Annons:
Etikettövrigt
Läst 995 ggr
shigne
2013-06-13, 07:27

Morgonbubbla 13 juni

Gomorron!

Regn här idag… trist fast ändå skönt på nått vis! Luften blir så härligt frisk efteråt och det luktar så gott!

Hektiska dagar med massor som händer hela tiden - svårt att få ro att kika.

Önskar alla en härlig dag - tänk att solen skiner även bakom alla molnen!

Kram

Annons:
abbis
2013-06-13, 09:09

Morn morn

Möte igår  kväll med Kristinehamns handel..Blev sent så vi gick till korvmojjen efteråt . Svalde utan att tugga..

Regnar här oxå , Shigne ! Men det måste det få göra så allt växer och mår bra..

Fortsätter med barnvagnarna idag ..dom tar tid dom 🙂 .

Ha en härlig torsdag..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-06-13, 09:19

Gomorron allihopa!

Gråmulet ute men inget regn än…hoppas att det håller uppe under dagen för nu äntligen har jag en ograverad dag som jag kan använda som jag vill! Och då… ska jag tvätta fönster.Funderarhmm, ja men det blir ju fint..

Märkligt, jag berättade ju om de felaktiga sprutorna som vet. hade skrivit ut. Blodsockret rusade i höjden, men det verkar som att det var det som behövdes för nu, när vi har kommit på hur mycket de nya sprutorna motsvarar av den gamla dosen, så helt plötsligt har vi fått ett normalt blodsocker! Hunden har aldrig haft så lågt glukosvärde sen vi började ge insulin!Får idé

Idag som sagt blir det röjning av allehanda slag. Börjar väl med fönstren så ajg kan få se den ljuvliga grönskan utanför dom. Sedan blir det lite hantverk av de grövre slaget..

Hoppas att ni mår bra allihopa och får en underbar dag, vad ni än hittar på!

Kram och ha det så gott!

..har jag fulla rabatten av..Funderar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2013-06-13, 09:28

👋 på er töser! Shigne är snabb när hon vill. Slog mig på mållinjen idag men jag har ju en förmåga att lägga ut texten också, som tar tid. Tror jag skulle kunna sitta och skriva om ingenting hur länge som helst, bara jag har ett el två inlägg före mig. Associationer ni vet, som hjälper en att komma vidare i texten. Tack för att ni finns härliga kvinns!🙂

Ha en lyckad dag med barnvagnarna abbis! Dom blir säkert hur fina som helst! men du måste äta riktigt, korvmojje-förbud borde råda för dom som jobbar hårt som du gör.🌺Fast gôtt är det ju!

Ja tiden bara rusar iväg shigne. Jag blir nästan rädd och har redan börjat gruuuva lite för nästa vinter. Tänk om man hade en lägenhet  eller stuga nere vid spanska solkusten på vintern..? Fast priserna är ju skyhöga! Och även fast Spanien i princip är bankrutt kan dom ju inte devalvera som man gjorde förr för att få ekonomin på fötter - neej, euron ligger ju fast så därför blir det inte heller billigare att bo där, trots att just ökad turism skulle kunna hjälpa landet att komma på fötter igen. Shit också, hur planerar politikerna EGENTLIGEN?😕

[JeanetteK]
2013-06-13, 09:34

God morgon! Här i Höganäs öser regnet ner. Jag var ute hos djuren tidigare och blev blöt ända in på skinnet trots regnjacka. Möjligen dags att köpa en ny… 😉Det är roligt att se att djuren inte bryr sig det minsta om regnet. Till och med kaninerna sitter ute i regnet och ser ut att mysa. Det fick mig att stanna upp och bara stå i regnet och känna att det var ganska mysigt trots allt!

abbis
2013-06-13, 09:37

Gött vet jag inte om det är  därav det snabba intaget,Tuvan .Men när sambon inte har lust att laga mat mitt i natten så blir det såhär..🤪

Flytta till Spanien vore väl läge nu när folk vräker bort sina hus..🤔 Det är väl dock att utnyttja folks elände..😕

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2013-06-13, 10:41

God förmiddag.

Regnar gör det här också, 14 grader.

Väntar hem yngste sonen med fam, regn har dom också och tycks bli hela vägen upp.

God nyhet att vovven har normalt blodsocker Tuvan🙂

Ska  förbereda mat och fixa lite.

Ha en fin dag alla goingar här🤗

Annons:
Tuva-Lena
2013-06-13, 13:10

Jaa, så kom regnet till oss också.. måste ta på regntäcket på gammelman, han är ju så frusen stackar'n. Gick en sväng i skogen innan och vi mötte en skock morkulleungar! Små duniga bollar som virrade runt hit o dit mellan stubbarna. Mamma morkulla spelade "skadad" förstås så att vi skulle titta på henne istället.🙂Men hundarna var kopplade så ingen fara på taket!

Inte utan att jag har förståelse för sambon abbis.. du är lyckligt lottad ändå, som har en mästerkock i sängen!😃

Nej djuren verkar inte bry sig så mycket om regnet Jeanette, det är bara vi som gruffar. Fast det får inte bli för långvarigt, då kan dom också bli frusna. Låter mysigt på din gård med alla djuren..🙂

Fönster va det alltså, så dags att sätta igång! Ha en fortsatt fin dag alla goa!

Ians
2013-06-13, 15:44

Go´middag,

Jag visste igår kväll att jag skulle tagit ett paraply med mig när jag skulle till jobbet. Så lyssnade jag inte på det, o fick gå hem i ett rejält regn i morse utan något skydd alls 😕

Var pissevåt o frusen när jag kom hem! Men det var bara o knäcka på sig andra kläder o ut med vovven.

Min hund är inte det minsta påverkad av regn o rusk, utan går runt o nosar tar sin tid, oavsett väder 😕 precis som ni säger att djuren verkar inte bry sig. Men vissa gånger hade jag önskat att hon var lite mer väderkänslig, när man står där o fryser o är trött!

Nu har jag sovit och skall försöka få något gjort, imorgon är det skolavslutning för minsta dotera! Då skall jag vara uppe i arla gryning för att sitta bänkad i aulan redan klockan 8.30.

Innan dess skall vi få ordning på frisyren o lämnat vovven hos dagmatten, samt tagit oss dit också! Lika spännande varje år med en natt arbetande mor 😎 Bäst kommer vi i tid de gånger när jag jobbat på natten o går direkt.

Ha det gott alla goingar, och var rädda om er!

Elpida
2013-06-13, 17:23

Hej hej!

Idag blir det torsdagsmys eftersom jag är ledig imorgon 🙂.

Trött som en gnu, så jag börjar nog med att vila en liten stund. Här har det regnat hela dagen och det är ju ett riktigt skolavslutningsväder… Vi hoppas det vänder tillbaka snart. Naturen behöver ju lite vattning då och då, bara det inte blir för mycket av "den goda varan".

Kram kram

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
2013-06-13, 17:45

hahaha min engelska bulldog var inte så glad i regn, det tog längre tid för mig att få på mig regnkläderna än för honom att bli klar. Så han kom snabbt rusande innanför dörren. Fast rusade var väl att ta i, Buster var mer av den slöa saktfärdiga typen😃

Här har det också regnat, nåt så in i…..och det ska uppenbarligen fortsätta. Kan ju säga att all täckbark jag hade sånt besvär att lägga i häcken i helgen nu mera ligger på gräsmattan. Ja jösses så här ser ut. Men det får det väl göra då, jag tänker inte ge mig ut och försöka lägga tillbax det i detta väder. Tur att inte jorden kom i dag  iallafall.

Låter hektiskt Shigne, men ibland e det bra att ha att göra❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: