Hur mycket sover du?
Sömnen är kroppens, och själens, sätt att återhämta sig, men ofta slarvar vi med den. Antingen sover vi för lite eller så sover vi för mycket, ja visst, vi kan sova för mycket också!
Man räknar med att vi behöver mest sömn fram till 20-årsåldern, sedan avtar sömnbehovet något för att vara minst efter 65-års åldern.. Då skall det räcka det med ca 6,5 timmes sömn. Hur mycket sover du?
Får du tillräckligt med sömn?😴 Kommentera gärna ditt svar!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
7-8 timmar ungefär sover jag. Det är vad jag behöver. Sover jag 9 timmar eller mer (vilket är sällan) mår jag dåligt, samma sak som jag sover under 6 timmar-
Medarbetare: rexkaniner, Support.

Sover ja mindre än 6 timmar så mår jag inte bra……6.5 är optimalt, och upp till 7 timmar. Sedan vänder det o jag blir bara seg o trött.

Samma här, jag sover mellan 6-7 timmar, ofta mindre men då tar jag igen det med en eftermiddagslur istället, och tänk att det är skönaste luren på dygnet!😇
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag skrev 8 timmar - men vid närmare efter tanke är det nog mellan 7-8- men kan ju bli mer också ibland🤔
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Jag borde gå och natta mig senast 22 då får jag sova ca 6 timmar. Jag klarar mig bra på det. Men när jag slarvar och nattar vid 23 - 23.30 får jag lida dagen efter, trött, seg och svårstartad. Då tar jag mig en lur efter middagen och så är jag inne i ett hjul av trötthet. Fast jag så väl vet om det, så har jag så dåligt närminne att det händer rätt ofta.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Går jag upp före kl 08.00 så måste jag sova middag 😉- men så är jag nat människa med :-)
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Herreminje ! Vad gör du uppe vid 4-tiden på morgnarna Pagan?

Jag sover ca 6 timmar per natt nuförtiden, har säkert med den ålder jag är inne i, det svallar och har sig varje natt *ogilla*.
Jag har kommit på ett knep att istället för att vakna vid 3.00 på natten och vara vaken en timme innan jag kan somna om så försöker jag hålla mig vaken till halv ett. Då får jag i alla fall sammanhållande sömn även om det bara blir 6 timmar.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Här måste det sovas minst 8 timmar..Annars är jag inte talbar 😕
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Jag sover 6-7 timmar per natt. Ibland mindre… Skulle behöva 7-8, men kommer inte i säng i tid. "Jag ska bara…", som Alfons säger… Jag har tidigare varit rätt morgonpigg, men med åren har jag blivit trögare och trögare på morgnarna. Kroppen vill inte alls komma igång! Inte ens de morgnar då jag sovit 8 timmar. Vaknar ofta med värk i både huvud och andra delar av kroppen.

🙂Börjar 6 Ians och tar en halvtimma till jobbet och jag vill hinna vakna först ju. går jag upp kl.4 så hinner jag vakna till i en timma. Nu är det ju rena rama sovmornarna, på vintern får man ju skotta, skrapa rutor o allt…………….
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

ca. 6 timmar i veckorna
det är lite för lite.. 😮
men, ger mig en långsam start, stilla frukost mm
och så skönt med sovmornar lediga dagar 😃
penke
8 timmar per dag mår jag som bäst, funkar även med 7 timmar, vilar aldrig middag mitt på dagen =)
www.theresekostresa.blogg.se

Jag sover 6-7 timmar - är det bra sömn så är den sammanhängande. Har väldigt lätt för att somna, ibland hinner jag knappt lägga ner huvudet på kudden förrän jag somnar.
Jag skulle behöva gå och lägga mig tidigare och med det få längre sömn. Sover jag för lite får jag sån jädrans tinnitus och blir trött och okoncentrerad hela dagen efter!
Jag sover 6 timmar

Jag behöver sova i minst 8 timmar för mitt välbefinnande! 🙂
" Var nära naturen - var när dig själv "

Annat. jag sover så väldigt oregelbundet så jag kan inte svara på hur många timmar? Sista tiden har jag haft så svårt att sova så det har inte blivit många timmar i sträck 🤦♂️ käns som jag skulle behöva sova mer men inte kan😴
~ mayolica ~

mayolica,
Det är så trist och tröttsamt när man hamnar i det ekorrhjulet. Hoppas det balanserar sig snart!