Bubbel 5 juni
Gomorron goa vänner!
Idag är det disigt ute och tempen ligger på 7,1.
Visst är livet rätt knepigt - det känns som om man gått i motvind och man kämpar på. Sen när man börjar ge upp, ja då helt plötsligt börjar massa pusselbitar komma på plats….
Åker till mina älskade killar idag (söner och sonson) - ska bli så härligt att få rå om dom några dagar.
Jag hoppas och önskar att ni alla får en fin dag!
kram

God morgon shigne och alla som tittar in.
Härligt shigne, jag är så glad för din skull, vinden har vänt så nu kommer allt att gå din väg❤️
Önskar dig och killarna underbara dagar❤️
Solen lyser från en blå himmel, 14 grader,tycker det är skönt om det inte blir för varmt.
Ha en fin dag allihopa🌺

Godmorgon på er,
Shigne o Toyan 👋 och ni andra som kikar in under dagen!
Härligt Shigne att umgås med de sina om så bara för ett par dagar.
Toyan här har vi 17.1 i skuggan, redan nu 😉
Lilla dotera skall på Liseberg med klassen idag, och jag skall dit och möta upp henne, så hon kan stanna lite till. Vill inte att hon och hennes klasskamrat skall vara där själva o skrota, och den tid som skolan avsatte åt detta var 3 timmar. Tjejerna är bara 12-år, och om det händer något så vill jag inte att de är ensamma med det.
Och jag förstår att de inte tycker att 3 timmar är så mycket, just nu är det många skolklasser på Liseberg innan skolorna slutar, så passar de på att göra en resa till Göteborg. då blir det långa köer vid varje attraktion, så den mesta tiden går åt till att köa.
Så det blir inte mycket åket på 3 timmar, eller så har d e åkt sig trötta när jag kommer, så då tar jag med dem hem.
Ha en bra dag alla Goingar, kramar finns för den som är i behov av en.
Ps: gå in i sommar träff tråden Shigne hade ett litet meddelande. / kram

Go'morron på dig shigne! Och en lika god till dig Toyan och alla ni andra!
Tycker jag låter som en toppenidé shigne, att hälsa på de dina några dagar.. Hoppas att ni får bra väder och kan äta MYCKET glass i solskenet!🙂Ja visst är livet bra underligt? I värsta motvinden så kan det komma en liten vindpust som drar med sig "go'väder" helt plötsligt! Man står där helt handfallen nästan, för…"hur ska jag använda det här nu då? Måste ju utnyttja det på nåt bra sätt…" och då är det en förträfflig idé att åka och hälsa på familjen. Bra tänkt shigne!❤️
Här lyser ingen sol Toyan, det är grått - men VARMT! Ja varmt för att vara gråväder ute alltså. Imorse dundrade värsta åskan utanför fönstret och en orolig vovve kom pipande till sängen.. Lilla Cilla som är både skotträdd och åskrädd.😮Vovven min sov i godan ro, han har aldrig varit rädd för nånting faktiskt, jo möjligtvis att maten skulle ta slut..😃 Men nu är det lugnt igen och Cilla får sin skönhetssömn.
Idag blir det yoga för min del, gjorde ett pass härom dan' med både power-och kundalini- sådan och mådde som en prinsessa efteråt, så nu är jag igång igen!😇🙂SEdan ska jag förstås skriva in era bidrag i bloggen också. Det blir kuuul! Har ni fler tänkvärda saker att bidra med så bara skriv!😉
Ha en underbar dag allihopa!🙂
Speciellt till dig shigne men också alla vi andra!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hej o vink Ians!
Förstår din oro för töserna, så omtänksamt av dig att finnas till hands för dem! Typiskt "mammigt" eller hur?❤️ Kram o ha en fin dag!

Jag lägger in en nytagen bild på mig, som mina barn ser mig…. 😂

Det är precis den bild jag hade framför mig också!🙂 Och ju mer man bryr sig desto större blir "bristerna" - som barnen ser det.😉

Ha..ha.. Ians, stämmer bra in på mig också, hönsmamma har jag alltid varit och är, trots att dom är vuxna. Nu har jag ju 3 barn barn också🙂

Dags att starta "hönseri" med andra ord då Toyan..😃
Jag "hönsar på" med mina djur jag, och egentligen så retar det mig att jag ska vara så "ampen" jämt, dom blir ju också lika bortskämda!😟

Vad det låter gott Shigne att du känner att du kommit upp och kan andas lite
Jag skulle också varit i väg och hanterat yngel i dag. Vi är så många nu som hjälps åt att mingla med ynglen när det är party i "stan" att jag kunde ta kvällen ledig. Så himla gött. Men jag lär ju få åka och hämta framåt natten förståss, men jag kan slappa och njuta av min ledighet redan nu. 4 hela dagar. Me like. Första åren var det väldigt tunnsått med vuxna på "stan" ska jag säga. Då är det svårt att vara överallt. Att de är nykterhetskontroller på vissa insläpp är ju inte barnvakt direkt. Men vissa vuxna tror det!
Här skiner solen vackert och det är varmt. Förut i dag regnade det, från en förövrigt blå himmel, kom det en snabb skur och sedan var det över. 10 minuter senare var bilen redan torr. Men jag skrattade gott för den var dammig i morse och det såg lite randigt ut i lacken efter morgondaggen, men nu är den som nytvättad. Så en får tacka de högre makterna för hjälpen😃
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

gokväll..
Skummat lite i era inlägg 🙂 hönsmamma fastnade och de ä ja inte..
Bakar för fullt för vi har öppet imorn 12-16 Har bakat choklaaaa muffins med vår fina choklad.Varje muffins ska packas in i cellofan dagen till ära..Sen är det havrekakor jag sitter och väntar på..
nu va dom klara
Får räkmacka de la lyx ikväll
Fick långväga besök av en FB vän som gillar allt jag gör..Fick tre jättekramar av henne ..härlig tjej som haft fingrarna i leran i ett år..
Ha det gott
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/