda Keopspyramiden man studerade.

Man återskapade pyramidformen i egna undersökningar. Man har t ex testat att lägga färska grönsaker inuti en pyramidform och dom har inte bara klarat sig från förruttnelse, dom har dessutom fräschats upp igen!? Slöa knivar och rakblad har "vässats" och varit fortsatt vassa även efter att de legat i pyramiden! De modeller man byggde fungerade bara så länge föremålen riktades mot norr i riktning med jordens magnetiska fält, men alla slags pyramidala former fungerar. Viner, frukter och örter har också testas och kvalitén har avsevärt förbättrats!

Då borde man ju kunna göra sin egen pyramidform då, och sätta på huvudet så håller man sig evigt ung, eller vad tror ni? En häxhatt kanske..?🤔

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
mafaldahej
6/2/13, 12:36 PM
#1

… Och alltid bara färdas i riktning mot norr :-)

Ians
6/2/13, 4:11 PM
#2

Det hade varit något Tuvan 🙂 Tänker osökt på de toppiga hattarna som många asiater har som solskydd….och de ser ju unga ut länge 😉 skulle det kunna vara så enkelt 🤔

Pagan
6/2/13, 9:10 PM
#3

Ja det var värst! Så häftigt. Ja man vill onekligen hitta ett användningsområde själv, hm…..

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

penke
6/2/13, 10:33 PM
#4

hmmm, borde ju inte vara SÅ krångligt att testa..
 bara 4 blommpinnar ihop ..
två nyplanterade frön, en i och en utanför i samma fönster..

  joo, jag minns jag hört om det för länge sednan
 skulle skabara … 😃

   penke

Pagan
6/2/13, 11:07 PM
#5

ska bara? hahaha Penke, ja en känner ju igen det där😂tur att vi blir påminda ibland va`😉

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
6/3/13, 10:03 AM
#6

#1 Bara färdas i riktning mot norr..? Men då slutar det vid nordpolen min söta..?🤔 Sedan tänkte jag på, om man lägger ett äpple mot norr, vilken ända skall man välja att lägga mot norr då? kvistdelen eller bladdelen? Eller en morot? spets eller blast..?

Jag tänker defiintivt testa i alla fall. man kan ju använda en sån där toppig hatt som nattmössa om inte annat, eller då man sitter vid datorn - som dumstrut.😉

Jag undrar om det är därifrån som ordet "dumstrut" kommer? man har ju alltid velat häckla häxor och magiker, och häxor har ju sina toppiga hattar, men knappast som dumstrutar… nä minsann, man skulle bara veta ..😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
mafaldahej
6/3/13, 3:09 PM
#7

#6 Precis! Och varje gång man vänder söderut ökar man på åldrandet med det dubbla. (Så känner jag i alla fall på sommaren när jag ska hem från mitt paradis i Lappland.) :-)

Vore en bra affärsidé att sälja pyramidformade tält som man kan ställa över sängen. Där tillbringar man ju 1/3 av sitt liv. Har pyramiden effekt bör det märkas efter några år om man åldras långsammare än sina medmänniskor.

Hellas
6/3/13, 6:38 PM
penke
6/4/13, 12:08 AM
#9

hmm..istället för, eller som en sänghimmel går väl fixa själv
 med veck och söm i hörn
kanske bara hörnstolpar av tyg i vart hörn (?)
min undran då,  ska jag ha huvudet åt syd  ..men blick i norr
 elr tvärt om ?
fast, då får man väl jobba tills man är 85 år 😡

#Hellas ..skynda dig att läsa
snart nog, kommer för-nuftig o säger
 det är bara sjunkna väderbalonger! 
  😮

   penke

Tuva-Lena
6/4/13, 9:33 AM
#10

Wow Hellas! Dom här pyramiderna är dessutom MYCKET större än Keops och gjorda av nåt kristallmaterial. Ja att kristall sänder ut speciella energier, det visste ju åtminstone vi innan😉, men att man utnyttjade den i pyramider från forntid, det var nåt helt nytt! Och forskarna vill inte gärna ta i frågan, för det skulle ju kunna kullkasta alla moderna teorier, för att inte säga deras egna: tror ni inte att anledningen är just den?

Nu blir jag om möjligt ändå mer intresserad!🙂

Stackars dig mafaldahej!🌺 Jag vet hur det känns, bodde själv i storstan vid Mälar'n några år, men som tur var i unga år så åldrandet syntes inte så mycket. Det var nog själen det satte sig i.😉

Något jag funderar över, är att man ju aldrig skall ställa sängen i nord/sydlig riktning för det kan ge dålig nattsömn, p g a "currylinjer", men motsäger inte det den här teorin att "föremålen alltid skall ställas mot norr och jäms med dess magnetfält..? Hade jag en pyramidformad nattmössa och låg i nordlig riktning så borde jag ju må utmärkt bra utav det?🤔

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
6/4/13, 5:58 PM
#11

#9 Haha, ja man får läsa med blixtens hastighet 🤐.

#10 Ja visst är det häftigt, man får en ordentlig WOW känsla :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

penke
6/4/13, 10:11 PM
#12

 senast jag hade "normal" sänghimmel var sängen i nord-syd..(länge sedan)
annars öst-väst elr väst-öst (allra oftast)…… hmm (hemmahosmig)

currylinjer är ju ett RUT-NÄT ..
 de ska störa lite om du ligger på en linje
MER om du ligger i ett kryss
 det är lätt att kolla om du har ett par pekare..
 och ..vågar, o kan ta konsekvensen om du behöver möblera om..

   penke

Tuva-Lena
6/5/13, 10:58 AM
#13

Jaa då penke! jag ÄLSKAR att möblera om! Det gjorde jag redan som barn och då¨när föräldrarna var på jobbet, för jag visste att dom ALDRIG skulle idas ställa tillbaka möblerna till den gamla platsen sedan..😎 så då fick jag som jag ville ..😉

Jag ligger alltid i öst-västlig riktning av den anledningen. Kanske inte var currylinjerna jag gick efter då…🤔 kanske var just  magnetfältet..?🤔Dessutom begraver man alltid människor med huvudet mot öst.. vet ni varför..? 

(Jag kallar på dig vind ifrån norr, Du mörka, mäktiga, magiska.. Se min avsikt och lär mig att förstå ditt budskap..)😇😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Pagan
6/5/13, 5:59 PM
#14

Solens uppgång?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

penke
6/5/13, 7:40 PM
#15

hmmm, av någon s.k slump ..(!) har jag haft säng längs öst-väst linjen
 de senaste ..25(?)åren , i flera olika boenden..
 tills nyss ! när jag brutit loss säng ur det greppet
 och jag har lyft ut den från väggar, att stå fri "mitt" i rummet 😮
 det är en häftig grej kunna gå runt sängen 😛

möblera om tycker jag med, om
 det är nästan lite ..tvång, jag vill inte riktigt kunna hitta i mörkret
leva som sömngångare, vill behöva * se* var jag går, så det inte blir som ..stigar i golvet hemma 😡
det är kul finna lösningarna med möblerna, testa om en bänk funkar där
..om jag flyttar den dit..och de där.. pussla fram något nytt *ler*

hmm, gravar i öst-väst ! ?  varför börja redan nu då ?
 att kyrkor ligger så,( gamla kyrkor ligger oftast med väggarna längs curry-linjer..av s.k slumpar  ! ) har ju också sin mening

medicin-hjulet gör jag  ..ibland, med rökelse åt alla håll
..dags at följa den ikväll *aum*

   penke

Upp till toppen
Annons: