Annons:
Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 12091 ggr
jagkan
9/27/12, 11:59 PM

Djävulsklo-mängd/när?

Jag har testat Djävulsklo mot min värk och det hjälper hyfsat.

På burken står det 2-4tabletter om dagen, som nu undrar jag om det är bäst att ta 4 stycken på morgonen eller dela upp intaget morgon och kväll.

Jag tar nu 2 på morgon och 2 på kvällen, men har ibland lite jobbigt med värken på eftermiddagen.

Min värk stör mej inte direkt på natten så det är på dagen jag behöver lindring.
Men jag vet inte hur lång tid det tar innan tabletterna ger effekt.

Hoppas ni förstår hur jag menar.

MVH

Kim

Annons:
frodig
9/28/12, 8:10 AM
#1

Hej Kim!

Jag åt Harpago (Djävulsklo) för ett antal år sedan.

Harpagon driver ut urinsyror ur kroppen. Det renar njurarna. Och så är djävulsklon bra mot både gikt och reumatism.

Eftersom det renar njurarna är det väldigt viktigt att man dricker ordentligt med vatten när man äter Harpago. Annars frigörs urinsyrorna och går ut i kroppen. Det brukar visa sig som svullnad.

Så kom ihåg att dricka rikligt med vatten för att hjälpa kroppen att få ur sig urinsyrorna.

När jag blev rekommenderad att äta Harpago fick jag också veta att det inte är en snabbkur.

Jag trappade upp användningen från först en morgon, middag, kväll och sen upp till två tabletter morgon, middag, kväll. Och jag tog dem alltid före måltiden.

Jag minns inte nu hur lång tid jag åt Harpagon, men har för mig att jag förbrukade tre burkar (270/burk) och i så fall blir ju det 4,5 månad.

Förmodligen är det så att man kan behöva hålla på mycket längre om man har stora problem med värk.

Har du märkt av någon effekt ännu av Harpagon?

Jag hoppas det jag berättat här kan vara till lite nytta för dig. Kanske nån annan här också har erfarenhet av Djävulsklon Glad.

Ians
9/28/12, 9:15 AM
#2

Frodig…Tack för denna beskrivning av din erfarenhet med Djävulsklo. Själ har jag också endel värk ..man kanske skulle prova detta.

Ians
9/28/12, 3:10 PM
#3

Förvånad

har ju helaflex hemma….det är ju oxå djävulskklo…nu inser jag att jag inte var tillräckligt enträgen med den…skall börja igen o fullfölja en kur på ett par månader då….och dricka mycket under tiden!

frodig
9/29/12, 10:21 AM
#4

Bra Ians, ibland har man glömt eller inte helt insett vad det är man har hemma Flört, tur då när man blir påmind.

Jag får en liknelse i huvudet som handlar om våra inneboende resurser Skrattande, ibland upptäcker vi ju också inom oss själva just något vi tycker om som vi glömt bort, eller som vi inte riktigt tagit på allvar.

Då kan det ju vara värt att uppmärksamma denna färdighet eller resurs och prova den i sitt nya ljus. Och kanske är det just det rätta just då och vi går vidare helare och mera stärkta.

Ians
9/29/12, 12:26 PM
#5

Absolut frodig!

Började igår med dessa igen o nu skall jag hålla igång med dem o se vad det kan ge.

Har ju artros i fingrarna samt en hel del annan värk o stelhet i kroppen…så här skall kureras Flört

Helaflex är däremot lite starkare än Harpago…..någon som vet om man kan öka dosen på dem?

Det står 2 tabletter/ dag 1 morgon o 1 kväll

jagkan
10/7/12, 6:55 PM
#6

#1 Frodig.

Har nu ätit den i lite över en månad och visst märks det.
Både mina tummar och min rygg klagar mindre.

Tack för ditt svar :)

Kim

Annons:
frodig
10/7/12, 10:17 PM
#7

Så roligt att höra Kim Glad, fortsatt bättring följer hoppas jag. Och Ians, förhoppningsvis blir det en förbättring för dig också.

Ians
10/12/12, 5:14 PM
#8

Lite uppdatering i värkdiket Flört

Har nu ätit 2 tabletter/dag sedan den 28 sept dvs exakt 2 veckor….och jo kanske det gör en viss nytta…jag fortsätter frimodigt och mäste påminna mig om att dricka ordentligt.

Men Djävulsklo och yoga verkar göra susen för mitt usla knä…går bättre och börjar få både bättre böjning och sträckning.

Nu ser man knappt att jag haltar!

Fortsättning följer!

frodig
10/12/12, 10:32 PM
#9

Va roligt att höra Ians Glad. Och att du frimodigt fortsätter för att skapa ytterligare förbättring, en fin inställning tycker jag.

Det här med att du nästan inte haltar längre är ju ett uppmuntrande tecken på att det måste ha blivit bättre.

Jag har också erfarenheten att yogan hjälpt mig mycket med att hålla min rygg frisk och stark, så det blir en daglig dos för att underhålla det goda läget.

Just det där med att vara uthållig och upprepa en liten dos varje dag kan va bra till mycket Glad.

Fortsatt lycka till Ians!

Anna-hfg
9/13/13, 10:52 AM
#10

Jag prövar djävulsklo just nu fast i malen form. Ett kryddmått på filen. Har haft Diklofenak innan som inte hjälpt fast magen har nog fått stryk av det för det bränner i magen. Är det någon som vet om man kan äta det om man har magkatarr? Läste någonstans på nätet att det inte var bra att äta djävulsklo om man hade magsår.

frivon
2/28/20, 8:47 PM
#11

Hur mkt ska man äta om man har pulverform?

Upp till toppen
Annons: