Annons:
Etikettövrigt
Läst 792 ggr
Ians
2013-06-05 22:42

Meny designen

Vi har ju fått en ny design på menylistan till vänster. De nyskrivna trådarna ligger numera överst o de nålade har halkat ner. Själv är jag lite undrande över detta, men från i Fokus säger de att de gjort så för att sajterna ser döda ut när många nålade inlägg ligger kvar länge, och ger dåligt utrymme för de ny skrivna trådarna. Jag förstår själva tänket, och har rensat bland de nålade ordentligt. Men tyvärr syns ju inte sådant som man vill skall synas lite extra, numer. Speciellt inte efter de dessutom flyttade upp "äldre inlägg " funktionen så den också ligger ovanför de nålade. Då finns det ju absolut ingen anledning att scrolla ner ytterligare! Vad tycker ni?

Annons:
abbis
2013-06-06 00:02
#1

Förstår hur dom tänker MEN då kanske den spalten skulle vara tredubbelt lång så alla NYA inlägg syns .Nu försvinner dom nya ganska kvickt..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-06-06 09:31
#2

Jag förstår också tänket men då ställer jag mig frågande till varför man inte döper de översta inläggen till "Aktuellt just nu"? Jag antar att det var därför man möblerade om på sidan, för att de sist skrivna inläggen skulle synas bättre - då är det ju dom som är mest aktuella, eller..?🤔

Sedan skulle jag vilja ha fler mallar att välja bland, när man bygger upp sidan. Nu ser ALLA likadana ut, väldigt opersonliga blir dom när det bara är färgerna och ev rubrikbilden på sidan som skiljer dem åt. Man skulle även kunna ha möjligheten som Sajtvärd, att ändra designen med jämna mellanrum. Inte för ofta för det ger ett oroligt intryck, men säg ett par tre ggr per år - om inte annat så för att locka (nya) besökare till sidan. Ny design väcker också nyfikenheten hos  besökare..och man stannar kvar en stund längre på sidan, än om man kommer in till "samma gamla sida" - med samma gamla tugg antar dom. Möjligheten för sajtvärden att lägga en personlig design på sidan, för dem som kan, är något jag skulle uppskatta, och viktig för att sajtvärden själv skall tycka att det är mödan värd att ställa upp som Sajtvärd. På det sättet får den bidra med sitt eget kunnande och inte bli "styrd" ovan ifrån hela tiden. Designen är självklart inte det viktigaste, men en hjälp på vägen att locka "rätt målgrupp" till sidan.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2013-06-06 10:26
#3

Jag har också lite svårt att vänja mig och fattar inte tänket riktigt. Men nu har vi ju haft detta ett par dagar och man har hunnit vänja sig lite. Tyckte det var helt ok som det var. Men på vissa sajter hade de för många röda pluppar helt klart så där är det ju en fördel med detta nya. Vi fick rensa en del och ändra och flytta på viktig info så det fortfarande kommer nya till del, om de nu läser öht!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
2013-06-06 12:42
#4

Jag tycker det är upp till varje Sajtvärd att besluta hur många nålade inlägg de har. Man behöver ju inte använda en funktion bara för att den finns.

Men som de gjort just nu med layouten så är den direkt värdelös, ogenomtänkt och inte intuitiv överhuvudtaget.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
2013-06-06 12:48
#5

Bättre hade varit att ta den diskussionen med sajt värdarna Först innan man gjorde funktionen helt oanvändbar.

Upp till toppen
Annons: